معرفی دوکاتی DesertX Discovery: وحشی در بیابان
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، خب، درسته که هر کسی هر طور که بخواد با وسیلهای که میخره رفتار میکنه، اما من به شدت معتقدم که اگر چیزی را برای هدف خاصی میخرید، باید از آن برای همان هدف استفاده کنید.
به همین دلیل است که فکر میکنم همه کسانی که موتورسیکلت BMW GS میخرند، واقعاً باید به آفرود بروند.
و این باور زمانی واقعیتر میشود که سازندگان موتورسیکلت نسخههای وحشی، مستحکم و واقعاً توانمندی از موتورسیکلتهای آفرود خود بسازند. همانطور که در مورد دوکاتی DesertX Discoveryجدید هم صدق میکند.
جدی میگم، اگه این موتور رو بخری و روش لاستیک خیابون بندازی، داری چیکار میکنی؟
میدونم که همه عاشق خاک یا ضربه زدن به وسایل باارزششون نیستن، اما دوکاتی این موتور رو برای همین ساخته و اگه دنبال یه موتور برای آسفالت هستی، مدلهای دیگهای هم برای انتخاب وجود داره.
موتورسیکلت دوکاتی DesertX Discovery که بر اساس مدل عالی DesertX Rally ساخته شده، از موتور ۹۳۷ سیسی خنک شونده مایع Testastretta دوکاتی نیرو میگیرد و ۱۱ اسب بخار قدرت و ۶۸ پوندفوت گشتاور تولید میکند.
همچنین دارای یک باک بنزین ۵.۵۴ گالنی است که باعث افزایش برد کلی موتورسیکلت میشود و میتوان یک باک اضافه را هم به عنوان لوازم جانبی روی آن نصب کرد.
برخی از ویژگیهای اضافه شده به نسخه Discovery نسبت به مدل استاندارد شامل رنگآمیزی تکرارنشدنی مشکی مهیج/قرمز دوکاتی، محافظ دست تقویتشده، صفحه محافظ رادیاتور، پمپ آب و کارتل، گرمکن دست، بادگیر بزرگتر مخصوص تور و همچنین پایه وسط است که باعث سهولت تعمیر در مسیر میشود.
دوکاتی همچنین یک چرخ جلوی ۲۱ اینچی روی این موتورسیکلت قرار داده است که هندلی بهتر در مسیرهای آفرود را به همراه دارد. همانطور که دوکاتی میگوید، «DesertX Discovery ساخته شده است تا در زمینهای ناهموار غیرقابل توقف باشد.»
دوکاتی DesertX Discovery پاییز امسال به نمایندگیها میرسد و در کنار مدلهای استاندارد DesertX و DesertX Rally که در مسیر بدنام Erzbergrodeo مورد آزمایش قرار گرفت، به فروش میرسد.
در مورد قیمت، خب، این یک دوکاتی است، بنابراین قرار نیست ارزان باشد. اما درعین حال، با توجه به امکاناتی که ارائه میدهد، آنقدر هم گران نیست.
با قیمت خرده فروشی پیشنهادی ۱۹۹۹۵ دلار، از نظر قیمتی نسبت به سایر موتورسیکلتهای ماجراجویانه پریمیوم، در سطح متوسط قرار دارد.
به علاوه، فوقالعاده زیبا به نظر میرسد و احتمالاً به شدت هم قدرت دارد.
مشخصات دوکاتی DesertX Discovery
مشخصه | مقدار |
---|---|
موتور | ۹۳۷ سی سی Testastretta 11° خنک شونده مایع |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۶۸ پوند فوت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
سیستم سوخت | انژکتور الکترونیکی |
سیستم خنک کننده | مایع |
جعبه دنده | ۶ سرعته دستی |
کلاچ | کلاچ خیس چند صفحه ای |
انتقال | زنجیر |
شاسی | فولاد لوله ای |
سیستم تعلیق جلو | تلسکوپیک ۴۶ میلی متری، ۱۷۰ میلی متر حرکت |
سیستم تعلیق عقب | تک شوک، ۱۵۰ میلی متر حرکت |
ترمز جلو | دیسک دوقلو ۳۲۰ میلی متری، کالیپر ۴ پیستونه شعاعی Brembo |
ترمز عقب | دیسک ۲۶۰ میلی متری، کالیپر ۲ پیستونه Brembo |
رینگ ها | آلومینیوم ریخته گری شده، جلو ۱۹ اینچ، عقب ۱۷ اینچ |
لاستیک ها | جلو ۹۰/۹۰-۱۹، عقب ۱۳۰/۸۰-۱۷ |
ارتفاع صندلی | ۸۷۰ میلی متر |
فاصله دو محور | ۱۵۶۰ میلی متر |
وزن (خشک) | ۲۰۵ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۲۱ لیتر (۵.۵۴ گالن) |
مصرف سوخت | ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (۴۷ مایل در هر گالن) |
قیمت | ۱۹۹۹۵ دلار آمریکا |