استراتژی قیمت گذاری هیوندای
به گزارش مجله ماشین، منصفانه است که بگوییم استراتژی قیمت گذاری این برند در مورد تسلا بسیار جالب است. تخفیف های تهاجمی مکرر با وادار کردن رقبای خود به ایجاد تخفیف، یک محیط رقابتی ایجاد می کند. در حالی که برخی برندها به این تخفیف ها واکنش نشان می دهند و قیمت خودروهای برقی را به شدت کاهش می دهند، برخی برندها رویکرد متفاوتی را در پیش می گیرند.
هیوندای که در ماههای گذشته نامش را با مدلهای آیونیک۵ و آیونیک ۶ شنیدهایم، معتقد است که یک استراتژی قیمتگذاری قابل اعتماد برای خودروهای الکتریکی مهم است. در همین راستا مایکل کول رئیس بخش اروپای هیوندای اعلام کرد که از دادن واکنش مشابه به استراتژی قیمت تسلا خودداری خواهند کرد. مایکل کول تاکید کرد که مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که قیمت ها نوسان نخواهد داشت. او همچنین اظهار داشت که قیمتگذاری تسلا باعث پیشروی مصرفکنندگانی میشود که قبلاً به تسلا فکر نکرده بودند تا تسلا را ارزیابی کنند.
کاهش قیمتهای تهاجمی تسلا باعث میشود حتی افرادی که نمیخواهند خودروی الکتریکی داشته باشند ترجیحات خود را تغییر دهند. علاوه بر این، تسلا با اجازه دادن به رقبای خود برای تخفیف مدل های الکتریکی خود، محیط بسیار رقابتی را فراهم می کند.