شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مازراتی موتورهای ۸ سیلندر را بازنشسته می کند
مازراتی

مازراتی موتورهای ۸ سیلندر را بازنشسته می کند

۱۴۰۲-۰۲-۲۳

این خودروساز ایتالیایی تولید خودروهای 8 سیلندر را با عرضه 5000GT در سال 1959 آغاز کرد.

به گزارش مجله ماشین، قرارداد بلندمدت تامین موتور مازراتی با فراری امسال به پایان می رسد. به همین دلیل، عمر موتور V8 توئین توربو در مازراتی به زودی به پایان می رسد.

مازراتی جدیدترین خودروهای خود را با موتور ۸ سیلندر در ماه جولای معرفی خواهد کرد. این خودروها در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۳ رونمایی خواهند شد و نام‌های Ghibli Ultima 334 و Levante V8 ULtima خواهند داشت. این دو اسپرت در کارخانه ای تولید می شود که در آن بیش از ۱۰۰۰۰۰ خودروی ۸ سیلندر در ۶۴ سال گذشته تولید شده است.

مازراتی اعلام کرده است که تولید مدل های Levante و Quattroporte مجهز به Trofeo در اواخر سال ۲۰۲۳ به پایان می رسد. این سازنده خودروهای اسپورت ایتالیایی به تولید مدل های خود با موتورهای توئین توربو و ۶ سیلندر که در مودنا توسعه یافته اند، ادامه خواهد داد. MC20، Grecale و GranTurismo مدل هایی است که از این موتورها استفاده می کنند.

مازراتی روی آینده تمرکز کرده است و از هم اکنون کار روی تولید خودروهای برقی را آغاز کرده است. مازراتی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵، تمام مدل‌های خط تولید خود دارای یک نسخه الکتریکی خواهند بود. علاوه بر این، سازنده خودروهای اسپرت ایتالیایی در ۱۰ سال آینده بر تولید تنها خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×