بررسی آئودی RS e-tron GT مدل ۲۰۲۵ / قدرتمندترین خودروی آئودی
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، Audi e-tron GT quattro از زمان معرفی در سال ۲۰۲۱ به عنوان مدل الکتریکی و اسپرتی برتر در سبد محصولات آئودی بوده است.
این گرن توریزموی چهار در، طراحی جذاب را با سیستم محرکه قدرتمند و هندلینگ دینامیک ترکیب میکند.
نسخههای جدید این خودرو، به طور قابلتوجهی برد، عملکرد، شارژ و هندلینگ این خودرو اسپرت را بهبود میبخشند.
با معرفی مدل RS e-tron GT performance، آئودی اولین مدل کاملاً الکتریکی RS را ارائه میدهد. مدلهای جدید خانواده e-tron GT آئودی اکنون قابل سفارش هستند.
طراحی خارجی
نسخههای جدید سری e-tron GT ترکیبی از طراحی پیشرو و فناوری نوآورانه دارند که هر کدام دارای ظاهر منحصربهفردی هستند.
به عنوان مثال، Audi S e-tron GT نمادی از ورزشکاری زیباست. قسمت جلوی آن همگن و در عین حال پرابهت است.
ماسکی سیاه که اطراف قاب یکپارچه بسته شده را احاطه کرده، زبان طراحی خاص مدلهای e-tron را منعکس میکند.
ساختارهای برجسته به جلوپنجره دقت و سهبعدی بودن میبخشند. نواری از رنگ بدنه بالای قاب جلو، ظاهر اسپرتتر و عمیقتری به گرن توریزمو میدهد.
پردههای هوا که جریان هوای اطراف چرخ جلویی را بهینه میکنند، شکل قویتری دارند. دیفیوزر آیرودینامیک و طراحیشده به زیبایی با بالههای عمودی در قسمت عقب خودرو غالب است.
یک قطعه رنگ بدنه بالای دیفیوزر، بافت بصری بیشتری اضافه میکند و بهعنوان رابط بین دیفیوزر و سپر عقب عمل میکند.
طراحی داخلی
طراحی داخلی آئودی نیز با عناصر اسپرت و مواد پایدار شکل گرفته است.
صندلیها، فرمان، ورودیها و محتوای دیجیتالی بهروز شدهاند. پروژکتور نور درب نیز بهروزرسانی شده است.
زمانی که درب راننده باز میشود، یک الماس قرمز با سایه قرمز ظاهر میشود؛ نسخه S دارای الماس سفید با سایه قرمز است.
این خانواده جدید e-tron GT دارای فرمانی مسطح در بالا و پایین است. برای مدلهای RS، فرمان با دو کنترل ماهوارهای قرمز و علامت ۱۲ ساعته به صورت اختیاری عرضه میشود.
صندلیها نیز بهروزرسانی شدهاند. طراحی دهانه قیف جدید پویا تر است و اکنون دارای یک قطعه یکپارچه با لوگوی روشن شده است.
موتور الکتریکی
موتورهای همزمان با آهنربای دائم (PSM) بهعنوان موتورهای الکتریکی در محور جلو و عقب استفاده میشوند.
این موتورها کارایی بیشتری دارند و با افزایش قابلتوجهی در قدرت و بهبود شتاب همراه هستند. مدلهای جدید e-tron GT خانواده آئودی عملکرد رانندگی چشمگیری دارند.
S e-tron GT از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۳.۴ ثانیه شتاب میگیرد، RS e-tron GT در ۲.۸ ثانیه و RS e-tron GT performance تنها در ۲.۵ ثانیه.
شارژ و باتری
آئودی توان شارژ حداکثر را به ۳۲۰ کیلووات افزایش داده است. در شرایط ایدهآل، باتری HV خانواده e-tron GT میتواند در تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد شارژ شود.
در کمتر از ۱۰ دقیقه، باتری تا محدودهای تا ۲۸۰ کیلومتر شارژ میشود. باتری HV جدید همچنین دارای پنجره شارژ سریع بهمراتب گستردهتری است. حتی در دماهای پایین، خودرو سریعتر به عملکرد شارژ بسیار بالا میرسد.
سیستم تعلیق و کنترل رانندگی
سیستم تعلیق استاندارد، یک سیستم تعلیق هوایی جدید با فناوری ۲-چنبر/۲-سوپاپ است که مزایای زیادی در دینامیک رانندگی بدون سازش در راحتی فراهم میکند.
سیستم تعلیق فعال جدید نیز بهعنوان یک گزینه موجود است. این سیستم در موقعیتهای رانندگی پویا، به پاسخ فرمان بسیار دقیق منجر میشود و کنترل راننده بر خودرو را افزایش میدهد.
قیمت
مدلهای جدید خانواده Audi e-tron GT اکنون قابل سفارش هستند. قیمتها برای S e-tron GT از ۱۲۶,۰۰۰ یورو، RS e-tron GT از ۱۴۷,۵۰۰ یورو و RS e-tron GT performance از ۱۶۰,۵۰۰ یورو شروع میشود.
جدول مشخصات
مدل | موتور | قدرت موتور (kW / PS) | شتاب ۰-۱۰۰ km/h | سرعت حداکثر (km/h) | ظرفیت باتری (kWh) | برد (km) | قیمت (یورو) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S e-tron GT | PSM جلو و عقب | ۵۰۰ / ۶۷۹ | ۳.۴ ثانیه | ۲۴۵ | ۱۰۵ (۹۷ خالص) | تا ۶۰۹ | ۱۲۶,۰۰۰ |
RS e-tron GT | PSM جلو و عقب | ۶۳۰ / ۸۵۶ | ۲.۸ ثانیه | ۲۵۰ | ۱۰۵ (۹۷ خالص) | تا ۶۰۹ | ۱۴۷,۵۰۰ |
RS e-tron GT performance | PSM جلو و عقب | ۶۸۰ / ۹۲۵ | ۲.۵ ثانیه | ۲۵۰ | ۱۰۵ (۹۷ خالص) | تا ۶۰۹ | ۱۶۰,۵۰۰ |