سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
جهش ۸ درصدی فروش ولوو در خرداد

جهش ۸ درصدی فروش ولوو در خرداد / مدل های الکتریکی پیشتاز

۱۴۰۳-۰۴-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت ولوو کارز روز پنجشنبه اعلام کرد که فروش این شرکت در ماه خرداد با ۸ درصد افزایش به ۷۱,۵۱۴ دستگاه خودرو نسبت به خرداد سال گذشته رسیده است.

به گزارش مجله ماشین، این افزایش فروش با عملکرد قوی در بازارهای اروپا و آمریکای لاتین و همچنین تقاضای بالا برای مدل تمام الکتریکی جدید EX30 این خودروساز سوئدی تقویت شده است.

ولوو کارز که سهام عمده آن متعلق به شرکت چینی Geely Holding است، در بیانیه ای اعلام کرد که فروش مدل های تمام الکتریکی و هیبریدی شارژی ۴۱ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۴۸ درصد از کل فروش جهانی خودروهای این شرکت را تشکیل می دهد.

این شرکت در بیانیه خود گفت: «با پایان یافتن خرداد، آمار فروش این ماه گواه بر موفقیت اقداماتی است که ما در راستای جهت گیری استراتژیک بلندمدت خود برداشته ایم و همچنین نشان دهنده تداوم تقاضا برای خودروهای ما است.»

فروش در اروپا، که بزرگترین بازار برای ولوو کارز به شمار می رود، در ماه خرداد با ۳۴ درصد افزایش به ۳۶,۴۷۴ دستگاه خودرو نسبت به سال گذشته رسید.

با این حال، فروش سالانه در بازار ایالات متحده با ۲۸ درصد کاهش به ۹,۳۰۴ دستگاه خودرو رسید. این شرکت اعلام کرد که این کاهش تا حدودی به دلیل اختلالات گسترده مرتبط با فناوری اطلاعات است که باعث توقف فعالیت های عادی در سراسر هزاران نمایندگی فروش این شرکت شده است.

کل فروش ولوو کارز در نیمه اول سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۳ با ۱۴ درصد افزایش به ۳۸۸,۰۷۳ دستگاه خودرو در سطح جهانی رسیده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×