مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت مرزهای سرعت را جابجا کرد
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، قبل از برگزاری فرمول یک موناکو ۲۰۲۴، مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت، نگاهها را به خود خیره کرد.
طراحی رادیکال این خودروی عملکردی دو نفره کاملاً باز، بدون سقف یا شیشه جلو، ادای احترامی به مسابقات اتومبیلرانی است.
این خودروی مفهومی، اولین مدل از سری بسیار محدود افسانههای مرسدس بنز (Mercedes-Benz Mythos) را معرفی میکند.
رونمایی جهانی از مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت در یک محیط اختصاصی در حاشیه جایزه بزرگ فرمول یک موناکو برگزار شد.
لوییس همیلتون و جورج راسل، رانندگان تیم مسابقهای فرمول یک مرسدس ایامجی پتروناس را تحت تأثیر قرار داد.
مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت احتمالاً مستقیمترین راه برای تجربه عملکرد و لذت رانندگی را به نمایش میگذارد.
کاملاً باز، نه سقف و نه شیشه جلو، هیچکدام از دو سرنشین را از عناصر جدا نمیکند.
شما میتوانید نور، هوا و شور و اشتیاق را بدون هیچ فیلتری با تمام حواس خود تجربه کنید.
این کانسپت به عنوان خودروی افسانهای اولیه ما، بالاترین سطح انحصار را تجسم میبخشد.
عناصری از طراحی مانند هالو (HALO) نیز حس فرمول یک را ایجاد میکند.
بنابراین، هیچ مکانی بهتر از موناکو برای رونمایی جهانی آن وجود ندارد.
این سری با تعداد محدود ۲۵۰ دستگاه فقط برای علاقهمندان و مجموعهداران وفادار مرسدس بنز در دسترس خواهد بود.
ترکیب زیباییشناسی بینظیر مسابقات اتومبیلرانی و عملکرد بسیار پویا که الهامگرفته از خودروهای مسابقهای افسانهای است، مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت را به یک خودروی رانندگی منحصر به فرد برای خبرهترین افراد تبدیل میکند.
سیستم هالو به جای ستون A
یکی از نکات برجسته، سیستم هالو است که جایگزین ستون A معمولی روی خودرو میشود.
این عنصر، مشتق مستقیمی از کلاس برتر ورزشهای موتوری است و از سال ۲۰۱۸ بخشی از هر خودروی فرمول یک بوده است.
این سیستم در صورت وقوع حادثه از سر راننده محافظت میکند.
نام هالو، شکل آن را توصیف میکند. سیستم ایمنی در مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت از براکتی تشکیل شده است که به بدنه خودرو متصل میشود.
این جزء بهینهسازیشده از نظر آیرودینامیکی برای محافظت از سرنشینان، درست مانند فرمول یک عمل میکند.
دو کلاه ایمنی با طراحی آیرودینامیکی بهینه که به طور خاص برای مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت طراحی و ساخته شدهاند نیز در نظر گرفته شده است.
بدین ترتیب میدان دید مانند فرمول یک برای دو نفر به واقعیت تبدیل میشود.
مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت یک خودروی عملکردی واقعی با نمای بسیار کم ارتفاع است.
بسیاری از ویژگیهای طراحی از ابرخودروی مرسدس-ایامجی ONE الهام گرفته شده است.
بخشهای فنی و بهوضوح برشخوردهی الیاف کربن قابلمشاهده در بخش پایین خودرو، تضاد چشمگیری با اشکال
ادای احترام به مدلهای افسانهای مرسدس
بسیاری از جزئیات طراحی دیگر نیز به مسابقات اتومبیلرانی ادای احترام میکنند.
دو بالههای تقویتی پشت صندلیها یادآور خودروهای مسابقهای افسانهای مانند ۳۰۰ SLR هستند که در آن استرلینگ ماس و دنیس جنکینسون در سال ۱۹۵۵ در مسابقه Mille Miglia ایتالیا با سرعت میانگین رکوردی ۱۵۷ کیلومتر در ساعت بر روی جادههای عمومی پیروز شدند.
رنگآمیزی در یک شیب رنگی از قرمز لمانس به خاکستری گرافیتی با الگوی AMG مشکی به رنگبندی خودروی پیروز مرسدس در مسابقه Targa Florio 1924 در سیسیل اشاره دارد.
این خودرو به رنگ قرمز رنگآمیزی شده بود که معمولاً برای خودروهای ایتالیایی رزرو میشد.
در آن زمان، خودروهای مسابقهای آلمانی به طور سنتی به رنگ سفید رنگآمیزی میشدند. رنگ قرمز برای جلوگیری از مزاحمت هواداران محلی برای پیشرفت خودرو در مسابقه در نظر گرفته شده بود.
این تاکتیک موفقیتآمیز بود. پس از ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه و ۳۷.۴ ثانیه و مسافت مسابقه ۴۳۲ کیلومتر، خودروی مسابقهای ۲ لیتری مرسدس با شماره ۱۰ با کریستین ورنر پشت فرمان در جایگاه اول از خط پایان عبور کرد. شماره ۱۰ را میتوان در گلگیرهای جلویی مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت نیز یافت و به پیروزی تارگا فلوریو ۱۰۰ سال پیش اشاره دارد.
مشخصات فنی
متأسفانه، مرسدس بنز هنوز جزئیات مربوط به موتور، قدرت، گشتاور، جعبه دنده، شتاب، سرعت نهایی و مصرف سوخت PureSpeed را منتشر نکرده است.
ابعاد، وزن و مواد بدنه بر اساس تصاویر و اطلاعات منتشر شده تخمین زده شدهاند.
قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نشده است.
هنوز مشخص نیست که مرسدس بنز پیور اسپید کانسپت به یک مدل تولیدی تبدیل خواهد شد یا خیر، اما مطمئناً این خودرو تأثیر ماندگاری بر دنیای خودرو خواهد داشت.