دوشنبه , ۷ خرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ ادای احترامی به نسل‌های قبلی
تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ ادای احترامی به نسل‌های قبلی

۱۴۰۳-۰۱-۲۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه 7

یک ضرب‌المثل قدیمی تو استرالیا هست که میگه: ”اگه می‌خوای بری تو دل کوه، یه لندروور بردار. اگه می‌خوای برگردی، یه لندکروز بردار.“ از لندکروز ۲۰۲۴ تویوتا هم میشه همینطور تعریف کرد.

به گزارش مجله ماشین، این ماشین آشکارا برای یادآوری نسل‌های قبلی خودش طراحی شده، همونایی که تو کل دنیا توسط آدم‌ها و سازمان‌هایی استفاده می‌شدن که به چیزی کمتر از یه آفرود فوق العاده مستحکم و قابل اعتماد راضی نمی‌شن.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴
نمای عقب تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

مشخصات فنی  تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

موتور: ۲.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر هیبریدی

خروجی: ۳۲۶ اسب بخار / ۴۶۵ پوند فوت

نوع انتقال قدرت: چهار چرخ محرک تمام وقت با حالت کم

زوایای ورود / خروج / شکست: ۳۲ / ۲۲ / ۲۳ درجه

قیمت مدل تست‌شده: ۶۸٬۲۹۵ دلار

با این حال، این یه لندکروز خیلی فرق داره با اونایی که عادت کردیم ببینیم. قبلاً تویوتا لندکروز پرچمدار سایز بزرگ خودش رو می‌آورد، اما حالا مدل کوچیکتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر لندکروز پرادو رو میاره که قبلاً با اسم لکسس GX تو آمریکا فروخته می‌شد. قیمت لندکروز ۲۰۰ سری قدیم تو سال ۲۰۲۱، آخرین سال حضورش تو بازار، ۸۷٬۸۳۰ دلار بود؛ این سری ۲۵۰ جدید از ۵۷٬۳۴۵ دلار شروع می‌شود.

مثل همهٔ وانت‌های جدید تویوتا، لندکروز جدید روی شاسی TGNA-F این شرکت ساخته شده و قطعات زیادی رو با تاکوما و ۴رانر مشترک داره. یه پیشرانهٔ هیبریدی به‌صورت استاندارد وجود داره که یه موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر رو با یه موتور الکتریکی برای تولید ۳۲۶ اسب بخار و ۴۶۵ پوند فوت گشتاور ترکیب می‌کند. این موتور با یه گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و یه سیستم چهار چرخ محرک تمام وقت با حالت کم و دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب قفل‌شو همراه می‌شود.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴
تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

اولین تست رانندگی با تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

تویوتا ما رو به یه مزرعه نزدیک مرز مکزیک برد تا لندکروز رو تو مدل پایهٔ “نسخهٔ ۱۹۵۸” و یه مدل لوکس‌تر به اسم سادهٔ “لندکروز” امتحان کنیم. متاسفانه، نتونستیم هیچ کدوم رو تو جاده برونیم، پس قضاوت نهایی برای بعد بمونه. اما تو زمین‌های شنی با سختی متوسط، لندکروز جدید ارزش خودش رو ثابت کرد.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴
تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

نسخهٔ ۱۹۵۸ یه جور یادبوده، ادای احترامی به مدل‌های صرفا کاربردی لندکروز مثل سری ۷۰ که هنوزم تولید می‌شود. نسخه ۱۹۵۸ فقط تو سه رنگ سفید، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شه، و تو داخلش صندلی‌های پارچه‌ای و نمایشگرهای کوچیکی برای صفحه کیلومتر و سیستم سرگرمی پیدا می‌کنین. هیچ بستهٔ آپشنی در دسترس نیست، فقط لوازم جانبی افترمارکت، و چراغ‌های جلوی گرد که یادآور لندکروز FJ40 اصلی هستند.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴
تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

این وانت‌های ساده همچنین روی لاستیک‌های خیابون‌محور سوار می‌شن و سیستم عالی انتخاب چند حالتِ زمین تویوتا (Multi-Terrain Select – MTS) رو ندارن، سیستمی که به بیشترین کشش تو آفرود کمک می‌کنه، و همچنین فاقد سیستم قطع میلهٔ ضد واژگونی هستن که تو مدل‌های دیگه دیده می‌شود. تو مسیر مشکلی پیش نیومد. همهٔ اون گشتاور از پیشرانهٔ هیبریدی، به همراه حالت کم و دیفرانسیل‌های قفل‌شو، به اندازهٔ کافی توانایی رو فراهم می‌کرد.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴
صندل‌های تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

مصرف سوخت تخمینی لندکروز ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده، اما با توجه به پیشرانه هیبریدی، انتظار می‌رود که نسبت به لندکروز ۲۰۰ سری قدیمی که فقط موتور بنزینی داشت، به طور قابل توجهی بهتر باشد.

رقبا تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

رقیب اصلی لندکروز ۲۰۲۴ تویوتا لکسس GX هستش که در واقع هم پلتفرم و هم پیشرانهٔ اون رو باهاش به اشتراک می‌گذارد. رقبای دیگه شامل لندروور دیفندر و جیپ گرند چروکی هستند.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴
کابین تویوتا لندکروز ۲۰۲۴

هنوز زوده که بشه یه قضاوت نهایی در مورد لندکروز ۲۰۲۴ داشت، چون هنوز فرصت رانندگی باهاش تو جاده و فشار آوردن بهش تو آفرود رو پیدا نکردیم. با این حال، بر اساس اولین برداشت‌ها، به نظر می‌رسه که یه خودروی آفرود فوق‌العاده توانمند و با قابلیت‌های بالا باشه که به ریشه‌های خودش وفادار مونده است.

 

مزایا تویوتا لندکروز ۲۰۲۴: توانایی آفرود جدی – پیشرانه هیبریدی نیرومند – ظاهر نوستالژیک

معایب تویوتا لندکروز ۲۰۲۴: قیمت بالا – فضای بار محدود – عدم وجود برخی از ویژگی‌های موجود در لکسس GX

 

شما چی فکر می‌کنین؟ آیا لندکروز ۲۰۲۴ یه رقیب جدیه برای لکسس GX و سایر SUVهای آفرود لوکس هستش؟ نظرات خودتون رو در بخش نظرات به اشتراک بذارین.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×