پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » چین در برابر عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی آماده دفاع از منافع خود است
چین در برابر عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی آماده دفاع از منافع خود است

چین در برابر عوارض اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی آماده دفاع از منافع خود است

۱۴۰۳-۰۳-۲۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

چین پس از اعمال تعرفه‌‌ تا ۲۵ درصدی اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی وارداتی از این کشور، اعلام کرد که برای «حفاظت قاطع» از حقوق و منافع مشروع خود، تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش مجله ماشین، اتحادیه اروپا پس از یک تحقیق هشت ماهه، قرار است امروز (چهارشنبه) به خودروسازان اطلاع دهد که به طور موقت، عوارض اضافی تا ۲۵ درصد را بر خودروهای برقی وارداتی چین از ماه آینده اعمال خواهد کرد.

نگرانی‌‌های فزاینده در غرب درباره اشباع شدن بازار اتحادیه اروپا با محصولات ارزان چینی، از جمله خودروهای برقی، جبهه جدیدی را در جنگ تجاری غرب با پکن که از اعمال تعرفه‌های واردات توسط واشنگتن در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، باز می‌کند.

سیاست تجاری اتحادیه اروپا در حال روی آوردن به اقدامات حمایتی بیشتری در برابر پیامدهای جهانی مدل اقتصادی چین که بر تولید متمرکز و مبتنی بر بدهی است، می‌باشد.

לין جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی منظم گفت: «این تحقیق ضد یارانه، نمونه‌ای بارز از حمایت‌گرایی است.»

او افزود: «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم به تعهد خود برای حمایت از تجارت آزاد پایبند باشد و با حمایت‌گرایی مخالفت کند و برای حفظ وضعیت کلی همکاری‌های اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا تلاش کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: «چین برای محافظت قاطع از حقوق و منافع مشروع خود، تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.»

روزنامه فایننشال تایمز برای اولین بار با استناد به منابع آگاه، از تعرفه ۲۵ درصدی خبر داد.

قیمت سهام شرکت‌های خودروساز اروپایی روز چهارشنبه کاهش یافت.

در خبری مرتبط، روز سه‌شنبه، انجمن خودروسازان سواری چین، تعرفه فرضی ۲۰ درصدی بر خودروهای برقی چینی را با توجه به اینکه بخش خودرو اشتغال‌زایی زیادی در اروپا دارد، «قابل درک» خواند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×