فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴: همیلتون با نهمین پیروزی در بریتانیا، رکورد را شکست
فهرست مطالب:
گزارش مسابقه فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴
پس از دو سال و نیم دوری از سکوی قهرمانی، لوئیس همیلتون با کسب نهمین پیروزی به یادماندنی در گرندپری بریتانیا و ثبت رکوردی جدید برای بیشترین برد در یک گرندپری خاص، به بالاترین جایگاه بازگشت. همیلتون، در شرایط آب و هوایی متغیر و چالشبرانگیز سیلورستون، با مدیریت عالی رانندگی، عبور از بارشهای ناگهانی باران، انتخابهای حیاتی لاستیک و مهار حملههای بعدی مکس ورشتپن، به صد و چهارمین برد خود در فرمول یک و اولین برد خود از گرندپری عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱ دست یافت.
همیلتون بعد از مسابقه با چشمانی پر از اشک گفت: «نمیتونم جلوی گریه کردنم رو بگیرم. فکر میکنم از سال ۲۰۲۱ تا حالا، هر روز بلند میشدم و تلاش میکردم تا مبارزه کنم، تمرین کنم… از همه افراد این تیم، همه افراد در مرسدس و تمام شرکایمان بسیار سپاسگزارم. و فقط میخوام از همه شما که امروز اینجا هستید تشکر کنم. و بعد هم از همه طرفداران فوقالعادهمون. من میتونستم شما رو دور به دور ببینم که نزدیک میشدم، و هیچ حسرتی وجود نداره که بگم تموم کردن مسابقه در اینجا با این جایگاه، بهترین احساس دنیاست.»
با خاموش شدن چراغها در شروع مسابقه، جورج راسل، نفر اول خط استارت، به خوبی شروع کرد و پیش از همیلتون پیشتاز شد. ورشتپن نیز شروع خوبی داشت و با مشکل نوریس برای چسبندگی در ردیف جلو، راننده هلندی در پیچهای ۳ و ۴ به مقام سوم رسید. پشت سر چهار نفر برتر، اسکار پیاستری از مکلارن در جایگاه پنجم قرار گرفت، اما نیکو هولکنبرگ از رده ششم به رده نهم سقوط کرد و شارل لکلرک از فراری از جایگاه یازدهم به رده هشتم صعود کرد.
با نزدیک شدن باران و با مدیریت دقیق رانندگان برای عمر لاستیکهای اولیهشان در صورت نیاز به یک دوره طولانی قبل از هوای بارانی، ترتیب در جلو ثابت ماند. در دور ۱۴، راسل ۱.۵ ثانیه جلوتر از همیلتون بود، در حالی که ورشتپن که با مشکل کمبود سرعت مواجه بود، اجازه داد فاصله با خودروهای مرسدس به ۴.۵ ثانیه برسد. نوریس با اختلاف کمی کمتر از یک ثانیه پشت سر ردبول قرار داشت و پیاستری همچنان در جایگاه پنجم و جلوتر از فراریهای کارلوس ساینز و لکلرک بود.
در دور ۱۵، نوریس نزدیک شد و در مسیر استو از ورشتپن سبقت گرفت تا به جایگاه سوم بازگردد. سرعت راننده ردبول در حال کاهش بود و در دور ۱۷، پیاستری همان حرکت را در استو انجام داد و ورشتپن به رده پنجم سقوط کرد، زیرا باران در سراسر سیلورستون شروع به باریدن کرد.
در جلو، راسل در شرایط سخت و خطرناک شروع به مشکل کرد و در دور ۱۸، همیلتون با سرعت از کنار همتیمیاش گذشت تا پیشتاز شود. راسل سعی کرد مبارزه کند و در نتیجه در شروع دور ۱۹ هر دو در پیچ ۱ خارج از مسیر مسابقه رفتند. این به نوریس اجازه داد تا از راسل عبور کند و در دور بعد، راننده مکلارن در خط مستقیم استارت از همیلتون سبقت گرفت تا پیشتاز شود.
