جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ورزشی » مک‌لارن به دنبال راز موفقیت غیرمنتظره ارتقای خودرو فرمول یک
مک‌لارن به دنبال راز موفقیت غیرمنتظره ارتقای خودرو فرمول یک

مک‌لارن به دنبال راز موفقیت غیرمنتظره ارتقای خودرو فرمول یک

۱۴۰۳-۰۳-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مک‌لارن در تلاش است تا به این سوال پاسخ دهد که چرا خودروی ارتقایافته فرمول یک آن‌ها عملکردی فراتر از حد انتظار، به خصوص در سرعت‌های پایین، ارائه می‌دهد.

به گزارش مجله ماشین، این تیم مستقر در ووکینگ، در گرندپری میامی، یک گام بزرگ در توسعه خودروی MCL38 برداشت که به لاندو نوریس کمک کرد تا اولین پیروزی خود در فرمول یک را به دست آورد.

از آن زمان، نوریس در گرندپری امیلیا رومانیا به مقام دوم دست یافت و هم‌تیمی او، اسکار پیاستری، در مسابقه آخر هفته گذشته در موناکو به مقام دوم رسید.

اما در حالی که مک‌لارن از اینکه به‌روزرسانی‌هایش به آن‌ها کمک کرده تا برای کسب پیروزی بجنگند خوشحال است، کمی از دلیل عملکرد بهتر از حد انتظار این تغییرات، سردرگم شده است.

مدیر تیم، آندرا استلا، می‌گوید رسیدن به ته این موضوع برای کمک به تیم در درک بهتر چگونگی پیشبرد توسعه‌ی بیشتر خودرو حیاتی است.

استلا توضیح داد: «آنچه می‌بینیم و آنچه انتظار داشتیم، صرفاً افزایش نیروی رو به پایین در تمامی شرایط است. اما به نظر می‌رسد عملکرد خودرو در سرعت پایین نیز بهتر از حد انتظار ما است، شاید کمی بیشتر از آنچه از ابزار توسعه‌مان پیش‌بینی می‌کردیم، که خبر خوبی است.»

«اما بدیهی است که این چیزی است که باید به طور دقیق آن را درک کنیم تا اطلاعات درستی برای توسعه‌ی بیشتر در این مسیر داشته باشیم، زیرا به نظر می‌رسد برای زمان دور بسیار سودمند است و همچنین باعث می‌شود در پیست‌هایی با پیچ‌های کم‌سرعت، رقابتی باشیم.»

استلا فکر می‌کند که بخشی از بهبود غیرمنتظره احتمالاً نتیجه‌ی افزایش اعتماد به نفس راننده است که به نوریس و پیاستری اجازه می‌دهد تا سخت‌تر فشار بیاورند، اما به همان اندازه هم فکر می‌کند برخی عناصر فنی وجود دارد که باید بهتر درک شوند.

او گفت: «این جنبه از ارتقاها که به نظر می‌رسد کمی بهتر از حد انتظار عمل می‌کند، تا حدودی در همه موارد است. این فقط مختص به سرعت پایین نیست.»

«برای ما، هنوز این یک سوال باز است که چرا به نظر می‌رسد خودرو اکنون در سرعت پایین کاملاً خوب عمل می‌کند. و ما نمی‌خواهیم خیلی زود به نتیجه‌گیری بپریم، زیرا این اساساً مهم است که دقیق‌ترین پاسخ را به این سوال برسیم.»

«این می‌تواند فرصت بزرگی برای توسعه‌ی بیشتر باشد، بنابراین باید دقیقاً بفهمیم که چرا خودرو اکنون در سرعت پایین رقابتی است.»

اما استلا به صراحت می‌گوید که مسئله‌ی عملکرد بیشتر از حد انتظار خودرو به دلیل مشکل همبستگی کارخانه/پیست نیست – زیرا افزایش نیروی رو به پایین واقعی آن مطابق با هدف است.

«فکر می‌کنم باید بین همبستگی و آن‌چه در پیست با داده‌های مورد انتظار اندازه‌گیری می‌کنیم، تمایز قائل شویم. از این نظر، همه چیز تقریباً همان‌طور که انتظار می‌رفت پیش می‌رود.»

«اما نکته‌ی دیگر این است که وقتی این نوع ارتقاها و به‌ویژه کارایی آیرودینامیکی اضافی را به ارمغان بیاورید، زمان دوری که به دست می‌آورید چقدر است؟»

«شما شبیه‌سازی می‌کنید و فکر می‌کنید X را به دست خواهید آورد. اما به نظر می‌رسد شما X به‌علاوه‌ی کمی بیشتر را به دست می‌آورید. بنابراین، این در مورد همبستگی بین توسعه و کناره‌ی پیست نیست. بلکه بیشتر به این دلیل است که به نظر می‌رسد پاداش از نظر زمان دور کمی بیشتر از چیزی است که شبیه‌سازی می‌کنید.»

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×