جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خودروسازان به جای گرانی و بی‌کیفیتی، به فکر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت باشند
خط تولید تارا

خودروسازان به جای گرانی و بی‌کیفیتی، به فکر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت باشند

۱۴۰۳-۰۳-۳۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

مردم در پویشی از مسئولان خواستند به جای واردات خودرو، خودروسازان داخلی را به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان ملزم کنند.

به گزارش مجله ماشین، در این پویش که با عنوان “روی افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی تمرکز کنید” در خبرگزاری فارس به ثبت رسیده، مخاطبان این خبرگزاری سیاست‌های نادرست و ناکارآمد خودروسازان را عامل افزایش قیمت، افت کیفیت و ناامنی خودروها می‌دانند.

امضاکنندگان این پویش از مسئولان می‌خواهند به جای تمرکز بر واردات خودرو که به دلیل قیمت بالا فقط برای قشر خاصی قابل دسترس است، روی افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی تمرکز کنند تا مردم بتوانند با هزینه‌ای معقول، صاحب خودروهایی ایمن و باکیفیت شوند.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در واکنش به این پویش، از برنامه‌ریزی برای جهش همزمان در کیفیت و کمیت تولید خودرو در سال جهش تولید خبر داده است.

وزیر صمت ارتقای کیفیت خودرو را هدف دیگری برای پاسخگویی به انتظارات مردم و جلب رضایت مشتریان عنوان کرده و از تعیین شاخص‌های کیفی برای خودروسازان و افزایش خدمات پس از فروش (گارانتی) در برخی خودروها به عنوان اقدامات انجام شده در این زمینه خبر داده است.

علی‌آبادی در خصوص قیمت‌گذاری خودرو نیز گفته است که باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کرد و در این صورت رانت و انحصار از بین خواهد رفت.

به گفته او، عدم حرکت به سمت اقتصاد بازار، تولید را بی‌جاذبه می‌کند و خودروسازان را مجبور به فروش محصولاتشان به قیمت تمام شده می‌کند که این موضوع به تولید لطمه زده و در نهایت منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

وزیر صمت در پایان تاکید کرده که نظام قیمت‌گذاری خودرو و کالاهایی که تابع قیمت‌گذاری هستند، براساس قوانین و قواعدی است که شورای رقابت تعیین می‌کند و وزارت صمت نیز تابع آن است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×