جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آریل نوماد ۲: طعم واقعی آفرود را با این هیولا بچشید!
آریل نوماد 2

معرفی آریل نوماد ۲: طعم واقعی آفرود را با این هیولا بچشید!

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ زمان مطالعه: 2 دقیقه 6

آریل نوماد 2 یک خودروی آفرود منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است که با ترکیب عملکرد باورنکردنی، هندلینگ چابک و طراحی جسورانه، تجربه‌ای رانندگی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. با وجود قیمت بالا، این خودرو برای رانندگانی که به دنبال یک وسیله نقلیه خاص و قدرتمند برای کاوش در دنیای اطراف خود هستند، یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود.

به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی آریل موتور که در زمینه ساخت خودروهای خاص و همه‎‌جارو تخصص دارد، نسل دوم خودروی ماجراجوی نوماد را معرفی کرد.

این خودرو تقریبا به طور کامل جدید است و تنها سه قطعه از نسل قبلی به آن راه پیدا کرده است. مهم‌ترین تغییر در این خودرو مربوط به بخش فنی آن است.

در حالی که نسل اول نوماد از موتور ۲.۴ لیتری K24 هوندا با سوپرشارژر استفاده می‌کرد، مدل جدید به سراغ موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ از فورد فوکوس ST رفته است.

 آریل نوماد 2
نمای عقب آریل نوماد ۲

این موتور قدرتی برابر با ۳۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۲۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. همانطور که از این ارقام مشخص است، موتور دست‌کاری شده است، چرا که آریل این پیشرانه‌ی چهار سیلندر هاچ‌بک داغ را برای باگی جدید مجاز به تردد در جاده بهینه کرده است.

این ارتقای قدرت، به معنای افزایش ۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۹ نیوتن‌متر گشتاور نسبت به مدل قبلی است.

با این حال، نوماد ۲ با یک ECU قابل تعویض با سه حالت مختلف ارائه می‌شود. به جز مدل با بالاترین قدرت، مدل‌های دیگری با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر (میانی) و ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر (پایه) نیز وجود دارند.

از آنجایی که این خودرو بدنه‌ی بسیار سبکی دارد، وزن کلی آن نیز بسیار پایین است. نوماد ۲ تنها ۷۱۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند ظرف مدت ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

 آریل نوماد 2
آریل نوماد ۲

بدیهی است که هدف از ساخت این خودرو شکستن رکورد در پیست نوربرگ‌رینگ نبوده است، اما مطمئناً یکی از سریع‌ترین خودروها در مسیرهای خارج جاده‌ای به شمار می‌رود.

این خودروی آفرود کوچک با فاصله‌ی بین دو محور ۲.۳۹ متری، تنها ۳.۴۰ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۴۷ متر ارتفاع دارد.

این دو-نفره برای مقابله با سخت‌ترین مسیرها طراحی شده است و زوایای ورود و خروج به ترتیب ۴۸ و ۶۴ درجه را ارائه می‌دهد.

معرفی آریل نوماد 2: طعم واقعی آفرود را با این هیولا بچشید!
آریل نوماد ۲

نوماد ۲ روی چرخ‌های ۱۶ اینچی با لاستیک‌های یوکوهاما Geolandar A/T 235/70R16 سوار شده و از فنرهای لوله‌ای Eibach در هر دو محور استفاده می‌کند.

آریل به‌عنوان یک آپشن اضافی بر روی گیربکس دستی شش سرعته‌ی فوکوس ST، یک گیربکس ترتیبی کوایف را ارائه می‌دهد که از اتم ۴ و اتم ۴R گرفته شده است.

حتی یک ترمز دستی هیدرولیکی شبیه به خودروهای دریفت و رالی نیز وجود دارد. همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، تنها سه جزء از نسل اول باقی مانده است: فرمان، پدال‌ گاز و درب باک سوخت.

معرفی آریل نوماد 2: طعم واقعی آفرود را با این هیولا بچشید!
آریل نوماد ۲

همراه با قدرت اضافی موتور جدید، نوماد ۲ از ترمزهای ۴۰ درصد بزرگ‌تر بهره می‌برد.

آریل با دریافت هزینه‌ی اضافی، کالیپرهای چهار پیستون AP و دیسک‌های خنک شونده ۲۹۰ میلی‌متری را از اتم ۴ بر روی هر چهار چرخ نصب می‌کند.

استحکام ساختاری نیز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است، چرا که سختی پیچشی شاسی خودرو بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

لیست بلندبالایی از آپشن‌ها برای این خودرو در نظر گرفته شده است، از جمله رینگ‌های ۱۸ اینچی فورج‌شده و چرخ‌های ۱۶ اینچی با قابلیت beadlock.

سیستم ABS قابل تنظیم توسط راننده نیز با هزینه‌ی اضافی ارائه می‌شود و دارای حالت‌های جاده و خارج جاده قابل انتخاب است.

 آریل نوماد 2
آریل نوماد ۲

یک سقف پارچه‌ای بازشو به عنوان محافظ در برابر آفتاب و همچنین رکاب عقب، بر جنبه‌ی کاربردی این آفرودباز حرفه‌ای می‌افزایند.

نوماد ۲ رقبای مستقیمی در بازار ندارد. در حالی که خودروهای آفرود دیگری مانند Polaris RZR و Can-Am Maverick در دسترس هستند، اما آنها به طور انحصاری برای رانندگی در خارج از جاده طراحی شده‌اند و مجوز تردد در جاده را ندارند.

از سوی دیگر، آریل نوماد ۲ با قابلیت رانندگی در جاده، آن را به گزینه‌ای جذاب برای رانندگانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک وسیله نقلیه هیجان‌انگیز برای ماجراجویی در هر مکانی هستند.

جدول مشخصات آریل نوماد ۲

مشخصهمقدار
موتور۲.۳ لیتری توربوشارژ
قدرت۳۰۵ اسب بخار
گشتاور۵۲۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۵ کیلومتر در ساعت
وزن۷۱۵ کیلوگرم
گیربکسدستی ۶ سرعته یا ترتیبی کوایف
سیستم تعلیقEibach
ترمزهاAP چهار پیستون
قیمت پایه۶۷,۹۹۲ پوند (۸۷,۰۰۰ دلار آمریکا)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×