جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » دستگاه تست صدای پورشه به شکل سر انسان
دستگاه تست صدای پورشه به شکل سر انسان

دستگاه تست صدای پورشه به شکل سر انسان

۱۴۰۳-۰۲-۲۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

پورشه این سر بی چهره را از میکروفون پر کرده تا همه چیز، از صدای موتور گرفته تا چفت درب را تجزیه و تحلیل کند.

به گزارش مجله ماشین، آیا تا به حال کابوس موجودی بی چهره که شما را تعقیب می کند دیده اید؟ آیا اتفاقا یک پورشه مدل ۲۰۱۵ به بعد دارید؟ اگر پاسخ شما به هر دو سوال مثبت است، شاید بتوانیم توضیحی برایتان داشته باشیم.

با سلام به ماژول صوتی آکوستیک پورشه که به خاطر شباهت ظاهری به انسان، به آن سم (SAM) لقب داده اند.

سم در سال ۲۰۱۵ برای کمک به پورشه در ارزیابی صدا داخل خودروها ساخته شد، فرآیندی که با فراگیر شدن انقلاب خودروهای برقی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

تنظیم دقیق صدای اگزوز یک بحث است، اما زمانی که یک موتور احتراقی با صدای همیشگی در پس زمینه وجود نداشته باشد، انواع صداهای دیگر به وجود می آیند.

به همین منظور، پورشه می گوید سم تمام اجزای “مرتبط با آکوستیک” یک سر را دارد.

این شامل حفره چشم یا بینی نمی شود، اما دارای گوش است. هر گوش میکروفون و پیش تقویت کننده مخصوص به خود را برای ضبط صدا دارد و به سم امکان می دهد تا طیف وسیعی از صداها را تا ۱۳۰ دسی بل بشنود.

این به پورشه مجموعه دوم گوش انسان نما می دهد تا همه چیز را از کلیک آرام دکمه ها تا سیستم اگزوز پر سر و صدای موتورهای شش سیلندر تخت ارزیابی کند.

دیوید سادوسکی، مهندس آکوستیک پورشه می گوید: ما به طور طبیعی یک سیستم اندازه گیری دو گوشی در هدفون هایی که به عنوان تست کننده انسانی استفاده می کنیم، داریم. اما سم به ما این امکان را می دهد تا برای هر تست، یک جفت گوش دیگر را با خود به همراه داشته باشیم و این جفت گوش را در مکان دیگری از خودرو، مثلاً صندلی عقب، قرار دهیم.

از سم هم در آزمایشگاه و هم در جاده استفاده می شود و سالانه حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مسافت طی می کند.

می توانیم برخی از تعاملات خنده دار بین مهندسان پورشه و مسافران گیج شده را ناشی از این آزمایشات تصور کنیم.

با این وجود، این کار بخش مهمی از تلاش پورشه برای حفظ صدا به عنوان یک جزء حیاتی از تجربه رانندگی در میان هجوم خودروهای برقی است.

سادوسکی توضیح داد: یک موتور الکتریکی به طور طبیعی صدای هوم آرامی تولید می کند. این همان چیزی است که هست – به همین دلیل است که مثلاً صدای موتور در تایکان برقی به صورت مصنوعی غنی سازی می شود. وظیفه ما در تضمین کیفیت صدا این است که تعیین کنیم آیا صدای کامل پورشه در اینجا ایجاد شده است یا خیر.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×