تارا اتوماتیک V4 معرفی شد
فهرست مطالب:
مجله ماشین – نوشته: محمد جواد شبیری / تارا اتوماتیک در تیپ V4 با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالاتر نسبت به نسخه فعلی و اعمال تغییرات در ظاهر محصول برای به روزرسانی و تطابق با جدیدترین ترندهای روز طراحی در بهمنماه خبر داد. تارا اتوماتیک V4 از پیشرانه TU5P بهینه شده بهره میبرد که موتوری ۶/۱ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور است و نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با قابلیت تعویض دندهها به صورت تیپترونیک به چرخهای جلو منتقل میشود که این گیربکس دارای دو روش رانندگی اسپرت و برفی هم بوده که با کلیدهای تعبیه شده کنار شیفتر دنده میتوان آنها را انتخاب کرد.
تفاوت تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه قبل
این خودرو دارای در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا (Kick Sensor)، گرمکن صندلیهای راننده و سرنشین جلو، تودوزی متفاوت برای صندلیها، تنظیم جلو و عقب برقی صندلی راننده، دوربین دنده عقب داینامیک، چراغ آفتابگیر راننده، چراغ محفظه داشبورد است و دارای چراغ خوش آمدگویی درهای جلو (در زیر رودریها) بهره میبرد که به محض باز شدن درها، روی زمین، جلوی پا راننده و سرنشین را روشن میکند.
طبق اظهار سازنده، تارا اتوماتیک V4 به آینه الکتروکرومیک مجهز شده و ضمن استفاده از دستگیرههای سقفی تاشو برای درهای عقب، دستگیره سقفی تاشو سمت جلو راست که در تارا اتوماتیک فعلی وجود نداشت در این خودرو تعبیه شده است.
کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول میانی تارا اتوماتیک V4 به رودرییها منتقل شده و به این ترتیب طرح رودریها در هر چهار در تغییر کرده و به موجب آن طراحی کنسول میانی نیز تغییر کرده است، ضمنا با توجه به حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی، در هر طرف کنسول یک موبایل باکس به جای آن به تارا اتوماتیک V4 اضافه شده است.
در تارا اتوماتیک V4 پارچه جدیدی برای سقف کاذب در نظر گرفته شده و طرح کنسول سقفی آن نیز نسبت به نسخه فعلی متمایز شده و در این قسمت یک جا عینکی هم تعبیه شده است و برای راحتی بیشتر سرنشینان در کابین تارا اتوماتیک به ویژه در ردیف عقب، یک زیر آرنجی دو جالیوانی را به صورت تاشو در پشتی صندلیهای عقب تعبیه و در پشت آینههای جانبی نیز دو عدد توییتر برای بهبود سیستم بلندگو خودرو اضافه شده است.
امکانات مدل جدید تارا
تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه فعلی در طراحی کابین محدود نمیشود و ایران خودرو با هدف بهروزرسانی ظاهری تارا اتوماتیک V4 چراغهای عقب با گرافیک جدیدی را روی این خودرو نصب کرده که ضمن بهبود در کیفیت نورهای آن، زیبایی جدیدی به خودرو بخشیده است و علاوه بر آن آنتن کوسهای نیز جایگزین آنتن میلهای این خودرو شده است.
مدل جدید تارا اتوماتیک تیپ V4 در مجموع دارای امکانات ایمنی و رفاهی بسیار کاملی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آینههای جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچهها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آینههای جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرمکن صندلیهای جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب بوده که کاملترین و لوکسترین سدان تولیدی در داخل ایران است. این خودرو با اتکا به چنین تجهیزاتی به خوبی توانایی رقابت با خودروهای هم رده وارداتی را دارد.
بنابر اطلاع سازنده داخلی، برنامه تولید این محصول در بهمن ماه آغاز و اولین عرضه نسخه لوکستر تارا اتوماتیک به بازار در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
بهبود کیفی تارا و کنترل ویژه خودروها قبل از تحویل
پیشتر نیز معاون کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو، با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد ارتقای شاخصهای کیفی تارا بودهایم، خاطرنشان کرد: در شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) ، نسبت به بهمنماه سال قبل، ۲۷ امتیاز بالاتر از میانگین رضایت سبد محصولات صنعت به دست آمده است.
