سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
کونیگزگ جسکو اژدهایی که رکوردها را می‌بلعد

کونیگزگ جسکو اژدهایی که رکوردها را می‌بلعد

۱۴۰۳-۰۴-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه

کونیگزگ با رکورد قبلی خود در سرعت‌گیری 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت و توقف کامل، خداحافظی کرد.

به گزارش مجله ماشین، کمپانی کونیگزگ روز دوشنبه اعلام کرد که موفق شده است یک دستگاه جسکو را از حالت سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس به حالت توقف کامل در زمان فوق‌العاده سریع ۲۷.۸۳ ثانیه برساند.

این زمان، رکورد قبلی ثبت‌شده در سال ۲۰۲۳ توسط خودروی کونیگزگ جسکو Regera را با اختلاف ۰.۹۸ ثانیه پشت سر می‌گذارد.

این شرکت سوئدی سازنده ابرخودروها اعلام کرد Jesko Absolut همچنین رکورد سرعت‌گیری ۰ تا ۲۵۰ مایل بر ساعت و توقف کامل را نیز شکسته است و به این مهم در زمان ۲۸.۲۷ ثانیه (با اختلاف ۱.۳۳ ثانیه نسبت به رکورد Regera) دست یافته است.

این خودرو همچنین رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در رسیدن به سرعت‌های ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۸.۸۲ ثانیه و ۲۵۰ مایل بر ساعت در ۱۹.۲ ثانیه را نیز به ثبت رسانده است.

تمامی این چهار رکورد با حضور راننده تست کارخانه، آقای مارکوس لوند، در یک باند فرودگاه در Örebro سوئد در روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن به دست آمده‌اند.

کونیگزگ جسکو یکی از افراطی‌ترین ابرخودروهای حال حاضر کره زمین است. موتور ۵.۰ لیتری توئین-توربوی V8 این خودرو قادر به تولید ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت با سوخت E85 می‌باشد.

نیروی موتور از طریق گیربکسی با نام Light Speed Transmission (LST) به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این گیربکس ۹ سرعته از ۷ کلاچ برای تعویض دنده‌های فوق‌العاده سریع بهره می‌برد.

خودرویی که برای شکستن این رکوردها استفاده شد با سوخت E85 کار می‌کرد و به غیر از یک رول‌بار و صندلی راننده از مدل کونیگزگ One:1 که “مورد علاقه راننده” بوده، هیچ‌گونه تغییری نسبت به مدل استاندارد نداشت.

مدل Absolut که در این رکوردگیری استفاده شده است، برخلاف مدل استاندارد که دارای بال بزرگ و نیروی پایین‌برنده زیاد است، برای دستیابی به سرعت‌های بالاتر در مسیر مستقیم، نیروی مقاومت را به حداقل رسانده است.

در حالی که این رکورد بدون شک فوق‌العاده است، بنیانگذار شرکت، آقای Christian von Koenigsegg، بر این باور است که Jesko Absolut در صورت داشتن فضای کافی می‌تواند به سرعت‌های بالاتر از ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد.

بی‌صبرانه منتظر آزمایش این ادعا هستیم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×