شنبه , ۶ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فروش و تولید جهانی تویوتا در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت
فروش و تولید جهانی تویوتا در فروردین 1403 کاهش یافت

فروش و تولید جهانی تویوتا در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت

۱۴۰۳-۰۳-۱۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

کمپانی تویوتا، که از نظر حجم تولید خودرو در رتبه اول دنیا قرار دارد، اعلام کرد که فروش و تولید جهانی آن‌ها در ماه فروردین نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش مجله ماشین، دلیل اصلی این افت فروش، جنگ قیمتی شدید در چین و همچنین کاهش فروش در ژاپن عنوان شده است.

کاهش فروش در ژاپن ناشی از توقف موقت تولید مدل پریوس در کارخانه تسوتسومی برای بررسی کیفیت، توقف بخشی از خط تولید مینی‌ون‌های Noah و Voxy در کارخانه تویوتا اتوبادی و همچنین تأثیر منفی رسوایی ایمنی در شرکت خودروسازی دایهاتسو، که زیرمجموعه تویوتا است، بوده است.

فروش جهانی تویوتا در ماه فروردین ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

دلیل اصلی این افت، افت فروش ۲۷ درصدی در چین، که بزرگترین بازار خودرو جهان به شمار می‌رود، و افت ۱۴ درصدی در ژاپن بوده است. این در حالی است که فروش تویوتا در ایالات متحده و اروپا با رشدی دو رقمی مواجه شده است.

با توجه به آمار منتشر شده، نزدیک به ۴۰ درصد از خودروهای فروخته شده توسط تویوتا در ماه آوریل، هیبریدی بنزینی- برقی بوده‌اند و تنها ۲ درصد از آن‌ها خودروهای تمام برقی بوده‌اند.

افت تولید جهانی تویوتا ۴ درصد عنوان شده است. دلیل اصلی این افت، کاهش تولید در بازارهایی مانند چین، ژاپن، تایلند و مکزیک بوده است.

این در حالی است که تولید تویوتا در ایالات متحده و هند با افزایش روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که آمار فروش و تولید جهانی، شامل برند لوکس لکسوس تویوتا نیز می‌شود. همچنین آمار جداگانه‌ای برای شرکت دایهاتسو نشان می‌دهد که فروش جهانی آن‌ها در ماه آوریل ۵۴ درصد کاهش یافته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×