چهارشنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا پیتزاپزهای هیدروژنی می‌پزد!
تویوتا پیتزاپزهای هیدروژنی می‌پزد!

تویوتا پیتزاپزهای هیدروژنی می‌پزد!

۱۴۰۳-۰۴-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه 4

با اینکه تویوتا در سال ۲۰۲۳ جزو شلوغ‌ترین خودروسازان دنیا بود و ده‌ها محصول جدید به بازار عرضه کرد، اما این غول ژاپنی همچنان به دنبال نوآوری در زمینه‌های غیرخودرویی است. تویوتا به تازگی از ساخت اولین فر سنگی هیدروژنی دنیا خبر داده است.

به گزارش مجله ماشین، تویوتا برای ساخت این فر با شرکت ژاپنی رینای، تولیدکننده لوازم خانگی گازی، همکاری کرده است.

فر سنگی در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و بازدیدکنندگان را با پیتزا و کرواسان داغ پذیرایی کرد.

این ابتکار تویوتا به خصوص بین کودکان بسیار محبوب شد. در حال حاضر کارکنان تویوتا از این فر در طول روز کاری برای تهیه پیتزا و کرواسان استفاده می‌کنند.

تویوتا پیتزاپزهای هیدروژنی می‌پزد!

هیدروژن دمای احتراق بالایی دارد و در هنگام سوختن با اکسیژن ترکیب شده و بخار آب تولید می‌کند. این بخار باعث می‌شود غذا در بیرون ترد و در داخل آبدار بماند.

برای مثال، قارچ و سبزیجات در این فر برشته نمی‌شوند، بلکه به سرعت پخته و طعم و رطوبت خود را حفظ می‌کنند.

با موفقیت فر سنگی هیدروژنی، تویوتا به سراغ ساخت دیگر وسایل آشپزی هیدروژنی رفت.

تویوتا پیتزاپزهای هیدروژنی می‌پزد!

اینگونه بود که گریل هیدروژنی متولد شد و در رویدادهای مختلف موتوراسپرت مورد تأیید تویوتا قرار گرفت.

پس از آن، کارکنان این شرکت یک کمادو (اجاق ژاپنی) هیدروژنی نیز ساختند.

شاید بعد از سوسیس کاری (ادویه کاری) فولکس‌واگن، عسل بنتلی و آسیاب فلفل پژو، حالا نوبت فر سنگی هیدروژنی تویوتا باشد.

هرچند فعلا امکان خرید این فر وجود ندارد، اما شاید در نمایشگاه خودروی بعدی ژاپن بتوانید پیتزا یا کرواسانی را امتحان کنید که با این فر پخته شده است.

تویوتا پیتزاپزهای هیدروژنی می‌پزد!

با اینکه تلاش‌های تویوتا در زمینه هیدروژن از نظر فروش چندان موفق نبوده است (خود تویوتا هم اذعان کرده که موفقیت‌آمیز نبوده)، اما این شرکت تسلیم نشده است.

میرای همچنان تولید می‌شود و سدان کروون نیز در ژاپن با پیشرانه هیدروژنی عرضه می‌گردد. علاوه بر این، مهندسان تویوتا با نمونه‌های اولیه GR یاریس H2 و GR کرولا H2 در حال بررسی موتورهای احتراقی سوزاننده هیدروژن هستند.

از طرف دیگر، تویوتا خودروی مسابقه‌ای GR H2 Racing را بر پایه هیدروژن طراحی کرده که قرار است در اواخر این دهه در کلاس جدید لمان H2 به رقابت بپردازد.

تویوتا همچنین شریک همکاری ب‌ام‌و است که از معدود خودروسازان معتقد به آینده‌ی خودروهای هیدروژنی در صنعت خودرو می‌باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×