ضمناً در راستای ارتقای رضایت مشتریان، انطباق با استانداردهای روز جهانی و ایجاد بهبود در مشخصههای کیفی و عملکردی، پروژههای بهبود کیفی محصولی و زیرساختی در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا، اقدامات بهبود و دستاوردهای کیفی برای برخی محصولات نظیر خودروی تارا صورت گرفته و نتایج خوبی نیز در این زمینه کسب شده است. در طرح تحول کیفی و تخصیص بسته تشویقی به دارندگان خودروی تارا، پیشبینی شده مالکین این خودروها دستکم در شش ماهه اول گارانتی خود نیازی به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش برای ایرادهای موتور و گیربکس نخواهند داشت. اما اگر به دلیل ایراد فنی در این بازه به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند، بیشتر از دو روز در نمایندگیها متوقف نمیشوند. در این طرح خودروها پیش از تحویل به مشتریان از خدمات کنترل ویژه قبل از تحویل بهرهمند خواهند شد. شایان توجه اینکه از ابتدای دیماه امسال، محصولات تولیدی از خدمات کنترل ویژه قبل از تحویل (PDS+) بهرهمند شدهاند.
اجرای این طرح با هدف ارتقای رضایت مشتریان صورت گرفته است و موجب میشود مشتریان با فراغ خاطر و اطمینان بیشتری از کیفیت محصول، به خرید این محصولات اقدام کنند. گفتنی است براساس برنامهریزیهای صورت گرفته، در آینده برای سایر خودروهای تولیدی ایرانخودرو نیز انجام خدمات +PDS عملیاتی خواهد شد.
اخیراً مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز اظهار داشته، با تمام مشکلات و موانع، همزمان موفق به افزایش تیراژ تولید و کیفیت محصولات شدهاند و همواره از انتقادات سازنده که به پیشرفت صنعت کشور کمک کند استقبال میکنند.ضمنا با بیان اینکه خروج محصولات قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از خط تولید، سبب ۸۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده، ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای افزایش ظرفیت تولید اعلام کرده اند: با توجه به برنامه تولید ایران خودرو در سال آینده و رسیدن به تولید ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو، نیازمند سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات موردنیاز هستیم.
لطفا درموردخودروترا دستی که همه ثبت نام کنندگان بامید ترا وی سه ثبت نامه کردند پیگیری ونکاتی را برایمان بنویسید که واقعا افتخار ملی است وما بخود میبالیم که چنین صنعتگرانی داریم که بفکر پیشرفت خودرو کشورند وازان موقع که اعلام شده که خودرو را بمشتری تحویل میدهند مطمعن شدیم که چقدربتولید خود اعتماد دارند واین افتخارملی است
الان وقت خرید خودرو در بازار ازاد هس به زودی قیمتها در بازار ازاد دو برابر میشود
ماشین گرون خریدی رو دستت موندههههههههه
چقدرمدوبرابر شد احسنت بهت با این تحلیلت.
اگر چنین تفکری در مردم نبود ایران به چنین جای امنی برای لاشخورها مبدل نمیشد .
