پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نسل جدید اپل کارپلی بسیار فراتر از کنترل موزیک عمل می‌کند
نسل جدید اپل کارپلی بسیار فراتر از کنترل موزیک عمل می‌کند

نسل جدید اپل کارپلی بسیار فراتر از کنترل موزیک عمل می‌کند

۱۴۰۳-۰۳-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

انتظار می‌رود سیستم جدید اپل کارپلی تا اواخر امسال عرضه شود، اما زمان دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

به گزارش مجله ماشین، اپل در سال ۲۰۲۲ از نسل بعدی سیستم CarPlay خود رونمایی کرد و حالا زمان عرضه آن تقریباً فرا رسیده است.

این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان، به طور مفصل در مورد این سیستم محبوب صحبت کرد که خلاصه حرف‌های فنی آن‌ها در یک کلمه خلاصه می‌شود: «قابلیت شخصی‌سازی بالا».

این موضوع تا حدودی قبلاً مشخص بود، اما حالا درک روشن‌تری از معنای واقعی آن داریم.

با توجه به اینکه اکثر خودروهای جدید حداقل دو صفحه نمایش دارند، CarPlay می‌تواند از همه آن‌ها برای ادغام شدن به گونه‌ای استفاده کند که حس یک سیستم بومی ساخته‌شده توسط خودروساز را القا کند.

دلیل این امر آن است که اپل از خودروسازان دعوت می‌کند تا رابط کاربری را برای داشتن تجربه‌ای متناسب با برند و خاص هر خودرو، به طور مشترک توسعه دهند.

CarPlay جدید برای انعطاف‌پذیری طراحی شده و شامل فضاهای مختلفی برای «محتوای پویا» است که می‌تواند بر اساس نیازهای هر سازنده پر شود.

این انعطاف‌پذیری همچنین فضایی را برای شخصی‌سازی توسط راننده نیز باقی می‌گذارد.

طراح رابط کاربری CarPlay، بن کرک، در ویدیوی بالا به طور مفصل در این مورد صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه همه چیز، از طراحی عقربه‌های سرعت‌سنج تا چیدمان اطلاعات، قابل تنظیم است تا متناسب با سلیقه‌های فردی باشد.

این پلتفرم قابل‌ ارتقا بوده و با اکثر اندازه‌ها و چیدمان‌های صفحه نمایش سازگار است.

می‌خواهید عقربه‌های کمکی روی صفحه نمایش مرکزی داشته باشید؟ یا شاید نقشه‌های ناوبری در صفحه‌ای که مخصوص سرنشین است قرار بگیرند؟ Apple CarPlay می‌تواند این کار را انجام دهد، به شرطی که خودروی شما از آن پشتیبانی کند.

همچنین متوجه می‌شویم که یکپارچگی CarPlay فراتر از کنترل‌های شیک و سرگرمی خواهد بود.

این پلتفرم جدید می‌تواند سیستم‌های خودرو مانند تنظیمات کنترل آب‌و‌هوا، حالت‌های رانندگی، تنظیمات دستیار راننده، کنترل دوربین و موارد دیگر را مدیریت کند.

اما این قابلیت‌ها به صورت پیش‌فرض وجود ندارند. همانطور که قبلاً گفته شد، این عملکردهای عمیق‌تر به همکاری خودروسازان برای سازگاری سیستم‌هایشان با CarPlay بستگی دارد.

همچنین می‌دانیم که برخی از خودروسازان علاقه‌ای به چنین چیزی ندارند، چه CarPlay و چه Android Auto باشد.

با این حال، پورشه و استون مارتین از این دسته نیستند. هر دو برند قبلاً از همکاری برای نسل بعدی CarPlay در خودروهای آینده خبر داده‌اند.

فراتر از آن، هنوز منتظر اعلام سایر برندها هستیم. هیچ جدول زمانی مشخصی برای زمان راه‌اندازی این سیستم وجود ندارد، اما به محض اطلاع، شما هم مطلع خواهید شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×