جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فروش خودروی هند در اردیبهشت به دلیل انتخابات و آب و هوا کاهش یافت
فروش خودروی هند در اردیبهشت به دلیل انتخابات و آب و هوا کاهش یافت

فروش خودروی هند در اردیبهشت به دلیل انتخابات و آب و هوا کاهش یافت

۱۴۰۳-۰۳-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

فروش خرده فروشی خودرو در هند در اردیبهشت ماه ۱ درصد کاهش یافت و این با کاهش رشد فروش عمده فروشی هم‌خوانی دارد.

به گزارش مجله ماشین، اتحادیه فروشندگان خودرو هند (فادا) روز دوشنبه اعلام کرد، انتخابات سراسری و گرمای شدید در سراسر کشور تقاضا را کاهش داده و تصمیمات خرید را به تعویق انداخته است.

فادا که فروش خرده فروشی ماهانه از نمایندگی‌ها به خریداران را ردیابی می‌کند، گفت: رشد فروش دوچرخه در ماه مه به ۲.۶ درصد کاهش یافت، در حالی که این رقم در آوریل ۳۳ درصد بود.

کل فروش خرده فروشی در بخش‌های مختلف، که شامل دوچرخه و خودروهای تجاری می‌شود، در ماه مه ۲.۶ درصد رشد داشت، در حالی که این رقم در آوریل ۲۷ درصد افزایش یافته بود.

صنعت خودروی هند طبق داده‌های دولتی، ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد. فروش خودرو همچنین یک شاخص کلیدی برای مصرف خصوصی در پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

فروش خودروهای سواری – هاچ‌بک، سدان و شاسی‌بلند – توسط خودروسازان به نمایندگی‌ها در دو سال گذشته در هند به بالاترین سطح خود رسیده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ نیز به بالاترین رکورد خود برسد.

با این حال، داده‌های منتشر شده توسط خودروسازان نشان می‌دهد که فروش در اردیبهشت ماه با کندی مواجه شده است.

نمایندگی‌ها در سراسر کشور با افزایش موجودی مدل‌هایی که فروش کندی دارند، به ویژه خودروهای کوچک که قیمت آنها سریع‌تر از افزایش درآمد مشتریان هدفشان بالا رفته است، دست و پنجه نرم می‌کنند.

در نتیجه، رشد فروش خرده فروشی تا حد زیادی از رشد فروش عمده فروشی عقب مانده و در عین حال بر وضعیت مالی نمایندگی‌ها فشار وارد کرده است.

فادا ماه گذشته اعلام کرد که انتظار دارد انتخابات به فروش خودرو آسیب برساند.

رئیس فادا، مانیش راج سینگانیا در بیانیه‌ای گفت: گرمای شدید مشتریان را از بازدید از نمایشگاه‌ها منصرف کرد و تعداد بازدیدکنندگان حدود ۱۸ درصد کاهش یافت.

اتحادیه فروشندگان خودرو در عین حال که همچنان نسبت به شرایط آب و هوایی شدید محتاط است، می‌گوید انتظار می‌رود سومین دوره نخست وزیری نارندرا مودی، ثبات به ارمغان بیاورد و فضای بازار را بهبود بخشد.

فادا همچنین گفت که مشکلات نقدینگی و سطوح بالای موجودی همچنان بر سودآوری نمایندگی‌ها فشار وارد می‌کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×