جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا هایلوکس هیدروژنی معرفی شد
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی معرفی شد

۱۴۰۲-۰۷-۰۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا هایلوکس هیدروژنی با برد بیش از 600 کیلومتر معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا با معرفی نمونه اولیه هایلوکس پیل سوختی هیدروژنی در راستای هدف جامعه بی‌کربن خود، نقطه عطف مهم دیگری را پشت سر گذاشته است. تویوتا به توسعه راه حل های مختلف واحد نیرو با استراتژی همه کاره خود برای دستیابی به تحرک بدون کربن ادامه می دهد. در این زمینه، خودروهای هیبریدی کامل، پلاگین هیبریدی، تمام الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی را با توجه به نیاز کاربران و مناطق مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد.

تویوتا با تولید راه حل های نوآورانه برای کاهش انتشار کربن، نمونه اولیه سلول سوختی هایلوکس را برای این منظور توسعه داد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در تاسیسات تویوتا بریتانیا، با حمایت مالی دولت بریتانیا و با شرکای کنسرسیومی از جمله شرکت های مهندسی مانند ریکاردو، ETL، D2H و Thatcham Research به نمایش گذاشته شد. هایلوکس، نماد جهانی تویوتا با دوام و قابلیت اطمینان فوق‌العاده‌اش، قصد دارد این ویژگی‌ها را با واحد قدرت پیل سوختی بدون آلایندگی خود حفظ کند.

واحد قدرت هایلوکس بر پایه پیل سوختی تویوتا میرای ساخته شده است که حدود ۱۰ سال است که به صورت تجاری تولید و به اثبات رسیده است. در حین رانندگی فقط آب خالص از اگزوز خودروی بدون آلایندگی خارج می شود.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

هیدروژن در سه مخزن سوخت با فشار بالا ذخیره می شود. بنابراین، نمونه اولیه برد بیش از ۶۰۰ کیلومتر به هایلوکس می دهد، که بالاتر از آنچه سیستم های تمام الکتریکی با باتری می توانند ارائه دهند است. برق تولید شده توسط پیل سوختی در باتری هیبریدی ذخیره می شود و باتری در قسمت بارگیری عقب قرار می گیرد تا بر فضای کابین تأثیری نداشته باشد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

اولین خودروی این پروژه که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد، پنج هفته پیش تکمیل شد و قرار است ۱۰ دستگاه هایلوکس اول تا پایان سال جاری تولید شوند. این خودروهای نمونه اولیه تحت آزمایش‌های ایمنی، عملکرد دینامیکی، عملکرد و دوام گسترده‌ای قرار خواهند گرفت تا استانداردهای بالای یک مدل تولیدی را برآورده کنند.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

در کنار این آزمایشات، کنسرسیومی از جمله تویوتا به تحقیقات خود برای استفاده از خودروهای پیل سوختی و سیستم های هیدروژنی در مناطق مختلف ادامه خواهد داد. ریکاردو، یک شرکت مهندسی استراتژیک و مشاوره زیست محیطی جهانی که نقش کلیدی در این پروژه ایفا می کند، آزمایش های جامع این خودرو را در ماه های آینده قبل از تصمیم گیری در مورد مدل تولید بالقوه ای که پس از سال ۲۰۲۵ معرفی می شود، انجام خواهد داد.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×