پنجشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کیا با ۵ مدل جدید برای ۲۰۲۵ در راه است
کیا با 5 مدل جدید برای 2025 در راه است

کیا با ۵ مدل جدید برای ۲۰۲۵ در راه است

۱۴۰۳-۰۲-۲۹ زمان مطالعه: 2 دقیقه 6

کیا برای سال 2025 طیف گسترده‌ای از به‌روزرسانی‌ها و مدل‌های جدید را برای خودروهای خود ارائه می‌دهد. این شامل به‌روزرسانی‌های داخلی و خارجی برای کارنیوال، EV6، K5 و سورنتو، و همچنین معرفی یک سدان کاملاً جدید به نام K4 است.

به گزارش مجله ماشین، با نزدیک شدن به ماه‌های تابستان، خودروسازان بیشتری مدل‌های جدید خود را برای سال آینده عرضه خواهند کرد. کیا به طور ویژه برای عرضه مدل‌های ۲۰۲۵ خود به بازار مشتاق است.

کیا در حال حاضر پنج خودروی به‌روزرسانی‌شده و یا فیس‌لیفت‌شده را برای سال ۲۰۲۵ عرضه می‌کند: مینی‌ون کارنیوال، EV6، سدان‌های K4 (که قبلا فورته نام داشت) و K5، و شاسی‌بلند هیبریدی سورنتو.

همه این وسایل نقلیه زودتر از آنچه فکر می‌کنید در نمایندگی‌های کیا در دنیا عرضه خواهند شد. اما پیش بینی اینکه این خودروها به ایران هم بیاد یا خیر کار راحتی نیست!

در اینجا می‌توانید انتظار داشته باشید که قبل از ورود به نمایندگی‌ها در چند ماه آینده، از این مدل‌های ۲۰۲۵ کیا چه چیزهایی را ببینید.

کیا کارنیوال ۲۰۲۵ هیبریدی

تاریخ عرضه: تابستان ۲۰۲۴ (پیش‌بینی‌شده)

قیمت: ۳۵,۰۰۰ دلار (پیش‌بینی‌شده)

موتور: ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی / ۳.۵ لیتری V6

خروجی: ۲۴۲ / ۲۸۷ اسب بخار

چه چیز جدید است؟ طراحی بیرونی و داخلی بازطراحی‌شده، پیشرانه هیبریدی

کیا کارنیوال 2025
کیا کارنیوال ۲۰۲۵

کیا کارنیوال یک مینی‌ون شیک و سرشار از فناوری است. این خودرو برای سال ۲۰۲۵ با یک بازطراحی جسورانه که با جلوپنجره مستطیلی بزرگ، چراغ‌های جلوی تیز و چراغ‌های روز LED “نقشه ستاره” خودروساز برجسته شده است، حتی بهتر می‌شود.

قسمت عقب نیز با چراغ‌های عقب LED جدید زیباتر به نظر می‌رسد.

فضای داخلی به لطف صندلی‌های ردیف دوم که به عقب خم می‌شوند و دارای زیرپایی هستند و فضای بار ۱۴۵.۱ فوت مکعب با برداشتن ردیف دوم و سوم راحت‌تر شده است.

سرنشینان عقب همچنین یک مجموعه سرگرمی Connected Car Rear Cockpit با چندین صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی HD دریافت می‌کنند.

بزرگترین به‌روزرسانی برای سال ۲۰۲۵ ورود یک پیشرانه هیبریدی است که یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ را با یک موتور الکتریکی ۵۴.۰ کیلوواتی برای خروجی ترکیبی ۲۴۲ اسب بخار و ۲۷۱ پوندفوت گشتاور جفت می‌کند.

اما همچنان می‌توانید موتور V6 را تهیه کنید؛ موتور ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی ۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوندفوت گشتاور به شما می‌دهد.

 

کیا EV6 مدل ۲۰۲۵

تاریخ عرضه: تابستان ۲۰۲۴ (پیش‌بینی‌شده)

قیمت: ۴۵,۰۰۰ دلار (پیش‌بینی‌شده)

باتری: ۸۴.۰ کیلووات ساعت

خروجی: اعلام نشده است

چه چیز جدید است؟ طراحی بیرونی و داخلی بازطراحی‌شده، برد بیشتر

کیا EV6 مدل 2025
کیا EV6 مدل ۲۰۲۵

اولین خودروی برقی کیا برای مدل ۲۰۲۵ به‌روزرسانی می‌شود. فیس‌لیفت EV6 شامل چراغ‌های جلوی جدید، سپر به‌روز شده و گزینه‌های چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی جدید در مدل پایه و تریم GT-Line است.

فضای داخلی به‌روزرسانی‌شده‌ی ملایم، دارای یک فرمان جدید به همراه ویژگی‌های اضافی مانند سیستم تشخیص اثر انگشت، نمایشگر هدآپ ۱۲.۰ اینچی و آینه دید عقب دیجیتال است.

همچنین بخش زیادی از پلاستیک مشکی براق کنسول وسط حذف شده است.

یک بسته باتری جدید ۸۴.۰ کیلووات ساعتی جایگزین بسته قدیمی ۷۷.۴ کیلووات ساعتی می‌شود و زمان شارژ و برد را در برخی مدل‌ها بهبود می‌بخشد.

EV6 جدید با استفاده از شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی می‌تواند در ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. برد مدل EV6 Long Range دیفرانسیل عقب به جای ۲۹۵ مایل، ۳۰۷ مایل است.