ما هم به امید تارا اتومات جدید ثبت نام کردیم الان میگن تارا قدیمی تحویل داده میشه صد میلیون گرون کردن واسه چی
یک سال است تارا اتوماتیک نوشتم تحویل اردیبهشت ۴۰۲زنگ زدم می گویم V2تحویل می دهید یا V4 می گوید هنوز تجارت سازی نشده V2تحویل می دهیم فقط تبلیق می کنند وگران می کنند فرغون هم سالی یکبار تعقیر می کند فقط حرف حرف حرف
داداش تقصیرخودته که آشغال میخرین. این تارا هیچ جاییش شبیه خودرو نیست.حداقل چهارتاچرخ خوشگل ومتناسب هم بابدنه نداره.اونم چراغ عقبش مثل اینه که به باسنش عینک چینی زدین
این گوشی ها رو ندین دست بچه حرف مفت بزنه
به تو ربطی نداره
بیا پایین به تو ربط داره؟اصغر
لطفا تارا دنده ای فروش یکپارچه رو هم v3تحویل بدین بخدا دیگه تارا v1 خیلی خسته کننده است نسبت به پولش هیج اپشنی نداره بخدا ، ی رینک هم نداره اون عقب v1هم که واقعا ضایع هستش
بخدا V3 کدومه؟
با سلام خدمت مدیران ایران خودرو لطفاً حالا که ما با تبلیغات شما که از سال آینده خودرو تارا شش دنده تحویل مشتریان می دهیم حال که قرعه ما افتاده برای پاییز لطف کنید تارا ۶دنده دستی تحویل مشتریان بدهید زمان کافی در دست دارید به فکر مردم باشید تارا وی یک خسته کننده است
تارا دستی واقعا مظلوم واقع شده با اینکه تفاوت قیمتی چندانی هم با اتو مات نداره ،ولی همش صحبت از تغییرات اتومات هست لطفا رسیدگی کنید این همه پول بی زبون میخوایم بدیم حداقل نسخه جدیدتر و کامل تری تحویل بگیریم
تارا دستی واقعا مظلوم واقع شده با اینکه تفاوت قیمتی چندانی هم با اتو مات نداره ،ولی همش صحبت از تغییرات اتومات هست لطفا رسیدگی کنید
ای گل گفتی
خدا رو شکر بالاخره اتفاقات خوب و متفاوتی داره تو صنعت خودروسازی کشورمون میافته و با دیدن آپشن های جدید تارا و تغییرات توی یک سری از ماشینها مثل سورن پلاس و … امیدوار شدم. داره اتفاقات خوبی میافته انشاءالله سریع تر و قوی تر ….
با سلام خدمت مدیر عامل و دست در کاران تولیدات خودرو شما که پول اضافه میگیرید اون هیچ پول اون ماشینی که تولید میکنید نصفش هم خرج خودرو نمیکنید اون هم نوش جونتون از گلوتون پاین نره حدعقل یه ماشین بزازید به مردم بدید که یه رحمت بر پدرو مادرتون بفرستن خواهش من از شما عزیزان این است که خودرو تارا و۳ که رونمایی کردید در این طرح به دست مردم برسونید تارا وی ۱ هیچ ابشنی ندارد پراید از اون بیشتر ابشن دارد
همشون آشغال و مونتاژی درجه ۴ چین هستند خودرو های دست دومی که کشور های عربی صادر میکنن به کشور های قزاقستان ، ازبکستان ، قرقیزستان ، گرجستان ، تاجیکستان ، و غیره وقتی در بندر میبینمشون دارن بار میخورن که برن دلم آتش میگیره که اونا با یک دهم پولی که بابت این آشغلها داریم میدیم بی ام و ، بنز ، و …. میخرن اونم با کار کردی بسیار پایین و ما را محروم کردن لعنت میفرستم بر تصمیم گیران خائن به مردم و کشورم
سلام لطفا اگه ممکنه ثبت نامی های جدید از نوع v3وv4 تحویل بدین تا از انتخامون پشیمون نشیم چون خیلی تارا رو بد تعریف می کنند و میگن حتی تو بازار اصلا متقاضی نداره.
افتخاری توصنعت خودرو نمیبینم نه آپشن خاصی دارن نه قیافه درست حسابی نه تریم داخل و داشبوردی که وقتی داخل ماشین بشی کیف کنی و از همه بدتر قیمت این ماشیناس پول بنز میدی فرقون سوار میشی
تارا فرغون جدید ایرانخودرو
این خودرو در شان مردم ایران نیست باید خودرو خارجی بدون تعرفه گمرکی وارد بشه
ترا بقران این وی یک را دیگه بمردم ندهید ما منتظر وی ۳بودیم گفتید وی ۱بهمان قران قسم ازانتخاب خود پشیمان شدیم اخه چرا ایرانخودرو اینقدر تارا دستی را تخریب میکنه ترا بجان عزیزانتان ازوی ۱دست بردارید فقط وی سه لیاقت تارا را داره البته دردستی شما اگه بمردم ارزش قایل باشید فقط تارا دستی وی ۳میدهید ومردم را دعاگویتان میکنید قیمت هم اگه فرق کردهم مهم نیست حداقل خیالم ازطرف خودرومون راحت میشه درپایان ضمن خسته نباشید امیدوارم که خوشحالی ما مد نظر شما بزرگواران باشدو موفق وپیروز درکارهیتان سلامت وکامیابی درزندگیتان را ازخداوند منان خواهوانیم تارا سونر
خب اینا و خیلی بیشتر ازینا که ذکر کردین رو دنا مدل ۹۶ هم داره !!!!
