جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی فولکس‌واگن گلف R مدل ۲۰۲۵
فولکس‌واگن گلف R مدل 2025

معرفی فولکس‌واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

۱۴۰۳-۰۴-۰۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه 8

به گزارش مجله ماشین، کمپانی فولکس‌واگن پس از معرفی مدل به‌روز شده گلف ۸.۵ در اوایل سال جاری، سرانجام از نسخه داغ‌تر آن یعنی گلف R مدل ۲۰۲۵ رونمایی کرد.

فولکس‌واگن پیش‌تر جزئیاتی در مورد موتور ارتقا یافته این مدل با قدرت بالاتر از همیشه ارائه کرده بود، اما حالا اطلاعات بیشتری درباره تغییرات صورت‌گرفته در هاچ‌بک و واگن مدل ۲۰۲۵ در دسترس است.

قلب تپنده گلف R مدل ۲۰۲۵ یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که حالا قدرتی برابر با ۳۲۹ اسب بخار (۱۴ اسب بخار بیشتر از قبل) و گشتاوری برابر با ۳۱۰ پوند-فوت تولید می‌کند.

به گفته فولکس‌واگن، این نیروی اضافی باعث می‌شود تا مدل هاچ‌بک ظرف ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

گلف R مدل ۲۰۲۵ از سیستم تمام چرخ محرک و یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته با توزیع گشتاور بهره می‌برد.

حداکثر سرعت این خودرو با پکیج عملکردی اختیاری به ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که آن را در کنار آرتئون R شوتینگ بریک به عنوان سریع‌ترین فولکس‌واگن تبدیل می‌کند.

بدون این پکیج، حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

فولکس‌واگن گلف R مدل 2025
نمای عقب فولکس‌واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

گلف R به چراغ‌های جلوی LED Plus جدیدی مجهز شده که نشان روشن‌شده را احاطه کرده‌اند. سپر جلوی طراحی‌شده جدید دارای المان‌های آیرودینامیکی از جمله خنک‌کننده ترمز است که با رنگ مشکی براق توسط فولکس‌واگن ارائه می‌شود. در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب LED به صورت استاندارد وجود دارند.

همچنین یک دیفیوزر مشکی و خروجی‌های اگزوز چهارگانه در نظر گرفته شده است.

چرخ‌های ۱۸ اینچی Jerez به صورت استاندارد روی گلف R ارائه می‌شوند. پکیج عملکردی اختیاری شامل یک اسپویلر سقفی بزرگ، چرخ‌های ۱۹ اینچی، یک G-meter، یک تایمر دور GPS و دو حالت رانندگی جدید به نام‌های Special و Drift می‌شود.

همچنین چرخ‌های ۱۹ اینچی Estoril، یک G-meter و یک تایمر دور GPS نیز در این پکیج گنجانده شده است.

فولکس‌واگن حالت رانندگی Special را به‌طور ویژه برای پیست نوربرگ‌رینگ تنظیم کرده تا خودرو بتواند ناهمواری‌های این پیست را به نحو بهتری مدیریت کند.

به‌روزرسانی‌های داخلی شامل یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۹ اینچی برای سیستم سرگرمی و یک صفحه ‌نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی برای خوشه ابزار با Digital Cockpit Pro فولکس‌واگن می‌شود.

نشانگرها دارای جزئیات ویژه گلف R هستند. کابین همچنین از کنترل‌های حجم صدا و اسلایدرهای دما با نورپردازی مجدد بهره می‌برد.

معرفی فولکس‌واگن گلف R مدل 2025
کابین فولکس‌واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

اروپایی‌ها می‌توانند از نسخه Black Edition گلف R لذت ببرند که با نشان‌های تیره رنگ فولکس‌واگن و لوگوی R، کالیپرهای مشکی، چرخ‌های ۱۹ اینچی Estoril مشکی و تریم مشکی خروجی اگزوز همراه است.

چراغ‌های جلوی ماتریس LED اختیاری IQ.Light و پکیج عملکردی به صورت استاندارد روی این نسخه ویژه ارائه می‌شوند.

این خودروساز همچنین یک چرخ ۱۹ اینچی فورج‌شده Warmenau جدید ارائه می‌دهد که در مقایسه با یک رینگ آلیاژی مشابه، ۱۷.۶ پوند سبک‌تر است.

فولکس‌واگن هنوز جزئیات خاصی در مورد گلف R برای ایالات متحده منتشر نکرده است.

فروش پیش‌پرداخت هاچ‌بک و واگن به‌روز شده (که مدل واگن به ایالات متحده عرضه نمی‌شود) در اروپا از ماه ژوئن آغاز خواهد شد و سایر بازارها نیز به دنبال آن خواهند بود.

به گفته فولکس‌واگن، این خودرو در آلمان با قیمت پایین‌تری به فروش خواهد رسید، اما مشخص نیست که آیا ایالات متحده نیز این تخفیف را دریافت خواهد کرد یا خیر.

قیمت اولیه گلف R مدل ۲۰۲۴ با گیربکس دستی ۴۶ هزار و ۸۹۰ دلار است (شامل هزینه مقصد ۱,۲۲۵ دلار) که برای مدل ۲۰۲۵ دیگر عرضه نخواهد شد. گلف R مجهز به گیربکس اتوماتیک برای مدل ۲۰۲۴ قیمتی معادل ۴۷ هزار و ۶۹۰ دلار دارد.

جدول مشخصات

مشخصهمقدار
موتور۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ
قدرت۳۲۹ اسب بخار
گشتاور۳۱۰ پوند-فوت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۴.۶ ثانیه
حداکثر سرعت۲۶۹ کیلومتر در ساعت (با پکیج عملکردی)
سیستم انتقال قدرتتمام چرخ محرک
گیربکساتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته
چرخ‌ها۱۸ اینچی Jerez (استاندارد)
چرخ‌ها (با پکیج عملکردی)۱۹ اینچی Estoril
چراغ‌های جلوLED Plus
چراغ‌های عقبLED
ویژگی‌های داخلیصفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۹ اینچی برای سیستم سرگرمی، صفحه ‌نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی برای خوشه ابزار با Digital Cockpit Pro، کنترل‌های حجم صدا و اسلایدرهای دما با نورپردازی
ویژگی‌های ظاهرینشان‌های تیره رنگ فولکس‌واگن و لوگوی R، کالیپرهای مشکی، چرخ‌های ۱۹ اینچی Estoril مشکی، تریم مشکی خروجی اگزوز (نسخه Black Edition)

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×