آلفارومئو جولیا و استلویو کوادریفوگلیو سوپر اسپرت رونمایی شد
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، این خودروساز ایتالیایی اعلام کرده که این مدلها «به صورت جهانی عرضه خواهند شد»، اما به نظر میرسد این گفته چندان دقیق نباشد.
مشکل اینجاست که طرفداران آلفارومئو در ایالات متحده، علیرغم علاقهشان، ممکن است به این نسخههای جدید دسترسی نداشته باشند.
اگر به درستی به یاد داشته باشیم، لری دومینیک، معاون ارشد آلفارومئو برای بازار ایالات متحده، در ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با مدلهای داغ کوادریفوگلیو خداحافظی کند.
این اتفاق ناامیدکنندهای است، چرا که این خودروها با وجود قدیمیتر شدن، همچنان جذابیت خود را حفظ کردهاند، به ویژه با در نظر گرفتن بهروزرسانیهای اخیرشان. علاوه بر این، آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو و استلویو کوادریفوگلیو، به همراه نسخههای معمولی خود، به هیچ وجه قدیمی نشدهاند و همچنان خودروهایی عالی برای رانندگی هستند که همچنان علاقهمندان را در تمام سنین و جنسیتها به خود جذب میکنند.
با این حال، طبق گفته مدیر ارشد اجرایی، طرفداران آمریکایی تنها تا آوریل فرصت داشتند تا برای خرید یک کوادریفوگلیو سفارش دهند و آخرین نمونهها تنها دو ماه بعد از کارخانه کاسینو در لاتزیو، ایتالیا تحویل داده شوند.
بنابراین، در دسترس بودن جهانی برای مدلهای ویژه محدود جدید Quadrifoglio Super Sport احتمالاً دیگر به آمریکا اشاره نمیکند.
این موضوع ناراحتکنندهای است، زیرا آنها ادای احترامی به اولین پیروزی آلفارومئو در مسابقه Mille Miglia در سال ۱۹۲۸ هستند – شاهکاری که توسط خودروی افسانهای دیگر، آلفارومئو 6C 1500 Super Sport به دست آمد.
به هر حال، کسانی که میتوانند یک Quadrifoglio Super Sport را خریداری کنند، باید عجله کنند، زیرا این خودروساز تنها ۲۷۵ دستگاه از سدان جولیا و ۱۷۵ دستگاه از کراساور استلویو تولید خواهد کرد.
این خودروها ظاهری کاملاً تیره و خشن دارند. بخش طراحی آلفارومئو (Centro Stile) برای اولین بار در بیش از یک قرن تاریخ خود، حتی لوگوی Quadrifoglio را به رنگ مشکی درآورده است.
همچنین از فیبر کربن به وفور استفاده شده، رینگهای آلیاژی پنجتایی نیز مشکی هستند و حتی کالیپرهای ترمز نیز همین ظاهر خشن را دارند.
رنگ بدنه این نسخههای محدود به مشکی متالیک Nero Vulcano یا سه لایه Rosso Etna، و برای سدان جولیا، رنگ سفید Alfa نیز قابل انتخاب است.
در داخل، روکش سهبعدی جدیدی از فیبر کربن قرمز روی داشبورد، تونل مرکزی و پنلهای در به کار رفته است، در حالی که پشتسریهای جلو دارای لوگوی Super Sport قرمز و شماره خودرو به رنگ مشکی هستند. همچنین یک فرمان چرمی و آلکانترا با دوخت مشکی و جزئیات فیبر کربن وجود دارد.
در زیر کاپوت، موتور V6 2.9 لیتری همیشگی قرار دارد که در مدلهای ویژه تا ۵۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و هر دوی جولیا و استلویو نیز به دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی مجهز هستند.
مشخصات فنی آلفارومئو جولیا و استلویو کوادریفوگلیو سوپر اسپرت
مشخصه | جولیا کوادریفوگلیو سوپر اسپورت | استلویو کوادریفوگلیو سوپر اسپورت |
---|---|---|
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توین توربو |
قدرت | ۵۲۰ اسب بخار | ۵۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفر تا صد | ۳.۶ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
سرعت نهایی | ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت | ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر در صد کیلومتر | ۱۱.۲ لیتر در صد کیلومتر |
وزن | ۱۶۷۵ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۴ لیتر |
ابعاد | ۴۶۸۶ x 1860 x 1427 میلیمتر | ۴۷۰۰ x 1903 x 1675 میلیمتر |
فاصله دو محور | ۲۸۷۰ میلیمتر | ۲۹۰۰ میلیمتر |
ظرفیت حمل بار | ۴۸۰ لیتر | ۵۲۵ لیتر |
ظرفیت یدک کشی | ۱.۵ تن | ۱.۵ تن |
سیستم تعلیق جلو | دوبل جناغی، مستقل | دوبل جناغی، مستقل |
سیستم تعلیق عقب | چند اتصالی، مستقل | چند اتصالی، مستقل |
ترمز جلو | دیسکی ۳۸۰ میلیمتری، ۶ پیستون | دیسکی ۳۸۰ میلیمتری، ۶ پیستون |
ترمز عقب | دیسکی ۳۴۰ میلیمتری، ۴ پیستون | دیسکی ۳۴۰ میلیمتری، ۴ پیستون |
رینگ و لاستیک | ۲۰ اینچی آلومینیومی، ۲۵۵/۳۵ ZR 20 | ۲۰ اینچی آلومینیومی، ۲۵۵/۳۵ ZR 20 |
امکانات رفاهی | صندلیهای چرمی و آلکانترا، فرمان چرمی و آلکانترا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی Harman Kardon، سانروف، سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچی، دوربینهای دید عقب و جانبی، سنسورهای پارک، کروز کنترل، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار | صندلیهای چرمی و آلکانترا، فرمان چرمی و آلکانترا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی Harman Kardon، سانروف، سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچی، دوربینهای دید عقب و جانبی، سنسورهای پارک، کروز کنترل، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار |