جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش فرستاده شد
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش فرستاده شد

۱۴۰۳-۰۳-۲۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه 7

تویوتا در حال حاضر در حال تست 10 نمونه اولیه از یک مدل جدید با پیشرانه جایگزین در اروپا است. برد این پیکاپ حدود 600 کیلومتر خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا حدود ده سال است که در بازار خاص خودروهای هیدروژنی حضور دارد.

به عنوان مثال، در اواخر سال ۲۰۱۴، فروش سدان میرای در ژاپن آغاز شد و بعداً به سایر بازارها نیز راه یافت.

این مدل در سال ۲۰۲۰ نسل جدید خود را دریافت کرد و در بهار سال جاری نیز به روز شد: تغییرات ایمنی را بهبود بخشید.

به یاد داشته باشید که پاییز گذشته این شرکت پروژه میرای را به دلیل فروش بسیار کم (حدود ۲۰۰۰ دستگاه در سال در بازار جهانی) ناموفق اعلام کرد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش فرستاده شد
تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش فرستاده شد

در همان زمان، در اکتبر ۲۰۲۳، تویوتا اعلام کرد که قصد دارد به توسعه خودروهای هیدروژنی ادامه دهد، اما تمرکز به سمت بخش حمل و نقل تجاری تغییر خواهد کرد.

اکنون ژاپنی ها برای عرضه مدل جدیدی از پیکاپ هایلوکس که با پیل سوختی کار خواهد کرد، آماده می شوند. در حال حاضر، این سازنده نمونه های اولیه کامیون آینده را که در حال تست جاده هستند نشان داده است.

به یاد داشته باشید که این پروژه در دسامبر ۲۰۲۲ به طور رسمی اعلام شد. توسعه دهندگان از بخش بریتانیایی این شرکت ۱۰ نمونه اولیه از تویوتا هایلوکس هیدروژنی را ایجاد کرده اند که در حال حاضر در حال آزمایش در اروپا هستند.

از نظر ظاهری، پیکاپ FCEV هیچ تفاوتی با نسخه معمولی این مدل ندارد، طول آن ۵۳۲۵ میلی متر (نسخه با کابین کشیده) ، عرض ۱۸۵۵ میلی متر (با آینه ها) ، ارتفاع ۱۸۱۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۳۰۸۵ میلی متر است.

تفاوت اصلی مدل جدید پیشرانه آن است که از سدان میرای قرض گرفته شده است. این هایلوکس به سه مخزن هیدروژن (ظرفیت کل ۷.۸ کیلوگرم) مجهز شده است، یک پیل سوختی با الکترولیت پلیمری در زیر کاپوت قرار دارد که انرژی تولید می کند و آن را در باتری لیتیوم یون ذخیره می کند. چرخ های عقب توسط یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۲ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر به حرکت در می آیند.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش فرستاده شد
تویوتا هایلوکس هیدروژنی برای آزمایش فرستاده شد

تاکنون، این سازنده مشخصات دینامیکی پیکاپ هیدروژنی هایلوکس را فاش نکرده است: اطلاعات مربوط به حداکثر سرعت و زمان شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بعداً ارائه خواهد شد. طبق داده های اولیه، برد مسافت بدون سوخت گیری برای این “خودروی هیدروژنی” حدود ۶۰۰ کیلومتر است.

در حال حاضر، این شرکت ژاپنی در حال توسعه نسل جدیدی از پیل های سوختی است. انتظار می رود مدل های سری این برند در سال های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ آنها را دریافت کنند.

این شرکت معتقد است که تا آن زمان می توان هزینه های تولید را به طور قابل توجهی کاهش داد و در نتیجه قیمت این خودروها را کاهش داد و همچنین طیف وسیعی از آنها را به طور قابل توجهی گسترش داد.

لازم به ذکر است که پیکاپ “معمولی” فعلی تویوتا هایلوکس به تازگی بازطراحی شده است: جزئیات مربوط به مدل به روز شده برای بازار استرالیا در اواخر زمستان گذشته منتشر شد.

