پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » لوتوس امیا معرفی شد
لوتوس امیا

لوتوس امیا معرفی شد

۱۴۰۲-۰۶-۱۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه 14

لوتوس امیا مدل پرچمدار لوتوس با 905 اسب بخار قدرت معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، لوتوس مدل پرچمدار مورد انتظار خود، امیا را در یک رویداد پر زرق و برق در شهر نیویورک معرفی کرد. این سدان چهار در برقی که قبلا با نام Type 133 شناخته می شد، چالش جدیدی را برای رقبای مطرحی مانند تسلا مدل S و پورشه تایکان توربو ایجاد می کند. همچنین نشان‌دهنده یک جهش تکنولوژیک رو به جلو برای لوتوس است و نشان‌دهنده بازگشت این برند به بخش سدان‌های چهار در است.

لوتوس امیا
لوتوس امیا

طراحی لوتوس امیا

طراحی لوتوس امیا در درجه اول شامل عوامل آیرودینامیکی است. مدل سدان دارای یک جلوپنجره در جلو است که برای افزایش راندمان آیرودینامیکی و کاهش مقاومت در برابر کشش در حالت بسته استفاده می شود. علاوه بر این، این سدان دارای یک اسپویلر جلو، یک دیفیوزر و یک اسپویلر در عقب است که به رانندگی در مسیر کمک می کند.

لوتوس امیا
لوتوس امیا

ویژگی‌های لوتوس امیا

لوتوس امیا از همان پلتفرم Eletre به عنوان زیرساخت خود استفاده می کند و پلت فرم ویژه Electric Premium Architecture (EPA) را که از معماری تجربه پایدار Geely (SEA) تهیه شده است، اتخاذ کرده است. برد مورد انتظار لوتوس امیا ۶۰۰ کیلومتر است. اگرچه بسته باتری ۱۰۲ کیلووات ساعتی لوتوس امیا کمی کوچکتر از باتری Eletre است، اما ظرفیت شارژ سریع ۳۵۰ کیلووات دارد. تنها با پنج دقیقه شارژ می‌تواند مسافت ۱۵۰ کیلومتری را اضافه کند و با شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی DC شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد فقط ۱۸ دقیقه طول می‌کشد.

لوتوس امیا
لوتوس امیا

مشخصات فنی لوتوس امیا

لوتوس امیا با قدرت خیره کننده ۹۰۵ اسب بخار و گشتاور ۹۸۴ نیوتن متر می تواند شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۸ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت لوتوس امیا به عنوان یک خودروی الکتریکی چهار چرخ متحرک ۲۵۵ کیلومتر در ساعت است، اما این به صورت الکترونیکی محدود است. در حالی که نیرو از طریق یک گیربکس دو سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود، لوتوس بیان می کند که سیستم ترمز فناوری های مورد استفاده در مسابقات را حمل می کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×