بیشتر بخوانید: فیلم فرمول یک با بازی برد پیت عنوان و پوستر رسمی خود را دریافت کرد
به نظر میرسید مکلارنها اکنون چسبندگی زیادی در دست دارند و با شروع پیشتازی نوریس، پیاستری از هر دو مرسدس سبقت گرفت تا به مقام دوم برسد.
در عقبتر، فراری روی بارش شدیدتر باران زودتر از حد انتظار قمار کرد و لکلرک را برای لاستیکهای اینترمدییت به پیتبان فرستاد. این حرکت توسط ردبول در عقبتر، فراری روی بارش شدیدتر باران زودتر از حد انتظار قمار کرد و لکلرک را برای لاستیکهای اینترمدییت به پیتبان فرستاد. این حرکت توسط ردبول نیز تکرار شد، به امید اینکه بارش شدید باران سرجیو پرز را که در رده شانزدهم قرار داشت، به ردههای بالاتر جدول بفرستد. اما با فروکش کردن باران، هر دو راننده به شدت تحت تاثیر سرعت کندتر لاستیکهای اینتر قرار گرفتند و شانس کسب امتیاز قابل توجهی را از دست دادند.
دومین بارش شدید باران در نهایت در دور ۳۲ از راه رسید و ورشتپن و ساینز از این فرصت استفاده کردند و برای لاستیکهای اینترمدییت پیش از سایر رانندگان به پیتبان رفتند. نوریس، که از رده اول پیشتاز بود، در پایان دور ۲۷ برای تعویض لاستیک راهی پیتبان شد و هر دو مرسدس نیز به دنبال او راهی پیتلان شدند. این موضوع به طور موقت پیاستری را با لاستیکهای مدیوم به صدر جدول فرستاد، اما راننده استرالیایی در دور بعد برای تعویض لاستیک به پیتبان رفت و پس از بازگشت به مسابقه به رده ششم سقوط کرد.
راسل که به دلیل ترافیک در پیتبان زمان از دست داده بود، در رده چهارم قرار گرفت و پس از آن ساینز در رده پنجم قرار گرفت. با این حال، مسابقه راسل به زودی به پایان رسید. در دور ۳۴، مرسدس به او دستور داد به دلیل مشکل در سیستم خنک کننده آب، از مسابقه کنارهگیری کند. این اتفاق ساینز را به رده چهارم ارتقا داد و او را ۹ ثانیه پشت سر ورشتپن قرار داد.
با ورود به سومین بخش مسابقه، شرایط جوی رو به بهبودی گذاشت و این موضوع باعث شد رانندگان به استفاده مجدد از لاستیکهای خشک روی بیاورند. در دور ۳۸، همیلتون و ورشتپن برای تعویض لاستیک اقدام کردند. همیلتون لاستیکهای سافت را انتخاب کرد، در حالی که ورشتپن به سراغ لاستیکهای هارد رفت. نوریس، که در رده سوم قرار داشت، تصمیم گرفت لاستیکهای خود را حفظ کند و این تاخیر به شدت به او ضربه زد. او در دورهای ورودی به پیتبان کندتر بود و سپس در پیتبان نیز زمان از دست داد. با بازگشت به مسابقه، نوریس به رده ششم سقوط کرد.
همیلتون با انتخاب لاستیکهای سافت، سرعت بیشتری پیدا کرد و به سرعت به نوریس نزدیک شد. در دور ۴۸، او در خط مستقیم هنگر از نوریس سبقت گرفت و سپس در پیچ استو از او عبور کرد تا به رده سوم صعود کند.
ورشتپن که لاستیکهای هارد را انتخاب کرده بود، در دورهای اولیه سرعت کمتری داشت، اما به تدریج سرعت خود را افزایش داد و به دنبال همیلتون بود. با رسیدن به دور ۵۱، او فقط ۳ ثانیه از راننده مرسدس عقب بود. با این حال، در دورهای پایانی، همیلتون با حفظ برتری خود، نهمین پیروزی خود در گرندپری بریتانیا و ۱۰۴مین پیروزی خود در فرمول یک را به دست آورد.
