جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خطر نقص موتور در توندرا و لکسوس: تویوتا فراخوان صادر کرد
خطر نقص موتور در توندرا و لکسوس

خطر نقص موتور در توندرا و لکسوس: تویوتا فراخوان صادر کرد

۱۴۰۳-۰۳-۱۷ زمان مطالعه: 1 2

شرکت تویوتا فراخوانی را برای تعمیر احتمالی موتور در ١٠٢،٠٠٠ دستگاه از خودروهای پیکاپ توندرا و شاسی بلند لکسوس LX مربوط به مدل‌های ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ اعلام کرده است.این مشکل ناشی از باقی ماندن براده‌های ناشی از تراش‌کاری در موتور طی فرآیند تولید است.این براده‌ها می‌توانند باعث خرابی یاتاقان اصلی موتور شوند که در نهایت منجر به صدای تق‌تق موتور، استارت نخوردن خودرو یا از دست رفتن قدرت موتور هنگام رانندگی می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا فراخوانی را برای تعمیر احتمالی موتور در حدود ١٠٢،٠٠٠ دستگاه از خودروهای خود شامل مدل‌های ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ تویوتا توندر و لکسوس LX اعلام کرده است.

این فراخوان تنها شامل مدل‌های بنزینی این خودروها شده و مدل‌های هیبریدی را در برنمی‌گیرد.

بر اساس اسنادی که به اداره ملی ایمنی ترافیک جاده‌ای آمریکا (NHTSA) ارائه شده، باقی ماندن براده‌های ناشی از تراش‌کاری در موتور می‌تواند منجر به از دست رفتن قدرت موتور شود.

این فراخوان شامل خودروهای مجهز به موتور V35A می‌شود که یک موتور ۳.۴ لیتری V6 توربودوقلو است که در مدل‌های مختلف توندرا و LX با قدرت‌های متفاوت ارائه می‌شود.

اسناد NHTSA توضیح می‌دهند که براده‌های ناشی از تراش‌کاری موتور ممکن است در طی فرآیند تولید از موتور خارج نشده باشند.

خطر نقص موتور در توندرا و لکسوس
خطر نقص موتور در توندرا و لکسوس

در خودروهای آسیب‌دیده، اگر براده‌ها به یاتاقان اصلی موتور بچسبند و “کارکرد موتور در بارهای بالاتر برای مدت طولانی ادامه یابد”، یاتاقان‌ها ممکن است خراب شوند.

این امر می‌تواند منجر به صدای تق‌تق موتور، کارکرد ناهموار، استارت نخوردن خودرو یا از دست رفتن قدرت موتور شود.

از دست دادن قدرت در سرعت‌های بالا “می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد.”

توندرا همچنین با یک قوای محرکه هیبریدی ارائه می‌شود که از موتور V35A تایپV-6 استفاده می‌کند، اما مدل هیبریدی در این فراخوان گنجانده نشده است.

NHTSA خاطرنشان می‌کند که اگر یک خودروی هیبریدی دچار خرابی موتور شود، همچنان “برای مسافت‌های محدود نیروی محرکه خواهد داشت” و راننده با پیام‌های صوتی و تصویری هشدار داده می‌شود.

تویوتا می‌گوید که در حال حاضر برای رفع این مشکل راه‌حلی را در دست بررسی دارد و تا اواخر ماه جولای به مالکان خودروهای آسیب‌دیده اطلاع خواهد داد .

تعمیر برای همه مالکان تحت گارانتی و به صورت رایگان انجام می‌شود و مالکان همچنین می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فراخوان‌های NHTSA بررسی کنند که آیا خودروی آن‌ها مشمول این فراخوان می‌شود یا خیر.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×