دوشنبه , ۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خداحافظی هوندا با آیوتایا: تایلند شاهد تحول در تولید خودرو
خداحافظی هوندا با آیوتایا: تایلند شاهد تحول در تولید خودرو

خداحافظی هوندا با آیوتایا: تایلند شاهد تحول در تولید خودرو

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ زمان مطالعه: 1 دقیقه 2

هوندا موتور، دومین خودروساز بزرگ ژاپن، اعلام کرد که تولید خودرو در کارخانه خود در استان آیوتایا تایلند را تا سال ۲۰۲۵ متوقف خواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، این حرکت نشان‌دهنده شرایط سخت‌تری است که خودروسازان ژاپنی در بازار جنوب شرق آسیا با آن مواجه هستند، زیرا برندهای چینی به طور تهاجمی به دنبال کسب سهم بازار در تایلند و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای الکتریکی هستند.

سخنگوی هوندا گفت که این شرکت قصد دارد پس از توقف تولید خودرو در کارخانه آیوتایا در سال آینده، قطعات خودرو را در این کارخانه که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد، تولید کند.

به گفته این سخنگو، تولید خودرو در کارخانه پراچینی بوری که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده، متمرکز خواهد شد. این دو کارخانه تنها کارخانه‌های تولیدکننده خودرو هوندا در تایلند هستند.

تولید ترکیبی این دو کارخانه از ۲۲۸ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۱۵۰ هزار دستگاه در سال برای هر سال از چهار سال گذشته تا ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

فروش هوندا در تایلند نیز در چهار سال گذشته تا سال گذشته کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه بوده است.

سخنگوی این شرکت گفت که هوندا امیدوار است شکاف بین تولید و فروش خودرو را که در تایلند شاهد بوده است، برطرف کند.

خداحافظی هوندا با آیوتایا: تایلند شاهد تحول در تولید خودرو
خداحافظی هوندا با آیوتایا: تایلند شاهد تحول در تولید خودرو

با این حال، این خودروساز همچنان به صادرات از تایلند، عمدتاً به سایر بازارهای آسیای جنوب شرقی مانند اندونزی و فیلیپین ادامه می‌دهد.

سخنگوی دیگر هوندا افزود، این شرکت قصد دارد طی سال‌های آینده سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را بر روی کارخانه پراچینی بوری متمرکز کند تا تولید خودروهای هیبریدی به جای خودروهای با موتور احتراقی داخلی را تسهیل کند.

در چین، هوندا و رقیب ژاپنی آن، نیسان موتور، به شدت تحت تاثیر رقابت برندهای نوظهور چینی قرار گرفته‌اند که با خودروهای الکتریکی و هیبریدی plug-in ارزان‌قیمت و مملو از نرم‌افزار، مصرف‌کنندگان را به خود جذب کرده‌اند.

خودروسازان ژاپنی اکنون با خطر از دست دادن مشتری در بازارهای خارج از چین، مانند بازارهای جنوب شرق آسیا، به دلیل برندهای نوظهور چینی که به طور فزاینده‌ای به دنبال افزایش صادرات خودرو و ایجاد کارخانه در خارج از کشور هستند، مواجه هستند.

هفته گذشته، BYD چین کارخانه‌ای برای تولید خودروهای برقی در تایلند افتتاح کرد که بخشی از موج سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار از سوی خودروسازان چینی است که در حال برپایی کارخانه در این کشور هستند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×