شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » جشن دوگانه برای BYD: افتتاح کارخانه تایلند و تولید ۸ میلیونمین خودروی انرژی نو
جشن دوگانه برای BYD: افتتاح کارخانه تایلند و تولید 8 میلیونمین خودروی انرژی نو

جشن دوگانه برای BYD: افتتاح کارخانه تایلند و تولید ۸ میلیونمین خودروی انرژی نو

۱۴۰۳-۰۴-۱۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

۱۴ تیر ۱۴۰۳ برای شرکت BYD روز پر جشن خواهد بود. در این روز، همزمان با شروع تولید هشتمین میلیونمین خودروی انرژی نو این شرکت، کارخانه جدید تایلند نیز به بهره‌برداری می‌رسد. این خبر تنها چند روز پس از آغاز تولید در کارخانه ازبکستان BYD اعلام شده است.

به گزارش مجله ماشین، رسیدن به تولید یک میلیون خودروی انرژی نو در سال ۱۴۰۰ شمسی برای BYD سیزده سال به طول انجامید.

اما طی کمتر از ۴ ماه تعداد تولید این خودروها از ۷ میلیون به ۸ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

هفت میلیونمین خودروی BYD در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ از خط تولید خارج شد. همچنین لازم به ذکر است که کمتر از ۱۱ ماه پیش، در ۱۹ مرداد ۱۴۰۲، این شرکت موفق به تولید پنج میلیونمین خودروی خود شده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا خودروی شماره ۸ میلیون از خط تولید تایلند خارج خواهد شد یا اینکه آیا تولید در این کارخانه از روز چهارم تیرماه آغاز می‌شود.

کارخانه تایلند اولین کارخانه کاملا متعلق به BYD در خارج از چین است، در حالی که کارخانه ازبکستان یک سرمایه‌گذاری مشترک محسوب می‌شود.

ساخت این کارخانه در اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و در منطقه ویژه اقتصادی شرقی (EEC) در استان ریونگ واقع شده است.

این همان منطقه‌ای است که کارخانه GAC Aion قرار است اواخر همین ماه افتتاح شود.

با افزایش ظرفیت تولید، این کارخانه سالانه ۱۵۰ هزار خودرو تولید خواهد کرد. در ابتدا، خودروهای تولیدی برای تامین نیاز بازار داخلی تایلند به کار گرفته می‌شوند، اما بعداً این محصولات به کشورهای همسایه ASEAN و فراتر از آن نیز صادر خواهند شد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) شامل ده کشور عضو است: برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، ویتنام و تایلند. به احتمال زیاد این کارخانه بر تولید خودروهای فرمان راست تمرکز خواهد کرد.

کمتر از دو سال پس از امضای قرارداد خرید زمین و ساخت کارخانه با شرکت WHA در شهریور ۱۴۰۰، ساخت این کارخانه به پایان رسیده است.

شرکت BYD در سال ۱۳۹۹ شمسی با شروع فروش خودروی Atto 3 وارد بازار تایلند شد. تایلند هدف گذاری کرده است تا سال ۱۴۰۹ شمسی، ۳۰ درصد از کل خودروهای تولید شده در این کشور را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.

تعداد رو به رشدی از شرکت‌های چینی از جمله Great Wall، SAIC، Neta و GAC Aion (که پیش‌تر به آن اشاره شد) تایلند را برای احداث کارخانه‌های خود انتخاب کرده‌اند.

BYD همچنین در حال ساخت کارخانه‌های خودروسازی در مجارستان و برزیل است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×