کامیون تعدادی از تغییرات خارجی و همچنین یک هیبرید نرم ۴۸ ولت را دریافت کرد که با یک موتور توربو دیزل ۲.۸ لیتری (۲۰۴ اسب بخار، ۵۰۰ نیوتن متر) کار می کند. یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به عنوان جفت ارائه می شود.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی معرفی شد

تویوتا با معرفی نمونه اولیه هایلوکس پیل سوختی هیدروژنی در راستای هدف جامعه بی‌کربن خود، نقطه عطف مهم دیگری را پشت سر گذاشته است. تویوتا به توسعه راه حل های مختلف واحد نیرو با استراتژی همه کاره خود برای دستیابی به تحرک بدون کربن ادامه می دهد. در این زمینه، خودروهای هیبریدی کامل، پلاگین هیبریدی، تمام الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی را با توجه به نیاز کاربران و مناطق مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد.

تویوتا با تولید راه حل های نوآورانه برای کاهش انتشار کربن، نمونه اولیه سلول سوختی هایلوکس را برای این منظور توسعه داد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی در تاسیسات تویوتا بریتانیا، با حمایت مالی دولت بریتانیا و با شرکای کنسرسیومی از جمله شرکت های مهندسی مانند ریکاردو، ETL، D2H و Thatcham Research به نمایش گذاشته شد. هایلوکس، نماد جهانی تویوتا با دوام و قابلیت اطمینان فوق‌العاده‌اش، قصد دارد این ویژگی‌ها را با واحد قدرت پیل سوختی بدون آلایندگی خود حفظ کند.

واحد قدرت هایلوکس بر پایه پیل سوختی تویوتا میرای ساخته شده است که حدود ۱۰ سال است که به صورت تجاری تولید و به اثبات رسیده است. در حین رانندگی فقط آب خالص از اگزوز خودروی بدون آلایندگی خارج می شود.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

هیدروژن در سه مخزن سوخت با فشار بالا ذخیره می شود. بنابراین، نمونه اولیه برد بیش از ۶۰۰ کیلومتر به هایلوکس می دهد، که بالاتر از آنچه سیستم های تمام الکتریکی با باتری می توانند ارائه دهند است. برق تولید شده توسط پیل سوختی در باتری هیبریدی ذخیره می شود و باتری در قسمت بارگیری عقب قرار می گیرد تا بر فضای کابین تأثیری نداشته باشد.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

اولین خودروی این پروژه که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد، پنج هفته پیش تکمیل شد و قرار است ۱۰ دستگاه هایلوکس اول تا پایان سال جاری تولید شوند. این خودروهای نمونه اولیه تحت آزمایش‌های ایمنی، عملکرد دینامیکی، عملکرد و دوام گسترده‌ای قرار خواهند گرفت تا استانداردهای بالای یک مدل تولیدی را برآورده کنند.

تویوتا هایلوکس هیدروژنی
تویوتا هایلوکس هیدروژنی

در کنار این آزمایشات، کنسرسیومی از جمله تویوتا به تحقیقات خود برای استفاده از خودروهای پیل سوختی و سیستم های هیدروژنی در مناطق مختلف ادامه خواهد داد. ریکاردو، یک شرکت مهندسی استراتژیک و مشاوره زیست محیطی جهانی که نقش کلیدی در این پروژه ایفا می کند، آزمایش های جامع این خودرو را در ماه های آینده قبل از تصمیم گیری در مورد مدل تولید بالقوه ای که پس از سال ۲۰۲۵ معرفی می شود، انجام خواهد داد.

جدول مشخصات

مشخصهمقدار
نوع پیشرانهپیل سوختی با الکترولیت پلیمری
سوختهیدروژن
ظرفیت مخازن هیدروژن۷.۸ کیلوگرم
قدرت موتور الکتریکی۱۸۲ اسب بخار
گشتاور موتور الکتریکی۳۰۰ نیوتن متر
برد مسافت۶۰۰ کیلومتر (تخمین اولیه)
تعداد نمونه های اولیه۱۰ دستگاه
محل آزمایشاروپا
وضعیت پروژهدر حال توسعه
تاریخ عرضه پیش بینی شده۲۰۲۶-۲۰۲۷ (برای مدل های تولیدی تویوتا با پیل سوختی جدید)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×