این پیروزی برای همیلتون از جهات مختلف حائز اهمیت بود. این اولین پیروزی او از زمان گرندپری عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱ بود و به او کمک کرد تا رکورد بیشترین برد در یک گرندپری خاص را به نام خود ثبت کند. این پیروزی همچنین نشاندهنده بازگشت او به فرم ایدهآلش بود و امیدها را برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل زنده نگه داشت.
در ردههای بعدی، پیاستری رده چهارم را از آن خود کرد و پس از او ساینز و نیکو هولکنبرگ از هاس قرار گرفتند. لنس استرول و فرناندو آلونسو از استون مارتین به ترتیب ردههای هفتم و هشتم را کسب کردند. الکس البون از ویلیامز در رده نهم قرار گرفت و یوما سونودا از ردبول تنها امتیاز باقیمانده را در رده دهم به دست آورد.
نتایج تعیین خط فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴
جورج راسل در یک رقابت تماشایی، همتیمی خود در مرسدس، لوئیس همیلتون، و هموطنش، لاندو نوریس از مکلارن را پشت سر گذاشت و برای گرندپری بریتانیا به مقام اول (پول پوزیشن) دست یافت. مکس ورستپن، صدرنشین ردهبندی رانندگان، به دلیل آسیب دیدگی کف خودرو که در اوایل دور تمرینی برایش پیش آمد، از شانس سکو سکوت کرد و مسابقه را از رده چهارم آغاز خواهد کرد.
شروع بارانی و انتخابهای استراتژیک
با شروع مرحله اول انتخابی (Q1) در پیستی مرطوب و با لاستیکهای اینترمیدیِت، ورستپن با ثبت زمان ۱:۳۷.۵۱۸ در صدر قرار گرفت و نوریس با اختلاف یک دهم ثانیه در رتبه دوم جای گرفت. اما راسل با دور دوم خود به سرعت جایگاه آنها را به خود اختصاص داد. با خشک شدن تدریجی مسیر، شارل لکلرک به سرعت برای تعویض لاستیک به پیتوالان رفت و از تایرهای نرم (سافت) استفاده کرد.
این حرکت، سرجیو پرز از ردبول را نیز به انجام همین کار ترغیب کرد، اما او در پیچ کوپس با لغزش بیش از حد خودرو مواجه شد و با وجود اینکه توانست کنترل اولیه را به دست آورد، در خروج از پیچ از مسیر منحرف شده و به تله شن برخورد کرد. با خروج پرز از دور و برافراشته شدن پرچم قرمز، دور اول متوقف شد.
بازگشت به مسابقه و حذف غیرمنتظره
پس از توقف ۹ دقیقهای، دور اول با استفاده تمامی رانندگان از لاستیکهای نرم از سر گرفته شد. اسکار پیاستری از مکلارن با ثبت زمان ۱:۳۰.۸۹۵ پیشتاز شد، اما ورستپن تقریباً سرنوشتی مشابه همتیمی خود داشت. لغزش ناگهانی خودرو در پیچ کوپس، او را از مسیر خارج کرد و با اینکه توانست به مسیر بازگردد، برخورد با تله شن باعث آسیب به کف خودرو شد که تأثیر زیادی بر عملکرد او در ادامه دور انتخابی گذاشت.
با بهبود زمان سایر رانندگان، ورستپن به رتبههای پایین سقوط کرد و با نزدیک شدن به پایان زمان دور، مجبور به تلاش مجدد شد. در حالی که همیلتون پیش از راسل، لکلرک و ساینز در صدر قرار گرفت، قهرمان جهان با زمان نسبتاً ضعیف ۱:۳۱.۲۴۲ در رده یازدهم قرار گرفت.
