شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جهش تولید و کیفیت خودرو در سال ۱۴۰۳
جهش تولید و کیفیت خودرو در سال ۱۴۰۳

جهش تولید و کیفیت خودرو در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳-۰۲-۲۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای جهش همزمان در کیفیت و کمیت تولید خودرو در سال آینده خبر داد.

به گزارش مجله ماشین، عباس علی‌آبادی در گفتگو با خبرنگاران، از تدوین برنامه‌ای جامع برای ارتقای صنعت خودرو در سال ۱۴۰۳ خبر داد. وی هدف از این برنامه را رفع نیاز بازار، عبور از تراز تولید و جلب رضایت مشتریان عنوان کرد.

به گفته‌ی علی‌آبادی، این برنامه با همکاری خودروسازان تدوین شده و شامل اقداماتی برای فراهم کردن ملزومات تولید، تعیین شاخص‌های کیفی و افزایش خدمات پس از فروش (گارانتی) در برخی خودروها می‌شود.

وزیر صمت در ادامه با تاکید بر رویکرد عمل‌گرایانه در اجرای این برنامه، گفت: ما در تعاملات مستمر با فعالان این حوزه، مشکلات را شناسایی کرده و در تلاش برای رسیدن به راه‌حل‌های مشترک هستیم. اقدامات خوبی در حال انجام است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

علی‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل قیمت‌گذاری غیرواقعی حامل‌های انرژی، مصرف آن در ایران به شدت افزایش یافته و به هدر رفتن منابع ملی منجر شده است.

وی با بیان اینکه فهم درست و اساسی از مصرف انرژی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، بر لزوم ایجاد مشوق‌هایی برای تشویق مردم به صرفه‌جویی تاکید کرد.

وزیر صمت از جمله این مشوق‌ها را ایجاد بازار دوم برای تأمین برق و فروش مازاد مصرف توسط صنایع عنوان کرد. وی همچنین از برنامه‌هایی برای تاسیس شهرک‌های انرژی و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در این حوزه خبر داد.

علی‌آبادی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث نیروگاه و افزایش ظرفیت تولید انرژی در کشور، گفت: با وجود این اقدامات، تمرکز بر طرح‌هایی که از طریق افزایش بهره‌وری، نیاز صنایع به انرژی را تامین می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در حال فراهم کردن مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری صنایع در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×