جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فولکس‌واگن برای رقابت با رقبای چینی، خودروی برقی ارزان‌قیمت تولید می‌کند
فولکس‌واگن برای رقابت با رقبای چینی، خودروی برقی ارزان‌قیمت تولید می‌کند

فولکس‌واگن برای رقابت با رقبای چینی، خودروی برقی ارزان‌قیمت تولید می‌کند

۱۴۰۳-۰۳-۰۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت فولکس‌واگن، بزرگترین خودروساز اروپا، در تلاش برای رقابت بهتر با رقبای چینی، اعلام کرد که قصد دارد خودروهای برقی ارزان‌قیمتی تولید کند. این تصمیم پس از شکست مذاکرات همکاری با رنو در اوایل ماه جاری گرفته شده است.

به گزارش مجله ماشین، هدف این پروژه تولید خودروهای برقی با قیمت حدود ۲۰ هزار یورو (حدود ۲۱ هزار دلار) برای بازار اروپا است. فولکس‌واگن اعلام کرده که رونمایی جهانی این خودرو برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل فولکس‌واگن، الیور بلومه، در بیانیه‌ای گفت: «این پروژه در راستای ارائه خودروهای برقی با قیمت مناسب برای اروپا و توسط شرکت‌های اروپایی است. با این کار، ما تعهد خود را به اروپا به عنوان یک قطب صنعتی و همچنین سیاست‌های صنعتی اروپا نشان می‌دهیم و در نهایت به نفع مشتریان اروپایی عمل می‌کنیم.»

پروژه با نام ID.1 در شرایطی مطرح شده که رقبای چینی، که برخی از آن‌ها از مزیت ۳۰ درصدی در هزینه نسبت به رقبای غربی برخوردار هستند، در حال ورود به بازار اروپا و تصاحب سهم بازار و رقابت با خودروسازان مستقر در خاک خودشان هستند.

فولکس‌واگن اعلام کرده است که برای این پروژه به میزان زیادی بر تولید قطعات در اروپا تکیه خواهد کرد که این امر همچنین به کاهش مسیرهای حمل‌ونقل قطعات و در نتیجه کاهش آلایندگی کمک خواهد کرد.

هفته گذشته، فولکس‌واگن اعلام کرد که صنعت خودروسازی اروپا دو تا سه سال فرصت دارد تا برای مقابله با این تهدید رقابتی آماده شود و در غیر این صورت، بقای این بخش در خطر خواهد بود.

به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، فولکس‌واگن در حال حاضر در حال اجرای برنامه‌ی صرفه‌جویی و کاهش هزینه به ارزش ۱۰ میلیارد یورو در برند اصلی خود تا سال ۲۰۲۶ است.

توماس شفر، مدیر برند فولکس‌واگن، گفت که باوجود قیمت پایین، مدل ورودی برنامه‌ریزی شده، استانداردهایی را از نظر فناوری، طراحی و کیفیت تعیین خواهد کرد. وی همچنین افزود که به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی، مواد اولیه و نیروی کار، دستیابی به این امر چالش‌برانگیزتر شده است.

شفر گفت: «یک نکته واضح است: موفقیت خودروهای برقی تولید اروپا برای اروپا، تنها با حمایت سیاسی و شرایط رقابتی مناسب امکان‌پذیر خواهد بود.»

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×