جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اگر کروکی‌های تصادفات استاندارد نشود حق مردم پایمال می‌شود
افسر راهنمایی و رانندگی در حال جریمه کردن خودروی 206

اگر کروکی‌های تصادفات استاندارد نشود حق مردم پایمال می‌شود

۱۴۰۲-۰۷-۱۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: اگر کروکی‌های تصادفات استاندارد نشود حق مردم پایمال می‌شود یا قانون رعایت نمی‌شود و یا حق سازمان‌ها ضایع می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، سردار شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در طی جشنواره برترین های پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه کروکی الکترونیک فعلاً در قم اجرا می‌شود، گفت: تمامی مراحل اجرایی شدن کروکی الکترونیک فراهم شده و شاهد آن خواهیم بود که به زودی در سراسر کشور اجرایی شود.

سردار شرفی افزود: شهروند امروز یک شهروند آگاه است که نیاز دارد خدمات در استانداردهای جهانی به او ارائه شود، به همین منظور پلیس هم باید خود را به روز کند تا بتوانند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا با گرامیداشت هفته فراجا و یاد و خاطره شهدا به خصوص ۴ شهید پلیس راهور در منطقه خاش اظهار داشت: پلیس راهور ویژگی‌های خاصی دارد که از سایر پلیس ها متفاوت شده است.

وی در ادامه با اشاره به حجم وظایف پلیس راهور گفت : تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور کاربر ترافیکی هستند و پلیس با این جمعیت به صورت شبانه روز در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم قرار دارد که این حجم کار پلیس راهور، جایگاه خاصی در خدمات به ما می دهد.

بیشتر بخوانید

سردار هادیانفر ادامه داد: در حوزه حمل ونقل اتفاقات جدید در حال رخ دادن است و ۹۲ درصد حمل و نقل به صورت زمینی انجام می شود.

رئیس پلیس راهور فراجا بابیان اینکه بیش از ۴۰ میلیون وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون گواهینامه داریم، گفت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تردد در سطح جاده های کشور انجام شد.

سردار هادیانفر کاهش ۳۱ درصدی تصادف را تکلیفی قانونی دانست و گفت: برای دستیابی به این دستاورد با چالش هایی مواجه هستیم که از آنها باید به جلوگیری از واردات خوردرو و سهم یک و نیم درصدی دریچه واردات خودرو و به فراموشی سپرده شدن قانون اسقاط خودرو اشاره کرد که از معضلات ما در کاهش حوادث ترافیکی و کیفیت رانندگی است.

رئیس پلیس راهور فراجا در جشنواره برترین های پلیس راهنمایی و رانندگی
رئیس پلیس راهور فراجا در جشنواره برترین های پلیس راهنمایی و رانندگی

سردار هادیانفر با اشاره به شیوه نوین مدیریت ترافیک بیان کرد: امروزه دنیا مسیر دانش روز را دنبال می‌کند. در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی ، ما پلیس کمتر در خیابانها می بینیم و این امر نشان می دهد درمان ترافیک علم و فناوری های جدید است که نیازمند صرف اعتبارات لازم است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز بسیاری از کشورها از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک استفاده می‌کنند و تماس انسانی را به حداقل رسانده و در حال کاهش هستند.

رییس پلیس راهور با اشاره به راه اندازی کروکی الکترونیکی خاطر نشان کرد : به زودی کروکی الکترونیک در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و در حال آماده سازی ۷ هزار تبلت جهت ارسال داده کروکی هستیم که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان در تمامی کشور اجرایی شود.

منبع: راهور

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×