فکر خروج از بازار چین برای مرسدس قابل قبول نیست
به گزارش مجله ماشین، مرسدس بنز یکی از اولین برندهایی که وقتی می گوییم آلمان و خودرو به ذهن خطور می کند. این کمپانی خروج از بازار چین را غیرقابل قبول می داند.
مدیرعامل مرسدس اعلام کرد: ما به سیستم اطلاعات سرگرمی در بازار چین اهمیت می دهیم. سیستم های اطلاعات سرگرمی در خودروها تا کنون معیار مهمی برای مشتریان آلمانی نبوده است ولی مشتریان چینی واقعاً به این موضوع اهمیت می دهند. به عنوان مثال به ویژگی هایی مانند کارائوکه در خودروها توجه می کنند. به همین دلیل است که حتی فضای داخلی سری جدید E-Series اکنون دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی است.
وی افزود، وقتی به بازار چین نگاه می کنیم، می بینیم که مرسدس بنز ۳۷ درصد از کل فروش خود را در سال گذشته به خود اختصاص داده است و ۱۸ درصد از درآمد این خودروساز آلمانی از بازار چین بوده است. این تصویری است که نشان می دهد بازار چین برای مرسدس بنز ضروری است.
مدیر عامل مرسدس بنز در پاسخ به این ادعا که سازندگان آلمانی ممکن است در جنگ خودروهای الکتریکی در برابر رقبای چینی شکست بخورند بیان داشت: تحرک الکتریکی در چین همیشه توسط خودروهای فشرده و ارزان انجام می شود. بیش از ۹۰ درصد فروش از خودروهایی با قیمت کمتر از ۴۰۰۰۰ یورو انجام می شود. صادقانه بگویم، ما نمی خواهیم درگیر جنگ قیمت شویم. زیرا مشتریان مرسدس همیشه انتظار چیزهای خاص تری دارند.
بازار چین به بازار اصلی خودروسازان اروپایی و آمریکایی تبدیل شده است. بزرگترین دلیل این امر این است که حتی زبان های طراحی خودروسازان نیز برای تأثیرگذاری بر بازار آسیا به اشکال مختلف تبدیل شده است.