لطفا تارا v3 تحویل بدهید
ما به خاطر تارا v3 تارا دنده ای ثبت نامکردیم
تولید تارا v1 را متوقف کنید
بعد اگه تارا ۳ بیاد توی بازار دیگه کسی تارا v۱ رو تحویل نمیگیره ماشین روی دست ما میمونه
ما مصرف کننده هستیم و میخوایم خودرو در حد سوار بشیم
لطفا پیگیر باشید
سلام بچه ها اجازه بدید مردم حرف دلشون بزنن خوب حق دارن که این مدت سر کارشون گذاشتن ملت پول پرداخت کردن ماشین خوب وسر وقت تحویل بگیرن اما خودرو سازان بهشون دوروغ گفتن
سلام خسته نباشید لطفا خواهشن کم هم به تارا دستی وی ۳فکرکنید اگه قرار وی۱بدنیدهمان بهتر که ندهید وبجاش دنا توربو شش دنده بدید ببخشید ما غلط کردیم تارا ثبت نامه کردیم وصد غلط کردیم تارا وی۱ثبت نامه بکنیم من وامثال من فکرمیکردیم که شما رضایت مشتری برایتان مهم است که البته الان وا نبودن وی ۳درلیست متوجه میشویم که ما کجا کارهستیم وی ۱ارزش انتظار ندارد ازتولیدش دست بردارید دنیا بجلو حرکت میکند ایرانخودرو به عقب به فکر امکانات خوب باشید تارا وی۱ممکن سود داشته باشه ولی هیچی برای مشتری که دومین مبلغ دستی ها میپردازه ارزش نداره ازما گفتن ازشواهم نشنیدن متشکرم خسته نباشید وی چهار عالیه
این اشغال هر سری تعویض روغن یک لیتر کم میکنه .کجا میره خدا میدونه ???????????? .چون مهندسینشون هم نمیدونن
این اشغال هر سری تعویض روغن یک لیتر کم میکنه .کجا میره خدا میدونه ???????????? .چون مهندسینشون هم نمیدونن
بابا اینها تو همان v1وv2مانده اند سه ماه از تحویل یک ساله هم گذشته خبری نیست پانزده ماه است پول گرفتند
فقط خدا میدونه ایرانخودرو چقدر سر این ماشین ها سود میکنه
قبلا ایرانخودرو پژو و رنو و سوزوکی ویتارا مونتاژ میکرد خیلی بهتر بود حداقل می دونستیم یک ماشین با اصالت سوار میشیم حداقل خیال ما از کیفیت قطعات راحت بود
اگه ایرانخودرو مثل قبل شروع به مونتاژ خودرو های خارجی بکنه مجبوره ۲۰ درصد از قیمت خودرو به برند مورد نظر پرداخت بکنه و مجبوره خودرو ها را زیر نظر خودرو ساز مبدا مونتاژ بکنه پس ، دستش برای کاهش کیفیت خودرو بسته هست برای همین ایرانخودرو همون موتور های ۲۰ سال پیش پژو را برمیداره روی شاسی ۲۰ سال پیش پژو نصب میکنه و کمی تغییرات روی ماشین اعمال میکنه و آرم خودش را روی خودرو نصب میکنه و به نام خودروی ملی و خودروی لوکس به مردم می فروشن ، یعنی تا اینجای کار ۲۰ درصد از برند مورد نظر سود میکنه هم از کیفیت قطعات پایین سود میکنه هم از استفاده کلماتی مانند لوکس ، پلاس ، دیلایت ، فیس لیفت و…..
ولی در اصل خودروی تولید شده همون پژو ۲۰ سال پیش هست
من تاحالا ندیدم خودروسازهای داخلی به نفع مردم کارکنند چون درکشورهای دیگه میبینم خودرو های بهتر وباکیفیت وبه روز به مردم خود به صورت اقساطی میدهند وجایزه هم میدهند