جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تغییر رهبری در سایک موتور / غول خودروسازی چین، در بحبوحه رکود فروش
تغییر رهبری در سایک موتور

تغییر رهبری در سایک موتور / غول خودروسازی چین، در بحبوحه رکود فروش

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

در یک تغییر و تحول مدیریتی، وانگ شیائوچیو، رئیس سایک موتور، به مقام ریاست هیئت مدیره این شرکت انتخاب شد. این جابجایی در حالی صورت می‌گیرد که بزرگترین خودروساز چین با افت فروش در بازار داخلی و تعرفه‌های سنگین اتحادیه اروپا بر صادرات خودروهای برقی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه در بورس اوراق بهادار شانگهای منتشر شد، وانگ پس از بازنشستگی چن هونگ، رئیس سابق سایک موتور که به سن ۶۳ سالگی رسیده است، به این سمت منصوب شد.

جیانگ جیانشو، معاون رئیس هیئت مدیره سابق، اکنون ریاست سایک موتور را بر عهده خواهد گرفت.

وانگ، ۵۹ ساله، یک مدیر باسابقه صنعت خودرو و دارای پیشینه مهندسی است.

او کار خود را در سایک موتور به عنوان مدیر کنترل کیفیت آغاز کرد و پیش از این ریاست بر سرمایه‌گذاری مشترک این شرکت با جنرال موتورز را بر عهده داشته است.

این تغییر در رهبری سایک موتور، یک شرکت دولتی، در حالی انجام می‌شود که این خودروساز قصد دارد برای مقابله با تعرفه‌های بالای اتحادیه اروپا بر صادرات خودروهای برقی خود به این اتحادیه، درخواست برگزاری جلسه استماع از کمیسیون اروپا ارائه دهد.

تعرفه‌های موقت اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی ساخت چین، بین ۱۷.۴ تا ۳۷.۶ درصد است. اتحادیه اروپا هدف از این تعرفه‌ها را جلوگیری از سرازیر شدن انبوه خودروهای برقی ارزان‌قیمت ساخت چین با یارانه‌های دولتی عنوان کرده است. چین با این ادعا به‌شدت مخالف است.

تعرفه‌های اتحادیه اروپا، که یکی از بازارهای مهم صادراتی سایک موتور به شمار می‌رود، با رکود فروش داخلی این شرکت همراه شده است.

فروش سرمایه‌گذاری‌های مشترک سایک موتور با فولکس‌واگن و جنرال موتورز، به دلیل تقاضای ضعیف و رقابت شدید در بزرگترین بازار خودرو جهان، با کاهش روبرو شده است. این در حالی است که نبرد قیمتی طولانی‌مدت در این بازار، بیش از ۴۰ برند را به خود جلب کرده است.

فروش سایک-فولکس‌واگن در ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته، ۱۴.۴ درصد کاهش یافته است. فروش سرمایه‌گذاری مشترک سایک با جنرال موتورز نیز در همین مدت، ۷۲ درصد سقوط کرده است.

در مجموع، سایک موتور با کاهش ۱۱.۸ درصدی فروش خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ مواجه شده است. در این دوره، بیش از یک چهارم از خودروهای این شرکت به بازارهای خارج از چین صادر شده است. همچنین، برند MG سایک موتور، پرفروش‌ترین برند خودروی برقی چین در اروپا بوده است.

در همین حال، BYD، غول خودروسازی برقی چین، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۱.۶۱ میلیون خودروی سواری فروخته است که نسبت به سال گذشته، ۲۸.۸ درصد افزایش داشته است. این شرکت با این میزان فروش، فاصله خود را با تسلا که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عنوان پرفروش‌ترین برند خودروی برقی جهان را از آنِ خود کرده بود، کم کرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×