حذف لکلرک و نبرد برای ردههای بالاتر
در این مرحله، والتری بوتاس از سائوبر، کوین مگنوسن از هاس، استبان اُکون از آلپاین، چکو پرز و پیر گاسلی از تیم دوم آلپاین از دور انتخابی حذف شدند.
در ابتدای مرحله دوم انتخابی (Q2)، نوریس با ثبت زمان ۱:۲۷.۴۳۲ در صدر قرار گرفت و با اختلاف یک دهم ثانیه از کارلوس ساینز از فراری پیشی گرفت. ورستپن همچنان با مشکل روبرو بود و پس از کسب رتبه چهارم با زمان ۱:۲۷.۷۹۹، با ماندن دیگر رانندگان در مسیر و بهبود زمان آنها، به رده دهم سقوط کرد. سرنوشت دور دوم ورستپن نیز مشابه بود و پس از صعود اولیه به رده سوم، در نهایت به رتبه ششم رسید، در حالی که نوریس قبل از راسل و فرناندو آلونسو به مقام اول دست یافت.
اما در حالی که ورستپن از حذف شدن در دور دوم در امان ماند، لکلرک نتوانست از این سرنوشت فرار کند و با مشکل کوبش (پورپوزینگ) در خودروی فراری، با زمان ۱:۲۷.۰۹۷ در رده یازدهم و پشت سر لوگان سارجنت از ویلیامز، یوکی تسونودا از ردبول، ژو گوانیو از سائوبر و دنیل ریکاردو از ردبول دوم قرار گرفت.
نبرد نفسگیر برای پول پوزیشن
در دور نهایی انتخابی (Q3)، راسل تنها با ۰.۰۰۶ ثانیه از نوریس پیش بود، در حالی که همیلتون و پیاستری نیز در نبردی نزدیک برای کسب مقام اول حضور داشتند. با توجه به رده پنجم ورستپن، این رقابت به یک دوئل بین مرسدس و مکلارن تبدیل شده بود.
نه همیلتون و نه راسل در بخشهای ابتدایی دور نهایی نتوانستند زمان خود را ارتقا دهند، اما هر دوی آنها در بخشهای پایانی دور عملکرد بهتری ارائه دادند. همیلتون که اولین رانندهای بود که از خط عبور کرد، با زمان ۱:۲۵.۹۹۰ در صدر قرار گرفت. با این حال، راسل در حال راندنی سریع بود و زمانی که نوریس در پیچ ۱۴ اشتباه کرد، راسل با ثبت زمان ۱:۲۵.۸۱۹ توانست به سومین پول پوزیشن خود در فرمول یک دست یابد.
نوریس جایگاه خود را در بین سه نفر برتر حفظ کرد، اما نتوانست در دور نهایی زمان خود را ارتقا دهد و به همین دلیل یک رده به عقب رانده شد و در کنار همیلتون و در ردیف دوم قرار گرفت. در پشت رانندگان ردبول، پیاستری در رده پنجم پیش از نیکو هولکنبرگ قرار گرفت، در حالی که ساینز رده هفتم را از آن خود کرد و در کنار لنس استرول از استون مارتین، الکس البون از ویلیامز و فرناندو آلونسو راننده دوم استون مارتین قرار گرفت.
دور سوم تمرین فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴
جورج راسل، راننده مرسدس، با ثبت زمان ۱:۳۷.۵۲۹ ثانیه، در یک جلسه تمرین نهایی بارانی جایزه بزرگ بریتانیا، با اختلاف ناچیز ۰.۰۳۵ ثانیه از هم تیمی خود در مرسدس، لوئیس همیلتون، پیشی گرفت. لاندو نوریس از تیم مکلارن با اختلاف ۰.۱۸۵ ثانیه نسبت به راسل در رده سوم قرار گرفت.
