جمعه , ۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا: ادای احترام به رویای الکتریکی
نسخه 15مین سالگرد ریماک نورا

معرفی نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا: ادای احترام به رویای الکتریکی

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ زمان مطالعه: 3 دقیقه 12

نسخه‌ی ۱۵مین سالگرد ریماک نوورا، ادای احترامی به رویای الکتریکی میت ریماک است که به واقعیت تبدیل شده و به نمادی از نوآوری و تعهد گروه ریماک به عملکرد و فناوری پیشرفته تبدیل شده است.

به گزارش مجله ماشین، در سال ۲۰۰۹، با وجود اینکه به Mate Rimac گفته بودند راه‌اندازی یک شرکت خودروسازی در کرواسی غیرممکن است، او به رویای خود جامه عمل پوشاند و شرکت Rimac Automobili را تأسیس کرد.

در سال ۲۰۱۱، او با یک دستگاه بی‌ام‌و برقی که بر پایه مدل ۱۹۸۴ سری ۳ ساخته بود، مجموعه‌ای از رکوردهای جهانی را جابجا کرد؛ در حالی که به او گفته بودند ماشینی شبیه به ماشین لباسشویی ساخته است.

سپس در سال ۲۰۱۸، شرکت Rimac Automobili از اولین ابرخودروی تمام الکتریکی جهان با عملکردی باورنکردنی رونمایی کرد که باز هم بسیاری آن را غیرممکن می‌دانستند.

اما تنها سه سال بعد، این خودرو با نام Nevera به مرحله تولید رسید و از تمامی انتظارات فراتر رفت و به یک ابرخودروی رکوردشکن و تعریف‌کننده‌ی تجربه‌ای کاملاً جدید از عملکرد تبدیل شد.

برای جشن گرفتن ۱۵ سال دست‌یابی به غیرممکن‌ها، نسخه‌ی ویژه‌ای از ریماک نوورا معرفی شده است: نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا.

نسخه 15مین سالگرد ریماک نورا
نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا

تنها ۹ دستگاه از این خودروی سفارشی ساخته خواهد شد.

بدنه‌ی اولین خودرو با رنگ مسی جدیدی پوشانده شده است که برای اولین بار بر روی مدل Nevera استفاده می‌شود.

رنگ مسی به طور خاص برای ارتباط با جشن و سرور، انرژی و همچنین کاربرد عملی آن به عنوان ماده‌ای که به طور گسترده در کابل‌های برق استفاده می‌شود، انتخاب شده است.

بخش‌هایی از بدنه نیز از فیبر کربن براق پوشیده شده که تضاد جالبی از نظر بافت و رنگ با بخش‌های مسی ایجاد می‌کند.

هر یک از این ۹ دستگاه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشترک از جمله رینگ‌های آلیاژی دو رنگ اختصاصی، نشان “۱۵مین سالگرد” و الگوی منحصربه‌فرد ریماک (که شبیه به اتصالات مدار چاپی است) در طول خودرو، به هم مرتبط هستند.

نسخه 15مین سالگرد ریماک نورا
نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا

فضای داخلی نسخه‌ی ۱۵مین سالگرد برای هماهنگی با نمای بیرونی جشنواره‌اش، دارای کلیدهای مسی و سطوح با رنگ مسی است.

همچنین نوشته‌ی “۱ از ۹” و “۲۰۰۹-۲۰۲۴” روی زیربغلایی حک شده است تا این نسخه را از سایر مدل‌های Nevera متمایز کند.

کابین خودرو می‌تواند به رنگ مشکی تیره یا سفید براق باشد و صندلی‌ها با چرم مسی متضاد و عدد “۱۵” برجسته روی پشتی سر تزئین شده‌اند.

قیمت این خودرو ۲,۳۵۰,۰۰۰ یورو است که شامل تمام آپشن‌ها به همراه چمدان سفارشی که با فضای داخلی خودروی مشتری مطابقت دارد، می‌شود.

اولین نمونه از این ۹ دستگاه در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.

نسخه 15مین سالگرد ریماک نورا
نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا

این خودروی سفارشی، مسیر مسابقه‌ی سربالایی نمادینی را که نسخه‌ی Time Attack مدل Nevera در سال ۲۰۲۳ با زمان فوق‌العاده ۴۹.۳۲ ثانیه رکورد بهترین خودروی تولیدی را در آن ثبت کرد، طی خواهد کرد.

از زمان تأسیس، برند ریماک از رویای یک مرد به مجموعه‌ای از شرکت‌ها با بیش از ۲۲۰۰ کارمند تبدیل شده است که در چهار کشور اروپایی فعالیت می‌کنند.

