اوپل فلکستریم یک کانسپت فراموش شده
به گزارش مجله ماشین، امروزه خودروهای برقی بخشی مهمی از صنعت خودروسازی محسوب میشود اما ۱۵ سال پیش، این وضعیت مانند یک رویا به نظر می رسید.
سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی که که ما آن را به عنوان نمایشگاه خودرو دیترویت می شناسیم، اوپل فلکستریم قصد داشت یکی از اولین محصولات ماجراجویی الکتریکی این برند باشد.
اوپل که در آن زمان زیر نظر جنرال موتورز بود، از پلتفرم E-Flex جنرال موتورز برای فلکستریم استفاده کرد. این مدل که در آمریکای شمالی به عنوان “Saturn Flextreme” نیز شناخته می شود، در واقع پایه های خود را با شورولت ولت به اشتراک گذاشته است. اما این مدل ویژگی های زیادی دارد که آن را از شورولت ولت متمایز می کند.
اول از همه، باید گفت که طراحی کاملا قابل قبول است. فلکستریم یکی از عجیبترین نمونههای طرحهای آینده «بدون گوشه» آن دوره است. این طراحی که اوپل آن را FlexDoor می نامد، به درب عقب اجازه می دهد تا از دو طرف باز شود. هنگامی که درها باز می شوند، محفظه ای در زیر صندوق عقب به نام “FlexLoad” به سمت پایین باز می شود تا حجم بیشتری داشته باشد.
یکی دیگر از جزئیاتی که فلکستریم را خاص می کند این است که به جای بنزین با موتور هیبریدی دیزلی کار می کند. این مدل در حالت تمام برقی می تواند مسافت ۵۵ کیلومتری را طی کند. باتری لیتیوم یونی خودرو نیز با ولتاژ ۲۲۰ ولت در مدت ۳ ساعت شارژ می شود.
اوپل هرگز فلکستریم را وارد مرحله تولید نکرد. در واقع رابطه این برند با جنرال موتورز ۱۰ سال بعد به پایان رسید.