شنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی جیلی گلکسی E5: برقی جدید با تمرکز بر بازارهای جهانی
جیلی گلکسی E5

معرفی جیلی گلکسی E5: برقی جدید با تمرکز بر بازارهای جهانی

۱۴۰۳-۰۴-۱۶ زمان مطالعه: 2 دقیقه 15

به گزارش مجله ماشین، جیلی گلکسی E5 با ارائه برد بالا، فضای داخلی جادار، طراحی مدرن و فناوری‌های جدید، به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار شاسی‌بلندهای برقی میان‌رده ظاهر می‌شود.

طراحی

جیلی گلکسی E5 یک شاسی‌بلند برقی با ابعاد ۴۶۱۵ در ۱۹۰۱ در ۱۶۷۰ میلی‌متر (طول، عرض، ارتفاع) و فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلی‌متر است.

طراحی جلو این خودرو با الهام از ببر، شامل جلوپنجره بسته‌ای است که به کاهش ضریب درگ کمک می‌کند.

دستگیره‌های درِ مخفی که در خودروهای برقی رایج است، در این خودرو نیز وجود دارد. در بخش عقب، چراغ‌های عقب پیوسته و اسپویلر روی درب صندوق عقب به چشم می‌خورد و در زیر خودرو شاهد محافظ کف هستیم.

جیلی گلکسی E5
جیلی گلکسی E5

فضای داخل

درون کابین، یک نمایشگر بزرگ لمسی شناور برای سیستم سرگرمی، پنل ابزار دیجیتال و نمایشگر هدآپ دیده می‌شود. فرمان این خودرو D شکل بوده و دو شاخه است.

پردازش سیستم سرگرمی بر عهده تراشه ۷ نانومتری Dragon Eagle-1 ساخت داخل است که سیستم‌عامل Flyme Auto ارائه‌شده توسط Meizu را اجرا می‌کند.

جیلی گلکسی E5
کابین جیلی گلکسی E5

این سیستم قابلیت هوش مصنوعی دارد و از کنترل صوتی، پیامک و موسیقی پشتیبانی می‌کند. با وجود ابعاد نسبتا جمع‌وجور، فضای داخلی خودرو بسیار جادار است و مساحت قابل استفاده به ۴.۰۳ متر مربع و مساحت نورگیر به ۳.۳۹ متر مربع می‌رسد.

همچنین، بهره‌وری فضا برابر با ۶۷.۲ درصد است.

مشخصات فنی

برد خودرو یکی از عوامل اصلی تمایز بین نسخه‌های مختلف گلکسی E5 است.

این خودرو با دو ظرفیت باتری متفاوت ۴۹.۵۲ و ۶۰.۲۲ کیلووات ساعت عرضه می‌شود که به ترتیب برد ۴۴۰ و ۵۳۰ کیلومتر را با توجه به استاندارد تست CLTC ارائه می‌دهند.

جیلی گلکسی E5 اولین خودرویی است که از نسل جدید باتری‌های لیتیوم آهن فسفات تیغه کوتاه آئگیس شرکت جیلی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، این خودرو از یکپارچه‌سازی باتری در اتاق (CTB) بهره می‌برد که به کاهش وزن و در عین حال افزایش استحکام خودرو کمک می‌کند.

جیلی ادعا می‌کند که توزیع وزن در جیلی گلکسی ۵۰:۵۰ است. این خودرو از سیستم کنترل لغزش G-TCS که توسط جیلی توسعه یافته استفاده می‌کند و به حفظ چسبندگی خودرو به جاده در هر شرایطی کمک می‌کند.

معرفی جیلی گلکسی E5: برقی جدید با تمرکز بر بازارهای جهانی
جیلی گلکسی E5

تنها یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۶۰ کیلووات برای جیلی گالاکسی E5 در نظر گرفته شده است.

این پیشرانه یک سیستم محرک الکتریکی هوشمند ۱۱ در ۱ است که شامل ۱۱ جزء اصلی مانند موتور، کنترل‌های الکترونیکی و گیربکس در یک سیستم واحد می‌شود. حجم این سیستم تنها ۷۲ لیتر و وزن آن ۷۹.۸ کیلوگرم است.

بازده کلی این سیستم ۹۰.۰۴ درصد اعلام شده و حداقل مصرف برق آن تنها ۱۱.۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر است. کارایی ارتباط بالا و واکنش سریع توان از تراشه قدرتی Infineon TC397 که بخشی از سیستم محرک الکتریکی هوشمند ۱۱ در ۱ گلکسی است، حاصل می‌شود.

سیستم بازیافت انرژی هوشمند چهار سرعته در این خودرو به کار گرفته شده که با در نظر گرفتن عواملی مانند فاصله خودرو، میزان ترافیک و غیره، تغییر خطی مداوم نیروی ترمز را به صورت لحظه‌ای حفظ می‌کند تا از بروز حالت تهوع در سرنشینان جلوگیری شود.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۶.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. گالاکسی E5 بر روی پلتفرم GEA (معماری الکتریکی جیلی) ساخته شده که از پلتفرم SEA (معماری تجربه پایدار) جیلی مشتق شده است.

نسخه‌های راست‌گرد و بازارهای صادراتی

همانطور که اشاره شد، تست‌های نسخه‌های راست‌گرد جیلی گلکسی E5 به طور همزمان در حال انجام است.

بنابراین انتظار می‌رود صادرات این خودرو طی سال آینده آغاز شود و بازارهای جنوب شرق آسیا و استرالیا به عنوان گزینه‌های اولیه برای عرضه در نظر گرفته شوند.

خودروی برقی جیلی گلکسی E5 با باتری لیتیوم آهن فسفات نسل جدید آئگیس، رسما پیش‌فروش خود را با قیمتی بین ۱۲۳,۰۰۰ تا ۱۵۷,۰۰۰ یوآن (حدود ۱۶,۹۰۰ تا ۲۱,۶۰۰ دلار آمریکا) آغاز کرد.

عرضه و تحویل این خودرو برقی که در پنج مدل مختلف ارائه می‌شود، از ماه آگوست آغاز خواهد شد.

جدول مشخصات

مشخصهمقدار
نوع خودروشاسی بلند برقی
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع)۴۶۱۵ میلی‌متر، ۱۹۰۱ میلی‌متر، ۱۶۷۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۷۵۰ میلی‌متر
وزن(بدون مشخص شدن نوع باتری)
ظرفیت باتری۴۹.۵۲ کیلووات ساعت یا ۶۰.۲۲ کیلووات ساعت
برد (CLTC)۴۴۰ کیلومتر یا ۵۳۰ کیلومتر
نوع موتورالکتریکی
قدرت موتور۱۶۰ کیلووات
گشتاور موتور؟
شتاب صفر تا صد۶.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
نوع سیستم انتقال قدرتتک دیفرانسیل جلو
اندازه رینگ؟
نوع تایر؟
مصرف برق۱۱.۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق؟
سیستم ترمزدیسکی در جلو و عقب
سیستم‌های ایمنیABS، EBD، ESP، TCS، BAS، HAS، TPMS
امکانات رفاهینمایشگر لمسی مرکزی، پنل ابزار دیجیتال، نمایشگر هدآپ، فرمان D شکل، سیستم صوتی، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی، سانروف، دوربین‌های ۳۶۰ درجه، سنسور پارک

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×