جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هوپر ترکیبی از دوچرخه برقی و ماشین
هوپر ترکیبی از دوچرخه برقی و ماشین

هوپر ترکیبی از دوچرخه برقی و ماشین

۱۴۰۳-۰۳-۰۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه 11

هوپر یک سه چرخ برقی ساخت آلمان است که مزایای دوچرخه برقی و ماشین را ترکیب می کند.

به گزارش مجله ماشین، حمل و نقل شهری دائما در حال تغییر است و در نتیجه انواع جدیدی از وسایل نقلیه در حال ظهور هستند.

یکی از آنها دوچرخه-ماشین ترکیبی است و آخرین مدلی که توجه ما را به خود جلب کرده است، هوپر، یک سه چرخه جمع و جور، سبک و کاملا بسته است که نوید کارایی، راحتی و کاربردی بودن را می دهد.

هوپر ترکیبی از دوچرخه برقی و ماشین
هوپر ترکیبی از دوچرخه برقی و ماشین

از آنجایی که دنیای مدرن با چالش های زیست محیطی مختلفی روبرو است، ساکنان شهر به طور فزاینده ای به دنبال راه حل های حمل و نقل پایدارتر و کم مصرف انرژی برای رفت و آمدهای روزانه خود هستند.

بسیاری از مردم تمایل دارند ماشین های پر مصرف خود را به نفع راه حل حمل و نقل سازگار با محیط زیست رها کنند، اما همچنان چیزی را می خواهند که راحتی و ثبات بیشتری نسبت به دوچرخه برقی ساده قدیمی برای آنها فراهم کند.

هوپر می تواند برای شهرنشینانی که به دنبال راه حلی برای رفت و آمد پایدار و کارآمد برای پیمایش در شهر بدون اینکه از راحتی دست بکشند، همراهی عالی باشد.

هوپر ترکیبی از دوچرخه برقی و ماشین
نمای عقب هوپر

این سه چرخه/ماشین ترکیبی از استارتاپ آلمانی Hopper Mobility GmbH طراحی شده است تا بهترین های هر دو دنیا را ارائه دهد – انعطاف پذیری، چابکی و پایداری یک دوچرخه برقی با راحتی و پایداری بیشتر یک ماشین کوچک.

این وسیله نقلیه برقی سبک که برای اولین بار به عنوان یک مفهوم در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، یک سه چرخه مجهز به دو صندلی راحت، یک سقف، یک شیشه جلو بزرگ و کناره های باز است.

صندلی ها، فرمان و عملکردها بسیار شبیه به یک ماشین هستند، اما طبق گفته سازنده، هوپر از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی یک دوچرخه است، اما می توان از آن در هر دو خط دوچرخه و خیابان های معمولی شهر استفاده کرد.

هوپر
هوپر

با این حال، به لطف نمای بیرونی partially enclosed آن، در مقایسه با دوچرخه ها محافظت در برابر آب و هوا و ایمنی جاده بالاتری را فراهم می کند. در عین حال، نسبت به یک ماشین ICE سازگارتر با محیط زیست و کاربردی تر است.

از نظر ابعاد، Hopper 212 سانتی متر (۶ فوت ۱۱ اینچ) طول و ۱۱۵ سانتی متر (۳ فوت ۹ اینچ) عرض دارد که باعث می شود به اندازه کافی جمع و جور باشد که به راحتی بین خطوط حرکت کند و در نتیجه به کاهش ترافیک و اثرات زیست محیطی کمک کند.

این خودرو از پیکربندی tadpole trike برخوردار است و روی دو لاستیک ۲۰ اینچی دوچرخه در جلو و یک لاستیک ۱۰ اینچی اسکوتر در عقب سوار می شود. راکب/راننده از موقعیت نشستن راحت و آرام، درست مانند یک ماشین لذت می برد و در قسمت عقب فضایی برای یک مسافر یا بار وجود دارد.

هوپر
هوپر

قدرت ماهیچه و یک موتور الکتریکی در یک سیستم محرکه سازگار با محیط زیست ترکیب شده اند.

موتور ۲۵۰ واتی هاب عقب به این امکان را می دهد که e-trike/car ترکیبی به حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت (۱۶ مایل در ساعت) برسد، به این معنی که در مقررات e-bike/pedelec جای می گیرد.

