شنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا در شبکه شارژ خودروهای برقی Ionna سرمایه‌گذاری می‌کند
تویوتا در شبکه شارژ خودروهای برقی Ionna سرمایه‌گذاری می‌کند

تویوتا در شبکه شارژ خودروهای برقی Ionna سرمایه‌گذاری می‌کند

۱۴۰۳-۰۴-۲۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

تویوتا روز چهارشنبه اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری در شرکت Ionna و همکاری با هفت شرکت خودروساز دیگر، از اجرای شبکه شارژ این شرکت برای خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) در سراسر آمریکای شمالی حمایت می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، این سرمایه‌گذاری به مشتریان تویوتا و لکسوس امکان دسترسی به شبکه عمومی شارژرهای سریع DC را می‌دهد که Ionna اواخر سال جاری استقرار آن‌ها را آغاز خواهد کرد.

در حال حاضر تویوتا دو مدل خودروی برقی پرکاربرد در بازار آمریکا و کانادا دارد: تویوتا bZ4X و لکسوس RZ. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ مدل خودروی برقی باتری‌دار را در سراسر جهان تحت برندهای تویوتا و لکسوس عرضه کند و سالانه تا ۳.۵ میلیون خودروی برقی باتری‌دار تولید نماید.

Ionna که دفتر مرکزی آن در دورهام، کارولینای شمالی قرار دارد، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ هزار پورت شارژ در آمریکای شمالی نصب کند. ایستگاه‌های شارژ این شرکت شامل کانکتورهای CCS و NACS خواهند بود تا از تمام خودروهای برقی باتری‌دار پشتیبانی کنند.

در حال حاضر، اکثر خودروهای برقی برای اتصال به ایستگاه‌های شارژ سریع عمومی از یکی از دو نوع کانکتور استفاده می‌کنند. نوع اول، سیستم شارژ ترکیبی (CCS) و نوع دوم، استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) است که توسط تمام خودروهای تسلا استفاده می‌شود.

سایر خودروسازان حامی Ionna عبارتند از: بی‌ام‌و، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، کیا، مرسدس‌بنز و استلانتیس.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×