بارش شدید باران قبل از شروع تمرین نهایی، باعث ایجاد آبگرفتگی قابل توجه در پیست شد و با پیشبینی بازگشت شرایط بارانی، تمام رانندگان در طول تمرین از لاستیکهای میانی پیرلی استفاده کردند.
وخامت شرایط با اسپین مکس ورشتپن، صدرنشین ردهبندی قهرمانی جهان، در خروجی پیچ بروکلندز و خروج چارلز لکلرک از فراری در پیچ پرسرعت کوپس، برجسته شد.
در حالی که هر دوی آنها توانستند به مسیر ادامه دهند، پیست برای پیر گسلی راننده تیم آلپاین بیش از حد غیرقابل پیشبینی بود. گسلی در پیچ ویل از مسیر خارج شد و خودروی او در تله شن گیر کرد. پرچمهای قرمز به اهتزاز درآمدند و تمرین متوقف شد.
پس از هفت دقیقه تأخیر، چراغ سبز در انتهای خط pit روشن شد و رانندگان فرصت دیگری برای آزمایش شرایطی را پیدا کردند که اکنون رو به بهبود بود.
اسکار پیاستری از مکلارن اولین کسی بود که از چسبندگی بهتر استفاده کرد و بیش از دو ثانیه نسبت به زمان ثبتشده توسط یوکیتسونودا قبل از توقف تمرین (۱:۴۷.۰۸۰) زمان بهتری را ثبت کرد.
پس از آن، زمانها به سرعت پایین آمدند. راسل پیش از لکلرک و ورشتپن که به صدر جدول رسیدند، پیشتاز شد. اما سپس همیلتون با ثبت زمان ۱:۳۹.۵۴۶ ثانیه پیش از شروع بارش مجدد باران، از همه آنها جلو زد.
همیلتون بار دیگر زمان خود را به ۱:۳۸.۰۶۵ ثانیه بهبود بخشید، اما راسل با زمان نهایی ۱:۳۷.۵۲۹ ثانیه او را پشت سر گذاشت.
همیلتون در تلاش برای پاسخگویی، زمان ۱:۳۷.۵۶۴ ثانیه را ثبت کرد، اما این زمان تنها برای کسب جایگاه دوم کافی بود.
نوریس با اختلاف ۰.۱۸۵ ثانیه نسبت به راسل، سومین زمان سریع را ثبت کرد و تقریباً نیم ثانیه از کارلوس ساینز در رده چهارم جلوتر بود. ورشتپن در رده پنجم و بالاتر از لکلرک و پیاستری به کار خود پایان داد.
فرناندو آلونسو از استون مارتین با ثبت یک دور خوب در دقایق پایانی، خود را به رده هشتم رساند و بالاتر از سرجیو پرز، راننده دوم ردبول قرار گرفت. نیکو هولکنبرگ از هاس با اختلاف ۱.۸ ثانیه نسبت به راسل، این رده را تکمیل کرد.
دور دوم تمرین فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴
لاندو نوریس، رانندهی جوان و بااستعداد تیم مکلارن، همچنان روزهای درخشانی را سپری میکند.
او که در دور اول تمرین آزاد فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴ نیز صدرنشین شده بود، در دور دوم هم با اختلاف قابل توجهی نسبت به همتیمی خود، اسکار پیاستری، به مقام اول رسید تا مکلارن یک-دو کند.
سرجیو پرز، رانندهی مکزیکی ردبول، در ردهی سوم قرار گرفت اما مکس ورشتپن، صدرنشین ردهبندی رانندگان، نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در جایگاه هفتم به کار خود پایان داد.
در ابتدای دور دوم، این ورشتپن بود که با لاستیکهای مدیوم، زمان ۱:۲۷.۸۳۱ را ثبت کرد و پیشتاز شد. شارل لکلرک از فراری و لوئیس همیلتون از مرسدس به او نزدیک شدند، اما هر دو با اختلاف بیش از دو دهم ثانیه از رانندهی ردبول عقب ماندند.