هوپر
هوپر

این موتور از یک باتری لیتیوم آهن فسفات ۳۰ آمپر ساعتی، ۴۸ ولتی، ۱۴۴۰ وات ساعت تغذیه می شود که باید بردی تا ۶۵ کیلومتر (۴۰ مایل) برای هر بار شارژ را فراهم کند. باتری قابل جابجا است و می توان آن را از هر پریز برق خانگی شارژ کرد.

هوپر به صورت اختیاری می تواند به پنل خورشیدی روی سقف مجهز شود که این رقم را افزایش می دهد. شرکت مستقر در هامبورگ می گوید که با انرژی خورشیدی، راکبان برای هر ساعت در نور خورشید ۵ کیلومتر (۳.۱ مایل) برد اضافی دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، انرژی در هنگام پایین آمدن از سراشیبی یا ترمزگیری بازیابی می شود.

هوپر
هوپر

این وسیله نقلیه هیبریدی دارای طراحی فرمان چرخ عقب است و از سیستم انتقال قدرت بدون زنجیر قدرتمند Mando’s Pedalrite استفاده می کند، به این معنی که به نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد زیرا در مقایسه با انتقال زنجیر سنتی قطعات سایشی کمتری دارد.

بنابراین، فرمان توسط چرخ عقب انجام می شود، با شعاع گردش ۲ متر (۶.۵ فوت) و هوپر همچنین دارای دنده عقب است. یک نمایشگر تعبیه شده در فرمان، داده های کنترلی را نمایش می دهد.

هوپر موبیلیتی قصد دارد تولید سری اول نسخه اول هیبرید دوچرخه/ماشین هوپر را که به گفته آنها پتانسیل انقلابی در حمل و نقل شهری را دارد، در اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز کند. با این حال، این شرکت قبلاً ۳۰ دستگاه با بودجه اتحادیه اروپا ساخته است.

هوپر
هوپر

این خودروهای آزمایشی به مشتریان آزمایشی، هم افراد خصوصی و هم شرکت ها، با هدف جمع آوری بازخورد دنیای واقعی برای ادغام در طراحی نسخه تجاری خودرو داده شد.

شرکت آلمانی حمل و نقل قصد دارد دو نسخه از هوپر را تولید کند – مدل Passenger با صندلی دوم برای یک مسافر بالغ یا دو کودک کوچک و مدل Cargo که دارای محفظه بار ۳۰۰ لیتری قفل شونده در پشت صندلی راننده است.

در حالی که اولی به رانندگان اجازه می دهد تا دوستان، پدربزرگ و مادربزرگ یا بچه ها را برای گردش ببرند، دومی بیشتر بر روی کارایی متمرکز است و به آنها اجازه می دهد تا به راحتی کیسه های خرید، کیسه های ورزشی، جعبه های نوشیدنی و موارد دیگر را حمل کنند. هر دو نسخه حداکثر وزن سرنشین/بار ۱۶۰ کیلوگرم (۳۵۳ پوند) را پشتیبانی خواهند کرد.

هوپر
هوپر

سایر ویژگی های قابل توجه این وسیله نقلیه عبارتند از: سیستم روشنایی کامل (با دو چراغ جلو ۵۵۰ لومن)، ترمز پارک و سیستم امنیتی ثابت کننده چرخ، بخاری شیشه جلو و پورت های USB برای شارژ دستگاه های تلفن همراه.

در مجموع، هوپر یک ماشین تمام عیار نیست، اما راه حلی امیدوارکننده برای حمل و نقل ساکنان شهر ارائه می دهد.

با ترکیب عملی بودن و سازگاری با محیط زیست، می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که می خواهند در محیط های شهری جایگزین ماشین شوند.

هوپر
هوپر

همانطور که ذکر شد، تولید خط First Edition باید در ماه های آینده آغاز شود، اما مشتریان آلمانی می توانند آن را با قیمت پایه ۱۳۵۰۰ یورو (حدود ۱۴۶۷۷ دلار آمریکا) پیش سفارش دهند.

حداقل ۶۰ دستگاه هوپر در اولین مرحله تولید خواهد شد و تحویل آن برای نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. گفته می شود که در دسترس بودن به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.67

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×