جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » غربی‌ها خریدار فناوری چینی‌ها
خودروسازی چین

غربی‌ها خریدار فناوری چینی‌ها

۱۴۰۲-۰۵-۰۹

تولیدکنندگان غربی فناوری را از تولیدکنندگان چینی خریداری کردند. فولکس واگن از پلتفرم ادوارد اکسپنگ چینی استفاده خواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، برخی از تحلیلگران این خبر را شکستی در تلاش فولکس واگن برای تسخیر بازار خودروهای الکتریکی در چین می دانند.

خودروهای الکتریکی که به طور مشترک توسط فولکس واگن و اکسپنگ توسعه یافته اند، می توانند فروش و سودآوری شرکت چینی تولید کننده خودروهای الکتریکی Xpeng را افزایش دهند. در این همکاری، فولکس‌واگن از پلتفرم ادوارد G9 Xpeng استفاده خواهد کرد.

از سال آینده، Xpeng از فولکس واگن درآمد اضافی دریافت خواهد کرد زیرا خدمات فناوری را از خود خریداری می کند. بنابراین پس از مدت‌ها، تولیدکنندگان چینی فناوری را از شرکت‌های خودروسازی غربی خریداری نمی‌کنند، اما خودروسازان غربی فناوری را از شرکت‌های چینی خریداری می‌کنند.

اولیور بلوم مدیرعامل گروه فولکس واگن، پس از اعلام نتایج نیم‌ساله، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: ما از پلت‌فرم G9 استفاده می‌کنیم و آن را با فناوری فولکس واگن ترکیب می‌کنیم.

این دو شرکت در هفته‌های آتی جزئیات مربوط به فناوری‌های موجود در مدل‌های مشترکی که قرار است تولید شوند را تعیین خواهند کرد. بلوم گفت: هدف ما این است که شکاف های موجود در سبد محصولات خود را پر کنیم.

پلتفرم Edward یک پلتفرم نسل قدیمی است و زیربنای مدل های G9 و P7 Xpeng است. جدیدترین مدل‌های Xpeng، مانند G6، که در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل رونمایی شد، بر روی پلت‌فرم جدیدتری به نام Smart Electric Platform (SEPA) 2.0 ساخته شده‌اند.

با این حال، این واقعیت که VW و Xpeng از پلتفرم Edward استفاده خواهند کرد، ممکن است فروش مدل هایی را که همچنان از این پلتفرم استفاده می کنند، افزایش دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×