شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » اولین واژگونی سایبرتراک تسلا: این حادثه به معنای نقص در طراحی است؟
اولین واژگونی سایبرتراک تسلا

اولین واژگونی سایبرتراک تسلا: این حادثه به معنای نقص در طراحی است؟

۱۴۰۳-۰۴-۱۲ زمان مطالعه: 1 دقیقه 4

یک دستگاه سایبرتراک تسلا در حال حرکت در جاده‌ای در ایالت می‌سی‌سی‌پی واژگون شد. در این حادثه، سه نفر از سرنشینان بدون آسیب از خودرو خارج شدند اما نفر چهارم با جراحات جزئی به بیمارستان منتقل گردید. گزارش‌ها حاکی از آن است که این اولین مورد واژگونی سایبرتراک به شمار می‌رود.

به گزارش مجله ماشین، خودروی سایبرتراک تسلا به استحکام بالا شهرت دارد. این خودرو می‌تواند در برابر گلوله، ساچمه‌های فولادی و حتی چوب بیسبال مقاومت کند؛ اما به نظر می‌رسد گاهی اوقات یک پیچ ساده هم می‌تواند برای آن چالش‌برانگیز باشد.

طبق گزارش‌ها، این سایبرتراک در حال حرکت به سمت شمال در جاده‌ی Mission 66 در شهر ویکسبورگ ایالت می‌سی‌سی‌پی، درست مقابل اتاق بازرگانی، نتوانسته به درستی پیچ بگیرد. هنوز اطلاعاتی در مورد علت دقیق حادثه در دست نیست.

با این حال، بقایای به جا مانده در جاده نشان می‌دهد که احتمالا راننده با سرعت بالا اقدام به پیچیدن کرده و در انجام این کار ناموفق بوده است.

اولین واژگونی سایبرتراک تسلا
اولین واژگونی سایبرتراک تسلا

در نتیجه، خودرو از خط وسط جاده عبور کرده، به شیب تند کنار جاده‌ی دیگر برخورد کرده و واژگون شده است. آتش‌نشانی ویکسبورگ ظرف چند دقیقه در محل حاضر شدند تا از آتش‌سوزی احتمالی این خودروی برقی جلوگیری کنند.

راننده نمی‌تواند سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD) را مقصر این حادثه بداند. با وجود اینکه سایبرتراک از قابلیت‌های FSD برخوردار است، اما این ویژگی هنوز برای این مدل فعال نشده است.

به گفته‌ی فردی که در حال فیلم‌برداری از صحنه‌ی حادثه بوده، یکی از سرنشینان با جراحات جزئی در بازو به بیمارستان نزدیک منتقل شده است.

اولین واژگونی سایبرتراک تسلا: این حادثه به معنای نقص در طراحی است؟
اولین واژگونی سایبرتراک تسلا

سه نفر دیگر از سرنشینان بدون آسیب از خودرو خارج شدند. خروج هر چهار سرنشین از خودرو قبل از رسیدن نیروهای امداد نشان می‌دهد که سلول ایمنی خودرو به درستی عمل کرده و از جان سرنشینان این وانت برقی محافظت کرده است.

جاده تا زمان انتقال خودرو با تریلر مسدود شده بود. با توجه به نوع حادثه‌ای که رخ داده، به نظر می‌رسد این سایبرتراک نیز به جمع سایبرتراک‌های توتال‌لاس (کاملا از کار افتاده) بپیوندد. پیش از این، دو مورد از این سایبرتراک‌ها را در بازار خودروهای اسقاطی مشاهده کرده‌ایم. یکی از این خودروها دچار سیل‌زدگی شده بود و دیگری نیز آسیب شدیدی در قسمت جلو دیده می‌شد.

با این حال، واژگونی این سایبرتراک در می‌سی‌سی‌پی، به هیچ وجه اولین حادثه‌ی مرتبط با سایبرتراک نیست. از زمان آغاز تحویل این خودرو توسط تسلا در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، چندین مورد تصادف برای آن گزارش شده است.

اولین واژگونی سایبرتراک تسلا: این حادثه به معنای نقص در طراحی است؟
اولین واژگونی سایبرتراک تسلا

اولین حادثه‌ی ثبت‌شده مربوط به اواخر سال گذشته است. طبق گزارش‌های پلیس، راننده‌ی یک تویوتا کرولا با گردش به راست به یک خاکریز برخورد کرده و پس از ورود مجدد به جاده، با یک سایبرتراک تصادف کرده است.

مدتی بعد، تصویری از این خودروی برقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر روی تابلو راهنمای روبه‌روی هتل بورلی هیلز در لس‌آنجلس سوار شده بود. گزارش شده بود که این خودرو تصادف کرده و قرار بوده جاستین بیبر با آن رانندگی کند. با این حال، با توجه به اینکه منبع این خبر پیش‌تر در مورد تصادف توسط یک دربان هتل دروغ گفته بود، صحت قسمت مربوط به جاستین بیبر تایید نشده است.

یک دستگاه سایبرتراک دیگر نیز پس از سقوط به داخل جوی آب، به طور کامل از URLException درآمده بود. در اثر این ضربه، درهای سمت سرنشین به طور کامل کنده شده بودند و کیسه‌های هوا در هر دو طرف خودرو باز شده بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×