جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ولوو تولید خودروهای الکتریکی خود را از چین به اروپا منتقل می‌کند
ولوو تولید خودروهای الکتریکی خود را از چین به اروپا منتقل می‌کند

ولوو تولید خودروهای الکتریکی خود را از چین به اروپا منتقل می‌کند

۱۴۰۳-۰۳-۲۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه

ولوو کارز، شرکت خودروسازی سوئدی که متعلق به هلدینگ چینی جیلی است، در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه‌های جدید اتحادیه اروپا بر خودروهای الکتریکی چینی است. اما دلیل دیگری نیز برای انتقال تولید خودروهای الکتریکی ولوو از چین به اروپا وجود دارد: تقاضا برای خودروهای الکتریکی ولوو در چین بسیار ناچیز است.

به گزارش مجله ماشین، اتحادیه اروپا هنوز در مورد تعرفه‌های خودروهای الکتریکی چینی تصمیم نهایی را نگرفته است.

در حالی که برخی از خودروسازان غربی که تجارت گسترده‌ای در چین دارند با این موانع مصنوعی بازار مخالف هستند، ولوو کارز تصمیم گرفته است به طور پیشگیرانه عمل کند.

به گفته روزنامه تایمز، این شرکت قبلاً فرآیند انتقال تولید خودروهای الکتریکی خود برای بازار اروپا از چین به اروپا را آغاز کرده است.

محل تولید جدید

تمرکز اصلی بر روی کراس اوور کامپکت Volvo EX30 است که از سال گذشته در کارخانه جیلی در شهر چانگزجیاکائو چین تولید می‌شود و در اروپا به خوبی به فروش می‌رسد.

پاییز گذشته به طور رسمی اعلام شد که EX30 در سال ۲۰۲۵ در کارخانه ولوو در گنت بلژیک نیز تولید خواهد شد.

علاوه بر این، منابع آگاه می‌گویند که تولید کراس اوور الکتریکی پرچمدار Volvo EX90 برای اروپا نیز در گنت محلی خواهد شد.

تولید در سایر نقاط

تولید جهانی EX90 در سال ۲۰۲۲ در کارخانه ولوو در ریجویل، ایالت کارولینای جنوبی در ایالات متحده آغاز شد. EX90 برای بازار چین در کارخانه چنگدو چین تولید خواهد شد.

ولوو در سال ۲۰۲۲ کارخانه اصلی خود در گوتنبرگ سوئد را برای تولید نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی آماده کرد. بازسازی این کارخانه در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید.

علاوه بر این، ولوو در سال ۲۰۲۲ ساخت سومین کارخانه اروپایی خود را در کوشیتسه اسلواکی آغاز کرد که قرار است در سال ۲۰۲۶ راه اندازی شود.

تمرکز بر روی اروپا

ولوو چند سالی است که منابع خود را در اروپا متمرکز کرده است و تعرفه‌های آینده بر خودروهای الکتریکی چینی فقط این تمرکز را تسریع می‌کند.

آمار فروش

آمار اخیر فروش ولوو کارز نشان می‌دهد که اروپا مهم‌ترین بازار این شرکت است.

از ژانویه تا مه سال جاری، ولوو کارز ۳۱۶,۵۵۹ خودرو در سراسر جهان به فروش رساند که ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

۱۵۷,۱۶۰ دستگاه از این خودروها در اروپا به فروش رسیده است که نشان دهنده رشد ۳۱ درصدی در این منطقه است.

در همین مدت، فروش خودروهای الکتریکی ولوو در اروپا ۶۸ درصد افزایش یافته و به ۵۷,۳۹۰ دستگاه رسیده است.

چین

چین دومین بازار بزرگ ولوو است. در پنج ماه اول سال جاری، این شرکت ۶۴,۱۱۳ خودرو (۲ درصد افزایش) در این کشور به فروش رسانده است که از این تعداد تنها ۱۷۵۷ دستگاه (۱۵ درصد افزایش) الکتریکی بوده است.

ایالات متحده

در ایالات متحده، ولوو از ژانویه تا مه ۵۱,۷۰۸ دستگاه خودرو سواری (۱۰ درصد افزایش) به فروش رسانده است که از این تعداد ۱۵۹۵ دستگاه (۷۱ درصد کاهش) الکتریکی بوده است.

با توجه به آغاز تولید EX90 و روند کلی فروش، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، ایالات متحده پس از اروپا به دومین بازار بزرگ ولوو کارز تبدیل شود.

دلیل تقاضای کم در چین

در چین، خودروهای الکتریکی ولوو به دلیل قیمت بالا با مدل‌های برندهای محلی به سختی رقابت می‌کنند. به عنوان مثال، قیمت Volvo EX30 در چین از ۲۰۰,۸۰۰ یوان شروع می‌شود، در حالی که کراس اوور هم‌اندازه BYD Yuan Up را می‌توان با قیمت فقط ۹۶,۸۰۰ یوان  خریداری کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×