شنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فولکس‌واگن به پرداخت ۱۹۳ میلیون دلار به خودروساز روسی محکوم شد
فولکس‌واگن به پرداخت ۱۹۳ میلیون دلار به خودروساز روسی محکوم شد

فولکس‌واگن به پرداخت ۱۹۳ میلیون دلار به خودروساز روسی محکوم شد

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دادگاهی در روسیه شرکت فولکس‌واگن را به پرداخت ۱۶.۹ میلیارد روبل (معادل ۱۹۳ میلیون دلار) غرامت به شرکت خودروساز روسی، گروه GAZ، محکوم کرد. این شکایت به دنبال خروج فولکس‌واگن از بازار روسیه و زیان ناشی از عدم سوددهی GAZ مطرح شده بود.

به گزارش مجله ماشین، فولکس‌واگن فروش شرکت‌های تابعه محلی خود و کارخانه‌ای در جنوب مسکو را به شرکت Art-Finance که با پشتیبانی گروه فروشندگان خودرو آویلون فعالیت می‌کند، نهایی کرد.

این کارخانه بعداً به AGR Automotive تغییر نام داد. قیمت نهایی معامله فاش نشد، اما منبع آگاه گفت که ارزش این قرارداد ۱۲۵ میلیون یورو (۱۳۵ میلیون دلار) بوده است.

گروه GAZ پیش از این با فولکس‌واگن برای تولید خودروهای این شرکت در کارخانه نیژنی نووگورود قرارداد داشت. همچنین در پرونده‌ای جداگانه، به دنبال توقف ارسال موتور توسط فولکس‌واگن، خواستار جبران خسارت از این شرکت شده بود.

فولکس‌واگن پس از درگیری بین روسیه و اوکراین، این کشور را ترک کرد. بسیاری از خودروسازان خارجی به دلیل عجله در خروج، دارایی‌های خود را با قیمت‌های پایین فروختند و جای خالی آن‌ها عمدتاً توسط رقبای چینی پر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس، دادگاه داوری نیژنی نووگورود بخشی از ادعای اولیه گروه GAZ برای دریافت ۲۸.۴ میلیارد روبل غرامت از فولکس‌واگن را پذیرفته است.

سخنگوی فولکس‌واگن در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد که این شرکت همچنان از خود در برابر این دعوی حقوقی دفاع می‌کند. او با تاکید بر اینکه دادگاه هنوز نهایی نشده، گفت: ما دلایل حکم را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد تا در مورد اقدامات حقوقی بعدی خود تصمیم‌گیری کنیم.

گروه GAZ بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. این شکایت در آوریل ۲۰۲۳ ثبت شد.

گروه GAZ ادعاهای دیگری نیز مطرح کرده و خواستار حدود ۳۵۰ میلیون دلار غرامت دیگر شده است. به گفته GAZ، خروج فولکس‌واگن از بازار روسیه منافع این شرکت را به خطر انداخته است.

این گروه در ابتدا موفق شد دادگاهی را برای توقیف دارایی‌های فولکس‌واگن در روسیه تا زمان برگزاری دادگاه جلب کند، اما بعداً این حکم لغو شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×