جمعه , ۵ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » حراج کلکسیون ساعت‌های شوماخر: ۳.۵ میلیون پوند علیرغم حمله سایبری
حراج کلکسیون ساعت‌های شوماخر

حراج کلکسیون ساعت‌های شوماخر: ۳.۵ میلیون پوند علیرغم حمله سایبری

۱۴۰۳-۰۲-۲۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلکسیون ساعت‌های فرمول یک شوماخر بعد از تأخیر در مزایده به خاطر حمله سایبری، بیش از ۳.۵ میلیون پوند فروخته شد.

به گزارش مجله ماشین، هشت عدد از ساعت‌های مایکل شوماخر که در دوران حضورش در فرمول یک استفاده می‌کرد، در مزایده‌ای که به خاطر حمله سایبری با تأخیر مواجه شده بود، به قیمت بیش از ۳.۵ میلیون پوند به فروش رفت.

مجموعه شخصی این قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک، در مجموع به قیمت ۴ میلیون فرانک سوئیس (۳.۵ میلیون پوند) فروخته شد.

قرار بود این کلکسیون روز دوشنبه در حراج‌خانه کریستیز در ژنو به فروش برسد اما به دلیل حمله سایبری، به روز سه‌شنبه موکول شد.

مورد خاص این حراج، یک ساعت پلاتینیوم منحصر به فرد Vagabondage 1 بود که به سفارش ژان تدت، رئیس سابق فراری شوماخر، به عنوان هدیه‌ای شخصی برای او ساخته شده بود.

این ساعت نمادگر پیوند قوی بین تدت و طراح ساعت فرانسوا-پاول ژورن است و نمادهایی از عناوین قهرمانی شوماخر، طرح کلاه ایمنی او و نشان اسب جهنده فراری را به تصویر می‌کشد.

این ساعت با حک dedictaion (پیامی که روی هدیه حک می‌شود) از تدت برای کریسمس ۲۰۰۴ به شوماخر، به قیمت ۱.۵ میلیون فرانک سوئیس (۱.۶۶ میلیون دلار) فروخته شد که در محدوده تخمینی ۱.۲ تا ۲.۲ میلیون دلار قرار داشت.

یکی دیگر از اقلام مورد توجه، یک ساعت شخصی‌سازی شده Audemars Piguet بود که به سفارش تدت برای کریسمس ۲۰۰۳ برای شوماخر ساخته شد. این ساعت دارای dedictaion برای شش عنوان قهرمانی او در آن زمان و طرح کلاه ایمنی قرمز مسابقه‌ای او بود. این ساعت با قیمت نهایی ۴۱۵,۸۰۰ فرانک سوئیس (حدود ۴۶۰ هزار دلار) به فروش رفت.

رئیس بخش ساعت‌های حراج کریستیز در اروپا، رمی گلیمین گفت: “کلکسیونرها از کشف این ساعت‌های مملو از تاریخ بسیار خوشحال شدند.”

مایکل شوماخر همچنان به عنوان یکی از موفق‌ترین رانندگان فرمول یک در تاریخ باقی مانده است و با لوئیس همیلتون رکورد هفت قهرمانی جهان را به طور مشترک در اختیار دارد.

او در پایان سال ۲۰۱۲ پس از بازگشت کوتاهی با مرسدس، از فرمول یک خداحافظی کرد، اما در زمستان همان سال در حین اسکی دچار مصدومیت شدید سر شد که او را به کما برد. وضعیت او از آن زمان تاکنون توسط خانواده‌اش خصوصی نگه داشته شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×