مورگان میدسمر، رودستر خیره کنندهای که توسط پینین فارینا طراحی شده است
به گزارش مجله ماشین، شرکت مورگان، این برند انگلیسی خاص، برای ایجاد کمی هیجان با پینین فارینا همکاری کرده تا نسخهی ویژهی تولید محدودی را بسازد.
مدل میدسمر با سبک بدنهی “بارچتا” دارای بدنهی آلومینیومی فوقالعادهای است که ساخت آن با دست بیش از ۲۵۰ ساعت به طول انجامیده است.
این خودروی اسپرت دو نفره تنها در ۵۰ دستگاه تولید میشود که همهی آنها پیشفروش شدهاند.
این خودرو از تقریبا هر زاویهای خیرهکننده است. پینین فارینا با الهام گرفتن از طراحیهای دههی ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ میلادی، قسمت عقب را کشیدهتر کرده است.
میدسمر به جای شیشه جلوی معمولی، از دو پوشش آیرودینامیکی براق استفاده میکند که یادآور مدلهای بارچتای قدیمی است.
چراغهای جلوی گرد آن نسبت به پلاس سیکس بزرگتر هستند و حالا راهنما و چراغهای روشنایی روز را نیز در خود جای دادهاند.
رینگهای دیسکی شکل، لمس دیگری از سبک رترو هستند که به بهبود آیرودینامیک با امکان جریان یافتن نرمتر هوا در طرفین خودرو کمک میکنند.
این رینگهای آلیاژی با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت ۵ پوشیده شدهاند.
بیشتر بخوانید: بررسی مورگان پلاس ۸ جیتیآر / وداع با غول ۸ سیلندر
این رینگهای ۱۹ اینچی فورجشده همچنین باعث کاهش وزن میشوند، چرا که مورگان توانسته تقریبا ۳ کیلوگرم نسبت به رینگهای استاندارد استفاده شده در پلاس سیکس وزن کم کند.
این رینگهای جدید با سبک و سیاق قدیمی تنها حدود ۱۰ کیلوگرم وزن دارند. کل وزن خودرو قبل از پر کردن مایعات، تنها ۹۹۹.۷ کیلوگرم است.
شکلدهی بدنه تنها فرایند زمانبر نیست، زیرا استفاده از تمام آن چوب تیک (نوعی چوب سخت) بیش از ۳۰ ساعت به طول میانجامد.
داشبورد با چیزی کمتر از ۱۲۶ لایه چوب تیک تزئین شده است در حالی که هر روکش درِ خودرو ۱۲۰ لایه چوب تیک دارد.
مورگان اشاره میکند که استفاده از صدها لایهی چوب تیک ورقهای دستساز باعث میشود تا فضای داخلی بادوامتر از استفاده از تکههای بزرگتر چوب باشد.
مشخصات فنی اعلام نشده است، اما پلاس سیکس استاندارد از موتور “B58” بیامو استفاده میکند.
این موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ خطی-شش با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۹ نیوتنمتر گشتاور است.
نیروی خروجی از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعتهی ZF به چرخها منتقل میشود.
از تصاویر رسمی مشخص است که اهرم تعویض دنده از بیامو گرفته شده است.
مدل معمولی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۲ ثانیه زمان نیاز دارد، اما میدسمر به دلیل اینکه تقریبا ۱۱۴ کیلوگرم سبکتر است، میتواند سریعتر باشد.
قیمت بهصورت رسمی اعلام نشده است، اما نشریهی اتوکار گزارش میدهد که مالکان بسته به نوع سفارشیسازی خودرو، چیزی بین ۱۵۲ هزار تا ۱۹۰ هزار دلار برای آن پرداخت کردهاند.
تولید امسال آغاز میشود و در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید. رونمایی عمومی میدسمر در ماه جولای در جشنوارهی سرعت گودوود برگزار میشود.
هرچند این رودستر طراحیشده توسط پینین فارینا دیگر در دسترس نیست، مورگان میگوید که پیشنهادات مشتریان را برای سایر پروژههای ویژهی دیگر میپذیرد.