ورشتپن سپس به لاستیکهای نرم تغییر داد و زمان ۱:۲۷.۲۳۳ را ثبت کرد. جورج راسل از مرسدس همچنان با لاستیکهای مدیوم به میدان میرفت و توانست به اختلاف سه دهم ثانیهای با ورشتپن برسد، اما لکلرک با لاستیکهای نرم، جایگاه اول را از ورشتپن گرفت. با این حال، خطای لکلرک در پیچ ماگوتس/بکتس باعث شد تا نیکو هولکنبرگ از هاس با زمان ۱:۲۶.۹۹۰ صدرنشین شود.
اما رانندگان مکلارن حرفهای زیادی برای گفتن داشتند. در ابتدا پیاستری با اختلاف ۰.۱۱ ثانیه نسبت به هولکنبرگ در ردهی اول قرار گرفت، اما در نهایت این لاندو نورس بود که با زمان ۱:۲۶.۵۴۹ به عنوان نفر اول شناخته شد. پرز نیز با ثبت زمان ۱:۲۶.۹۸۳، جایگاه سوم را از آن خود کرد. اختلاف او با نورس، ۰.۴۳۴ ثانیه بود، در حالی که ورشتپن همتیمی او، با قرار گرفتن در ردهی هفتم، عملکرد ضعیفی از خود نشان داد.
بیشتر بخوانید: طرح جدید ردبول RB20 برای فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴
با نزدیک شدن بارش باران، تیمها لاستیکهای خود را عوض کردند و دورهای زمانگیری با لاستیک نرم به پایان رسید. تیمها با تمرکز بر دورهای بلند و جمعآوری اطلاعات، دیگر به دنبال ثبت زمانهای خیرهکننده نبودند. با شروع بارش باران در پنج دقیقهی پایانی، زمانگیری به طور کامل متوقف شد.
با وجود زمان نه چندان درخشان ابتدایی ورشتپن با لاستیکهای نرم، او توانست در ردهی هفتم باقی بماند. کارلوس ساینز از فراری هشتم شد و لانس استرول از استون مارتین و جورج راسل از مرسدس به ترتیب در جایگاههای نهم و دهم قرار گرفتند.
دور اول تمرین فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴
لاندو نورس، راننده تیم مکلارن، در دور تمرینی اول برای فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴، با اختلاف یکدهم ثانیه از لانس استرول از استون مارتین به مقام اول رسید. اما برای مکلارن مشکلاتی هم به وجود آمد، چرا که اسکار پیاستری، راننده رده سوم، به دلیل مشکلات هیدرولیک در میانهی مسیر مجبور به توقف شد. مکس ورشتپن، صدرنشین ردهبندی رانندگان، در جایگاه چهارم قرار گرفت.
این دور تمرینی با حضور الیور برمن، رانندهی جوان فراری که به تازگی به عنوان رانندهی ۲۰۲۵ تیم هاس معرفی شده بود، در کنار تعدادی از رانندههای ذخیرهی دیگر آغاز شد. همچنین ایزاک حاجر جانشین سرجیو پرز در ردبول، فرانکو کولاپینتو جانشین لوگان سارجنت در ویلیامز و جک دوهان جانشین پیر گسلی در آلپاین بودند.
در اوایل دور تمرینی، این ورشتپن بود که پیشتاز بود. او با ثبت زمان ۱:۲۹.۹۰۶ با لاستیکهای هارد در ردهی اول قرار گرفت و از فرناندو آلونسو و شارل لکلرک از استون مارتین و فراری سبقت گرفت.
سپس یوکی تسونودا از ردبول با اختلاف ۰.۰۴۲ ثانیه به صدر رسید، اما لوئیس همیلتون، اسطورهی بریتانیایی مرسدس، بار دیگر زمان را به ۱:۲۹.۰۳۵ کاهش داد و فاصلهی هشت دهم ثانیهای با تسونودا ایجاد کرد.
