جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵
ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

معرفی ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

۱۴۰۳-۰۳-۳۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 18

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵ با پیشرانه‌های جدید هیبریدی، طراحی بیرونی بزرگ‌تر و فضای داخلی جدید با نمایشگر خمیده و سیستم iDrive 9، اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود. مدل پایه X3 30 xDrive 255 اسب بخار قدرت دارد و از 50,675 دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل اسپرت‌تر X3 M50 xDrive با 393 اسب بخار قدرت، از 65,275 دلار آغاز می‌شود. هر دو مدل به صورت استاندارد از سیستم AWD و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته Steptronic بهره می‌برند.

به گزارش مجله ماشین، کمپانی پرکار BMW امسال مدل‌های سری ۲، M3 و سایر خودروها را به‌روزرسانی کرده است.

حالا نوبت به ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵ رسیده که با دو مدل جدید، پیشرانه‌های هیبریدی جدید، جدیدترین سیستم سرگرمی داخل خودرو و طراحی بیرونی به‌روز شده رونمایی می‌شود.

این خودرو در دو مدل X3 30 xDrive (پایه) و X3 M50 xDrive (بالارده) عرضه خواهد شد.

برخلاف گذشته، دیگر حرف “i” در نام این خودروها دیده نمی‌شود زیرا حالا BMW از این حرف برای مدل‌های کاملا برقی خود استفاده می‌کند.

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵
ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

مشخصات فنی

مدل X3 30 xDrive از موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ همراه با سیستم ملایم هیبریدی ۴۸ ولتی بهره می‌برد که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند.

این میزان قدرت نسبت به مدل قبلی که موتور هیبریدی نداشت بیشتر است. با این حال، زمان صفر تا صد این خودرو همچنان ۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۰ مایل بر ساعت باقی مانده است.

در مدل X3 M50 xDrive از موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ برقی استفاده شده است. این موتور قدرتی برابر با ۳۹۳ اسب بخار تولید می‌کند و می‌تواند خودرو را ظرف ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که دقیقا با مدل X3 M40i قبلی برابری می‌کند.

حداکثر سرعت ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵ نیز بسته به نوع لاستیک، روی ۱۵۵ مایل بر ساعت با لاستیک‌های عملکردی یا ۱۳۰ مایل بر ساعت با لاستیک‌های فصلی استاندارد، به صورت الکترونیکی محدود شده است.

سیستم انتقال قدرت در هر دو مدل به صورت استاندارد تمام چرخ محرک بوده و تنها گیربکس قابل انتخاب نیز گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته Steptronic کمپانی BMW است.

پیشرانه‌های به‌روزرسانی شده زیر کاپوت، در زیر یک طراحی بیرونی کاملا جدید پنهان شده‌اند. این خودرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر است اما فاصله بین دو محور آن همچنان همان ۱۱۲.۸ اینچ باقی مانده است.

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵
ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

طراحی

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵  ، ۱.۳ اینچ در طول، ۱.۱ اینچ در عرض و ۱.۰ اینچ در ارتفاع بزرگ‌تر شده و حالا ابعاد آن به ترتیب ۱۸۷.۲ اینچ طول، ۷۵.۶ اینچ عرض و ۶۵.۴ اینچ ارتفاع می‌رسد.

از ویژگی‌های ظاهری جدید X3 می‌توان به جلوپنجره‌های بزرگ‌تر با میله‌های عمودی و مورب در مدل X3 30 اشاره کرد.

فلاشرهای L شکل در چراغ‌های جلوی جدید به عنوان چراغ‌های روشنایی روز، چراغ‌های راهنما و فلاشر عمل می‌کنند، در حالی که چراغ‌های جلو تمام LED نیز به صورت آپشنال قابل سفارش هستند.

در عقب، خروجی‌های اگزوز در مدل پایه درون سپر عقب جای گرفته‌اند. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی به صورت استاندارد روی مدل X3 30 قرار دارند و رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز به صورت آپشنال قابل انتخاب هستند.

مدل X3 M50 دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی، جلوپنجره‌های M با میله‌های افقی، ترمزهای M Sport و خروجی‌های اگزوز چهارگانه است.

جلوپنجره نورانی این برند نیز به صورت استاندارد روی این مدل قرار دارد در حالی که امکانات عملکردی آن شامل سیستم تعلیق تطبیقی M Sport، فرمان اسپرت متغیر و دیفرانسیل عقب M Sport می‌شود.

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵
ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

کابین

در داخل کابین ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵، X3 از نمایشگر خمیده BMW و سیستم سرگرمی iDrive 9 همین کمپانی بهره می‌برد که برای اولین بار در مدل X1 مدل ۲۰۲۴ معرفی شده بود.

