جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » افزایش قیمت بی‌دلیل خودرو و قدرت خرید ناچیز
افزایش قیمت بی‌دلیل خودرو و قدرت خرید ناچیز

افزایش قیمت بی‌دلیل خودرو و قدرت خرید ناچیز

۱۴۰۳-۰۳-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در روزهای اخیر، موجی از نارضایتی و گلایه از گرانی بی‌رویه خودروهای داخلی در میان مردم به راه افتاده است.

به گزارش مجله ماشین، بسیاری از شهروندان معتقدند که قیمت خودروها به هیچ وجه با نرخ تورم و قدرت خرید مردم همخوانی ندارد و این موضوع به یک معضل بزرگ در جامعه تبدیل شده است.

افزایش قیمت به بهانه‌های واهی

یکی از اصلی‌ترین دلایل نارضایتی مردم، افزایش قیمت‌های پی‌درپی خودرو به بهانه‌های مختلف است. در حالی که قیمت مواد اولیه و نرخ ارز در ماه‌های اخیر ثبات نسبی داشته، اما شاهد افزایش‌های غیرمنطقی در قیمت خودروهای داخلی هستیم.

به عنوان مثال، ایران خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری، قیمت محصولات هایما را بیش از ۸۰ میلیون تومان افزایش داد و سایپا نیز اخیراً قیمت محصولات خود را با رشدی قابل توجه روانه بازار کرده است.

عدم توانایی مردم برای خرید خودرو

این افزایش قیمت‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های ایرانی به دلیل مشکلات اقتصادی، حتی توانایی خرید ارزان‌ترین خودروهای داخلی را هم ندارند.

قیمت کمترین خودروی داخلی در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، در حالی که متوسط حقوق و دستمزد در کشور به مراتب کمتر از این رقم است.

ضرورت اتخاذ تدابیر فوری

با توجه به نارضایتی مردم و تبعات منفی این موضوع بر اقتصاد جامعه، ضروری است که سیاستگذاران و مسئولان ذی‌ربط در حوزه خودرو، تدابیر فوری و کارآمدی برای ساماندهی اوضاع و کنترل قیمت‌ها اتخاذ کنند.

بی‌توجهی به این معضل، می‌تواند به تشدید مشکلات و نارضایتی عمومی در جامعه دامن بزند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×