امروزه، گروه ریماک شامل بوگاتی ریماک (بهترین شرکت ابرخودروسازی جهان)، ریماک تکنولوژی (تامین‌کننده‌ی رده‌ی یک برای شرکت‌های خودروسازی جهانی) و ریماک انرژی (یک شرکت نوآور در زمینه‌ی ذخیره‌سازی انرژی ثابت) می‌شود.

میت ریماک، بنیانگذار و مدیر عامل گروه ریماک، در این باره می‌گوید:

«صادقانه بگویم، زمانی که در گاراژم روی اولین خودرویم کار می‌کردم، حتی نمی‌توانستم در ذهنم تصور کنم که ۱۵ سال بعد کجا خواهیم بود. در سال‌های اولیه، بارها به این فکر می‌کردیم که شاید شرکتمان نتواند ادامه دهد، بنابراین رسیدن به این نقطه عطف ۱۵ سالگی، شایسته‌ی جشن گرفتن است. نسخه‌ی ۱۵مین سالگرد Nevera، خودرویی است که پیشرفت ما را نشان می‌دهد و به مسیری که طی کرده‌ایم ادای احترام می‌کند. از گاراژ تا سطح جهانی؛ از نگرانی برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها تا ارزشیابی ۲ میلیارد یورویی؛ از یک بی‌ام‌و سری ۳ تبدیل شده تا سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان از نظر شتاب‌گیری و از یک سازنده‌ی ابرخودرو تا تامین‌کننده‌ی فناوری پیشرفته‌ی خودروهای برقی و پیشگام در زمینه‌ی ذخیره‌سازی انرژی. تمام این‌ها در کشوری به دست آمده که در زمان تأسیس شرکت، همه این‌ها مانند داستان‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسیدند.»

فاز اول محوطه‌ی اصلی ریماک، یک مرکز و کارخانه‌ی تولیدی ۱۰۰,۰۰۰ متر مربعی در حومه زغرب، تکمیل شده و فاز دوم آن به زودی آغاز می‌شود.

علاوه بر این، ساخت یک مرکز دوم در کنار محوطه‌ی اصلی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد پروژه‌های گروه ریماک در نظر گرفته شده است.

اما علیرغم رشد و تنوع باورنکردنی، گروه ریماک به دلیل اشتیاق میت ریماک برای ساخت ابرخودروی تمام الکتریکی رویایی خود یعنی Nevera، به وجود آمده است.

نسخه 15مین سالگرد ریماک نورا
نسخه ۱۵مین سالگرد ریماک نورا

با تحقق این رویا، Nevera به تنها یک ستاره درخشان در دنیای وسیع‌تر گروه ریماک تبدیل شده و نوآوری‌های پیشرو در جهان ریماک تکنولوژی، ریماک انرژی و بوگاتی ریماک را رقم زده است.

نسخه‌ی کاملاً سفارشی ریماک نوورا، قدرتمندترین خودروی تولیدی در جهان است و تنها در سال گذشته ۲۷ رکورد عملکردی را جابجا کرده است.

کلید سرعت Nevera، سیستم باتری پیشرفته، سیستم انتقال قدرت و نرم‌افزار آن است که تماماً در داخل گروه ریماک توسعه یافته‌اند.

سیستم‌های انتقال قدرت جلو و عقب (هر کدام متشکل از دو موتور مجزا) به طور جداگانه به هر چرخ نیرو می‌رسانند.

در قسمت عقب، یک اینورتر دوگانه ۱ مگاواتی امکان تولید ۹۰۰ نیوتن متر و ۴۵۰ کیلووات برای هر موتور را فراهم می‌کند، در حالی که یک سیستم انتقال قدرت جلوی کاملاً سفارشی برای ارائه قدرت و کنترل بهینه طراحی شده است.

تمام سیستم‌ها توسط شبکه‌ی پیچیده‌ای از واحدهای کنترل الکترونیکی توسعه‌یافته‌ی داخلی نظارت می‌شوند که در conjunction با یک ابررایانه مبتنی بر NVIDIA Pegasus برای محاسبه و ارسال خروجی به چهار سیستم انتقال قدرت، ۱۰۰ بار در ثانیه کار می‌کنند. ترکیب تمام این سیستم‌ها و نرم‌افزاری که آن‌ها را کنترل می‌کند، به عنوان Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2 شناخته می‌شود.

جدول مشخصات

مشخصهمقدار
قدرت۱۹۱۴ اسب بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱.۸ ثانیه
سرعت نهایی۴۱۵ کیلومتر در ساعت
برد۵۵۰ کیلومتر
وزن۱۹۵۰ کیلوگرم
قیمت۲,۳۵۰,۰۰۰ یورو

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×