ویژگی‌های جدیدی مانند QuickSelect به راننده امکان می‌دهد بدون نیاز به پیمایش در زیرمنوها، به راحتی به پرکاربردترین عملکردها دسترسی داشته باشد.

فضای بار این خودرو ۳۱.۵ فوت مکعب است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۶۷.۱ فوت مکعب افزایش می‌یابد.

X3 همچنین می‌تواند با استفاده از قلاب یدک‌کشی آپشنال، تا ۴۸۵۰ پوند وزن را یدک بکشد.

صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم گرم‌شونده با طراحی جدید و فرمان تخت نیز به صورت استاندارد در این کراس‌اور جدید ارائه می‌شوند.

صندلی‌ها در سه رنگ قابل انتخاب هستند و روکش ترکیبی M Veganza/Alcantara نیز به صورت آپشنال موجود است.

BMW برای اولین بار در مدل ۲۰۲۵، روکش پارچه‌ای داشبورد را نیز برای X3 ارائه می‌کند.

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵
ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

رنگ‌ها و قیمت

ب‌ام‌و برای مدل M50 xDrive، ۱۰ رنگ بدنه خارجی (یک رنگ ساده و ۹ رنگ متالیک) و برای مدل X3 30 xDrive، ۱۱ رنگ متالیک (شامل رنگ جدید Dune Grey متالیک) ارائه می‌کند.

همچنین مشتریان می‌توانند از بین بیش از ۱۵ رنگ بدنه سفارشی BMW Individual نیز یکی را انتخاب کنند.

قیمت پایه مدل X3 30 xDrive مدل ۲۰۲۵ از ۵۰,۶۷۵ دلار (شامل ۱,۱۷۵ دلار هزینه حمل) شروع می‌شود. قیمت مدل اسپرت‌تر X3 M50 xDrive نیز از ۶۵,۲۷۵ دلار آغاز می‌شود. این قیمت‌ها به ترتیب ۷۸۰ و ۲,۳۸۰ دلار بیشتر از مدل‌های مشابه سال ۲۰۲۴ هستند.

ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵ در کارخانه اسپارتانبورگ در ایالت کارولینای جنوبی تولید خواهد شد و اواخر سال ۲۰۲۴ در بازار آمریکا عرضه می‌شود.

جدول مشخصات ب‌ام‌و X3 مدل ۲۰۲۵

مشخصهX3 30 xDriveX3 M50 xDrive
موتور۲.0L I4 توربو، هیبرید ۴۸ ولت۳.0L I6 توربو، هیبرید ۴۸ ولت
قدرت۲۵۵ اسب بخار۳۹۳ اسب بخار
گشتاور۴۱۷ نیوتن متر۵۸۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت۶.۰ ثانیه۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۱۳۰ مایل بر ساعت (۱۵۵ مایل بر ساعت با لاستیک‌های عملکردی)۱۳۰ مایل بر ساعت (۱۵۵ مایل بر ساعت با لاستیک‌های عملکردی)
سیستم انتقال قدرتAWD، اتوماتیک ۸ سرعته SteptronicAWD، اتوماتیک ۸ سرعته Steptronic
مصرف سوخت (برآورد EPA)شهر / بزرگراه / ترکیبیشهر / بزرگراه / ترکیبی
فضای بار۳۱.۵ فوت مکعب (۶۷.۱ فوت مکعب با صندلی‌های عقب خوابیده)۳۱.۵ فوت مکعب (۶۷.۱ فوت مکعب با صندلی‌های عقب خوابیده)
ظرفیت یدک‌کشی۲۲۰۵ کیلوگرم۲۲۰۵ کیلوگرم
رینگ‌ها۱۹-inch آلومینیومی (۲۰ و ۲۱-inch آپشنال)۲۰-inch آلومینیومی (۲۱-inch آپشنال)
ویژگی‌های خارجیجلوپنجره‌های عمودی و مورب، چراغ‌های LED L شکل، خروجی‌های اگزوز پنهان (مدل پایه)جلوپنجره‌های M با میله‌های افقی، چراغ‌های LED L شکل، خروجی‌های اگزوز چهارگانه
ویژگی‌های داخلینمایشگر خمیده BMW، سیستم iDrive 9، صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم گرم‌شونده، فرمان تختنمایشگر خمیده BMW، سیستم iDrive 9، صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم گرم‌شونده، فرمان تخت
رنگ‌های بدنه۱۱ رنگ متالیک (شامل Dune Grey متالیک)۱۰ رنگ خارجی (۱ رنگ ساده، ۹ رنگ متالیک)
رنگ‌های بدنه سفارشیبیش از ۱۵ رنگ BMW Individualبیش از ۱۵ رنگ BMW Individual
قیمت (با احتساب هزینه حمل)۵۰,۶۷۵ دلار۶۵,۲۷۵ دلار

گالری تصاویر

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×