هنوز نمی‌دانیم EV6 به‌روزرسانی‌شده چه زمانی به بازار عرضه می‌شود و چه قیمتی خواهد داشت، اما انتظار داریم در تابستان امسال به بازار عرضه شود و قیمت پایه مدل پایه حدود ۴۵,۰۰۰ دلار باشد.

 

کیا K4 مدل ۲۰۲۵

کیا K4 مدل 2025
کیا K4 مدل ۲۰۲۵

تاریخ عرضه: اواخر ۲۰۲۴

قیمت: ۲۲,۵۰۰ دلار (پیش‌بینی‌شده)

موتور: ۲.۰ لیتری چهار سیلندر / ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر

خروجی: ۱۴۷ / ۱۹۰ اسب بخار

چه چیز جدید است؟ نام جدید، طراحی بیرونی و داخلی جدید، اندازه بزرگتر

K4 یک سدان جدید است که جایگزین Forte درکیا برای سال ۲۰۲۵ می‌شود.

این خودرو اواخر امسال با یک طراحی کاملاً جدید به بازار عرضه خواهد شد که دارای سقفی شیب‌دار، ستون C تیز و چراغ‌های عمودی منحصر به فرد است، در حالی که در مقایسه با مدل قبلی خود بزرگ‌تر است.

K4 حدود سه اینچ بلندتر و دو اینچ عریض تر از Forte است.

کیا این سدان را در پنج تریم عرضه خواهد کرد: LX، LXS، EX، GT-Line و GT-Line Turbo. کابین دارای یک نمایشگر بزرگ روی داشبورد است – ۳۰ اینچ صفحه نمایش – Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم و به‌روزرسانی‌های از راه دور.

مدل‌های GT-Line صندلی‌های جلوی گرم‌شونده را دریافت می‌کنند، در حالی که سیستم صوتی Harmon Kardon یک گزینه موجود است.

زیر کاپوت یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر قرار دارد که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند که با یک گیربکس متغیر پیوسته جفت می‌شود.

موتور اختیاری موتور ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر کوچکتر است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند و با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته با شیفترهای دنده پشت فرمان جفت می‌شود.

 

کیا K5 مدل ۲۰۲۵

کیا K5 مدل 2025
کیا K5 مدل ۲۰۲۵

تاریخ عرضه: تابستان ۲۰۲۴

قیمت: ۲۸,۱۴۵ دلار

موتور: ۲.۵ لیتری چهار سیلندر / ۲.۵ لیتری توربو چهار سیلندر

خروجی: ۱۹۱ / ۲۹۰ اسب بخار

چه چیز جدید است؟ طراحی بیرونی و داخلی به‌روزرسانی‌شده

کیا K5 برای سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی میان دوره‌ای خود را دریافت کرد و چراغ‌های جلوی به‌روزرسانی‌شده و سپر جلوی جدید را برای جای دادن آنها به دست آورد.

این سدان نسل پنجم برای اولین بار برای مدل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد و جایگزین Optima شد و در حالی که ظاهر آن شبیه به مدل قبلی است، با تغییرات جزئی در سبک وارد سال جدید می‌شود.

یک به‌روزرسانی قابل‌توجه در داخل خودرو اتفاق افتاد. داشبورد اکنون دو صفحه نمایش منحنی را در خود جای می‌دهد که یکی ۱۲.۰ اینچی برای راننده و دیگری ۱۲.۳ اینچی برای نمایشگر اطلاعات سرگرمی است.

Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

موتور پایه کیا یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند.

یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستد، اما خریداران می‌توانند در GT-Line به سیستم AWD ارتقا پیدا کنند.

K5 GT قدرتمندترین موتور موجود در این خودرو را دارد – یک موتور ۲.۵ لیتری توربو چهار سیلندر که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند و با یک گیربکس دو کلاچه هشت سرعته جفت می‌شود.

 

کیا سورنتو هیبریدی ۲۰۲۵

کیا سورنتو هیبریدی 2025
کیا سورنتو هیبریدی ۲۰۲۵

تاریخ عرضه: تابستان ۲۰۲۴

قیمت: ۴۰,۰۶۵ دلار

موتور: ۱.۶ لیتری توربو چهار سیلندر هیبریدی

خروجی: ۲۲۷ اسب بخار / ۲۵۸ پوندفوت

چه چیز جدید است؟ طراحی بیرونی و داخلی به‌روزرسانی‌شده، پیشرانه به‌روزرسانی‌شده

SUV به‌روزرسانی‌شده سورنتو با پیشرانه سنتی بنزینی خود برای سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شد.

اما برای سال ۲۰۲۵، یک هیبریدی تازه به‌روزرسانی‌شده نیز عرضه می‌شود. این خودرو دارای همان طراحی تیز مدل بنزینی با چراغ‌های جلوی آبشاری و چراغ‌های روز LED جدید است.

همچنین همان فضای داخلی به‌روزرسانی‌شده با دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی را دریافت می‌کند.

زیر کاپوت یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ و یک باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی به همراه یک موتور الکتریکی وجود دارد که در مجموع ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند.

سورنتو هیبریدی ۳۶ مایل در هر گالن مصرف سوخت ترکیبی برای مدل دیفرانسیل جلو ارائه می‌دهد. همچنین با سیستم AWD موجود است.

قیمت پایه Sorento Hybrid EX با FWD از ۴۰,۰۶۵ دلار شروع می‌شود، در حالی که AWD 1,800 دلار بیشتر هزینه دارد.

 

 

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×