جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴ معرفی شد
فولکس واگن تیگوان 2024

فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۴۰۲-۰۶-۲۸ زمان مطالعه: 2 دقیقه 51

فولکس واگن تیگوان 2024 که نسل سوم مدل تیگوان فولکس واگن محسوب می‌شود، برای بازار اروپا معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، طراحی تیگوان جدید ظاهری آشنا دارد و به خصوص با جلوپنجره‌اش یادآور مدل ID.4 EV است. این خودرو بر روی پلت فرم MQB Evo تولید می شود و به صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو ارائه می شود، در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک نیز در دسترس خواهد بود.

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴

نسل جدید تیگوان با دو گزینه موتور پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد. مجموع قدرت این پیشرانه‌ها به ترتیب ۲۰۱ اسب بخار یا ۲۶۸ اسب بخار تعیین شده است. این مدل ها همچنین از باتری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی استفاده می کنند و برد کاملاً الکتریکی تا ۱۰۰ کیلومتر دارند. علاوه بر این، شارژر AC اکنون از ۱۱ کیلو وات پشتیبانی می کند، در حالی که خودرو می تواند تا ۵۰ کیلو وات شارژ را در صورت اتصال به شارژر سریع DC بپذیرد.

فولکس واگن تیگوان 2024
فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴

تیگوان همچنین گزینه های هیبریدی ملایمی دارد. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به باتری لیتیوم یونی ۴۸ ولتی است. فن آوری خاموش کردن سیلندر به موتور اجازه می دهد تا با دو پیستون کار کند.

نسل سوم تیگوان همچنین با یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می شود که ۲۰۱ اسب بخار یا ۲۶۲ اسب بخار تولید می کند.

گزینه های دیزلی نیز همچنان در دسترس هستند. موتور ۲.۰ لیتری دیزل می تواند ۱۴۸ اسب بخار یا ۱۹۰ اسب بخار قدرت ارائه دهد.

ویژگی‌های فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴

پیشرفت های فناوری شامل سیستم کنترل شاسی تطبیقی ​​بهبود یافته است. این سیستم همراه با قفل دیفرانسیل الکترونیکی کار می کند و کمک فنرهای دو سوپاپ نیز با این سیستم یکپارچه شده است.

در داخل، فولکس واگن یک آرایش پانل ابزار دیجیتال جدید و یک سیستم اطلاعات سرگرمی به روز ارائه می دهد. طرح گرافیکی MIB این شرکت قبلاً در مدل های ID.4، ID.5 و ID.7 استفاده شده بود. رانندگان اکنون می توانند از حالت های مختلف مانند کلاسیک، پیشرو، ناوبری و R-Line انتخاب کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

تعداد دیدگاه‌ها: ۲

  1. هوشنگ بایی

    مثل همیشه ساده و شیک و زیبا با طراحی ماندگار

  2. Danial

    حتما در مجله ی نوآور در مودش چاپ کنید چون مدتهاست که به بخش تازه های خودرو در مجله نوآور کم لطفی شده و مثل سالهای قبل مطالب جذاب خودرویی به اندازه ی کافی در نوآور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×