جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تولید باتری تحت سلطه کشورهای آسیایی
بی وا دی

تولید باتری تحت سلطه کشورهای آسیایی

۱۴۰۲-۰۳-۱۶

تولید باتری، یک عامل مهم برای تولید خودروهای الکتریکی، در حال حاضر تحت سلطه کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن است.

به گزارش مجله ماشین، با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، بخش خودروسازی اروپا دستخوش تحول بزرگی شده است. تولید باتری، یک عامل مهم برای تولید خودروهای الکتریکی، در حال حاضر تحت سلطه کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن است. با این حال، کشورهای اروپایی برای تغییر این وضعیت و ایجاد یک صنعت مستقل تولید باتری اقدام می کنند.

فرانسه برای تبدیل شدن به پیشگام در این مسابقه و تبدیل شدن به رهبر اروپا در تولید باتری گام های بزرگی بر می‌دارد. رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که اولین کارخانه بین المللی باتری خودروهای الکتریکی ProLogium، یکی از شرکت های تابعه غول خودروسازی فولکس واگن، در دانکرک (در شمال فرانسه ) ساخته خواهد شد. این تاسیسات بزرگ یکی از بزرگترین تاسیسات تولید باتری در اروپا خواهد بود و با پتانسیل اشتغال زایی خود کمک اقتصادی زیادی به منطقه خواهد کرد.

حرکت گیگا فاکتوری فرانسه نیز باعث رقابت بین کشورهای اروپایی برای تولید باتری شد. آلمان، هلند، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی نیز تلاش می کنند تا کارخانه های خود را راه اندازی کنند. این کشورها می خواهند استقلال در تولید باتری خودروهای الکتریکی و کنترل زنجیره تامین را تضمین کنند.

با این حال، این مسابقه نه تنها بین خودروسازان و دولت ها، بلکه بین شرکت های تولید کننده باتری نیز به رقابتی شدید تبدیل شده است. تولیدکنندگان باتری چینی، کره جنوبی و ژاپنی تمام تلاش خود را می کنند تا از بازارهای خود محافظت کنند و با رقبایی که می خواهند در اروپا رشد کنند کنار بیایند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×