با این حال، حضور همیلتون در ردهی اول دیری نپایید، چرا که جورج راسل، همتیمی و هموطن او، با ثبت زمان ۱:۲۸.۸۸۸ صدرنشین شد.
پرچمهای قرمز به دلیل توقف خودروی یوبی تسونودا از ردبول در محوطهی شنی لوفیلد به اهتزاز درآمد. او در پیچ قبلی تعادل خود را از دست داد و با خارج شدن کنترل خودرو از مسیر مسابقه خارج شد و مجبور به ترک دور تمرینی شد.
پس از هشت دقیقه تأخیر برای بیرون کشیدن خودروی ردبول از مسیر، مسابقه از سر گرفته شد و راسل به سرعت به پیست بازگشت و زمان خود را بهبود بخشید. این رانندهی بریتانیایی با لاستیکهای هارد در دو ردهی دوم و سوم سریعترین زمان را ثبت کرد و زمان را به ۱:۲۸.۱۵۶ کاهش داد، در حالی که ورشتپن با ثبت زمان بنفش در ردهی اول، با اختلاف دو دهم ثانیه در ردهی دوم قرار گرفت.
با گذشت ۲۰ دقیقه، برمن اولین رانندهای بود که از لاستیکهای نرم استفاده کرد و رانندهی هاس به ردهی پنجم، با اختلاف نیم ثانیه با زمان ثبتشدهی راسل با لاستیکهای هارد، صعود کرد. با این حال، راسل همچنان در حال افزایش سرعت بود و پس از یک دور خنککننده، زمان ۱:۲۸.۰۴۶ را ثبت کرد که زمان جدید او برای کسب ردهی اول محسوب میشد.
اما راسل برای مدت کوتاهی جای خود را به همیلتون داد، که ۰.۰۰۳ ثانیه سریعتر حرکت کرد، با این حال، بهترین زمان با لاستیکهای هارد در این دور تمرینی توسط کارلوس ساینز با زمان ۱:۲۷.۹۲۵ به ثبت رسید که او را در صدر جدول قرار داد.
با باقی ماندن ۲۵ دقیقه، ورشتپن از لاستیکهای مدیوم استفاده کرد و زمان ۱:۲۷.۷۶۴ را ثبت کرد تا ساینز را کنار بزند. راسل نیز از لاستیکهای دورهی زرد استفاده کرد و با زمان ۱:۲۷.۷۷۴، ۰.۰۱ ثانیه عقبتر از ورشتپن، در ردهی دوم قرار گرفت. شارل لکلرک از فراری با اختلاف یکدهم ثانیه در ردهی سوم و ساینز در جایگاه چهارم جای گرفتند.
پس از آن پیاستری اولین رانندهی پیشتاز بود که از لاستیکهای نرم استفاده کرد و با زمان ۱:۲۷.۶۳۱ در ردهی اول جدول قرار گرفت. او با لاستیکهای نرم ۰.۰۹۸ ثانیه از ورشتپن جلوتر بود.
نورس و استرول نیز از لاستیکهای نرم استفاده کردند و نورس با زمان ۱:۲۷.۴۲۰ در ردهی اول جدول قرار گرفت. با این حال، پیاستری دچار مشکل شد. رانندهی استرالیایی با سرعت کمی حرکت میکرد و از طریق بیسیم اعلام کرد که فرمان هیدرولیک او از کار افتاده است. او تلاش کرد تا خودروی مکلارن خود را به پیتلین بازگرداند، اما مجبور شد کمی قبل از ورودی پیتلین توقف کند.
با توجه به اینکه تعداد کمی از رانندگان ردههای اول از لاستیکهای نرم استفاده میکردند، نورس در صدر جدول باقی ماند و پس از او استرول و پیاستری قرار گرفتند. ورشتپن در جایگاه چهارم، پیش از راسل و آلونسو قرار گرفت. همیلتون در ردهی هفتم و پس از او لکلرک، ساینز و استبان اوکن از آلپاین در ردههای هشتم تا دهم قرار گرفتند.