پورشه ۹۱۱ با موتور فرمول یک و قدرت ۶۲۵ اسب بخار
به گزارش مجله ماشین، این نسخه که لقب “TAG Championship” را یدک میکشد، سبکتر و قدرتمندتر از نمونههای قبلی این پروژهی خاص بریتانیایی است.
لانزانته تنها سه دستگاه از این پورشه جدید خواهد ساخت که هرکدام یادبود یکی از سه قهرمانی تیم مکلارن در مسابقات فرمول یک دههی ۱۹۸۰ است.
رونمایی از این خودروها در فستیوال سرعت گودوود امسال انجام خواهد شد.
قلب تپندهی این سه خودرو، نمونههای استفادهشده در مسابقات، از موتور ۱.۵ لیتری V6 توربودوقلو با برند TAG TTE P01 فرمول یک است.
شرکت Cosworth این موتورها را بازمهندسی و بازسازی کرده است.
آنها با ارتقای پیستونها، سوپاپها و میل بادامک، در کنار نصب توربوشارژرهای سبک تیتانیومی (که توسط مکلارن تایید شدهاند)، جان دوبارهای به این پیشرانهها بخشیدهاند.
همچنین هوای ورودی به موتور، سیستم خنککننده و سیستم اگزوز این خودرو نیز بهبود یافتهاند.
سختافزار جدید و یک ECU (واحد کنترل موتور) بهروز از Cosworth، خروجی موتور را به ۶۲۵ اسب بخار افزایش داده و دور موتور را تا ۱۰,۲۵۰ دور بر دقیقه بالا میبرد که قدرتی فراتر از نمونههای قبلی لانزانته است.
نیروی موتور از طریق یک گیربکس دستی شش سرعتهی اصلاحشده از نسل ۹۹۳ پورشه با ضرایب دندهی سفارشی به چرخها منتقل میشود و این امکان را به ۹۱۱ میدهد تا به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
برای مهار این قدرت، ترمزهای کربن-سرامیکی ارتقایافته با کالیپرهای چهار پیستونی در جلو و عقب در نظر گرفته شده است.
این ترمزها پشت چرخهای ۱۸ اینچی منیزیم و کربن پنهان شدهاند که با لاستیکهای میشلن Pilot Sport 4 پوشانده شدهاند.
فراتر از افزایش قدرت، لانزانته با استفاده از فیبر کربن برای کاپوت، درها، گلگیرها، سقف، سپرها و اسپلیتر جلو، وزن خودرو را نیز کاهش داده است.
وزن نهایی این خودرو به ۹۲۵ کیلوگرم (۲,۰۲۸ پوند) میرسد که حدود ۴۳۵ کیلوگرم (۹۴۸ پوند) سبکتر از خودروی اهداکنندهی اصلی است.
لانزانته همچنین برای کاهش وزن، برخی از امکانات رفاهی را از داخل خودرو حذف کرده است که شامل حذف آینهها و شیشههای برقی میشود.
با این حال، آنها تمام امکانات رفاهی را حذف نکردهاند.
یک سیستم تهویه مطبوع سبکوزن در خودرو تعبیه شده است.
سرنشینان روی صندلیهای سبک Recaro با کمربندهای ایمنی شش نقطهای مینشینند و راننده فرمان آلکانترا را در اختیار دارد.
دربارهی قیمت این خودرو صحبتی به میان نیامده است، اما با در نظر گرفتن بدنهی سفارشی و موتور غیرقابل جایگزین، میتوان با اطمینان گفت که قیمت آن ارزان نخواهد بود.
جدول مشخصات پورشه ۹۱۱ TAG Championship by Lanzante
مشخصه | مقدار |
---|---|
موتور | TAG TTE P01 1.5L V6 توئین توربو (بازسازیشده توسط Cosworth) |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | مشخص نشده |
دور موتور | ۱۰,۲۵۰ دور بر دقیقه |
گیربکس | دستی ۶ سرعته (نسل ۹۹۳) با ضرایب دنده سفارشی |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت | مشخص نشده |
سرعت نهایی | ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (۲۰۰ مایل در ساعت) |
وزن | ۹۲۵ کیلوگرم (۲,۰۲۸ پوند) |
ترمزها | دیسکهای کربن-سرامیکی با کالیپرهای ۴ پیستونی |
چرخها | ۱۸ اینچی منیزیم و کربن |
لاستیکها | میشلن Pilot Sport 4 |
قیمت | نامشخص |