جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروسازی هوندا در چین تعدیل نیرو می‌کند
لوگو هوندا

خودروسازی هوندا در چین تعدیل نیرو می‌کند

۱۴۰۳-۰۲-۲۶ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا در حال کاهش نیروی کار تمام وقت خود در چین است. حدود 1700 نفر از کارمندان این شرکت تاکنون با ترک کارخانه موافقت کرده‌اند.

به گزارش مجله ماشین، این تصمیم به دلیل کاهش فروش خودروهای هوندا در چین، که بزرگترین بازار خودروی جهان است، گرفته شده است.

هوندا که با شرکت دولتی خودروسازی گوانگ‌ژو (GAC) در چین همکاری مشترک دارد، به کارمندان خود اعلام کرده که قصد دارد از طریق بازنشستگی داوطلبانه تعدیل نیرو کند.

این اقدام هوندا، جدیدترین ضربه به خودروسازان قدیمی ژاپنی در چین به شمار می‌رود. جایی که قدرت گرفتن شرکت‌های خودروسازی چینی مانند BYD و جنگ قیمتی شدید، باعث کاهش سهم بازار برندهای ژاپنی شده است.

مصرف‌کنندگان چینی در حال رویگردانی از خودروهای بنزینی و روی آوردن به خودروهای برقی و هیبریدی شارژی هستند. بخش‌هایی که برندهای ژاپنی در رقابت با رقبای چینی با مشکل مواجه هستند.

به گفته سخنگوی هوندا، حدود ۱۷۰۰ نفر از کارکنان بخش تولید این شرکت مشترک که با بازنشستگی داوطلبانه موافقت کرده‌اند، معادل ۱۴ درصد از کل کارکنان تولید این شرکت است.

سخنگوی هوندا همچنین گفت که این شرکت در حال بررسی تعداد نهایی کارکنانی است که بازنشستگی داوطلبانه آنها پذیرفته می‌شود و ممکن است رقم نهایی با ۱۷۰۰ نفری که تاکنون درخواست داده‌اند، متفاوت باشد.

هوندا از طریق این شرکت مشترک که فعالیتش به اواخر دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد، چهار کارخانه در چین دارد. همچنین این شرکت از طریق همکاری مشترک دیگری که در سال ۲۰۰۴ با شرکت دونگ‌فنگ (Dongfeng) تاسیس کرده، سه کارخانه دیگر در چین دارد.

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان سواری چین، فروش خودروهای سواری در چین، که بزرگترین بازار خودروی جهان است، در آوریل سال جاری نسبت به سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش یافته است. این کاهش به دلیل تشدید رقابت قیمتی و احتیاط مصرف‌کنندگان در خرید اقلام گران‌قیمت در دوران بهبود اقتصادی ناپایدار رخ داده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×